Απαλλάσσεται του φόρου (δεν θεωρείται εισόδημα) η παροχή εργοδότη για την κάλυψη δαπανών νοσηλείας του εργαζομένου ή συγγενικού του προσώπου

TAXHEAVEN

Η πιο αξιόπιστη πηγή φορολογικής ενημέρωσης

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Εκτύπωση: 10/10/2026 19:54
Νομοθετικές επισημάνσεις

Απαλλάσσεται του φόρου (δεν θεωρείται εισόδημα) η παροχή εργοδότη για την κάλυψη δαπανών νοσηλείας του εργαζομένου ή συγγενικού του προσώπου

Ημερομηνία: 4 Αυγούστου 2025

Συντάκτης: Taxheaven Newsroom

Κατηγορία: Νομοθετικές επισημάνσεις

Πηγή: https://tax2.taxheaven.gr/news






Επιμέλεια
Επιστημονική ομάδα κόμβου
 

Απαλλάσσεται του φόρου (δεν θεωρείται εισόδημα) η παροχή εργοδότη για την κάλυψη δαπανών νοσηλείας του εργαζομένου ή συγγενικού του προσώπου

Με τον νόμο 5222/2025 και συγκεκριμένα με τα άρθρα 207 εξαιρείται, από τον υπολογισμό του εισοδήματος από μισθωτή εργασία και συντάξεις η παροχή εργοδότη προς εργαζόμενο για την κάλυψη δαπανών νοσηλείας του εργαζομένου ή συγγενικού του προσώπου με τις προϋποθέσεις που τίθενται στο σχετικό άρθρο.

Επίσης με το άρθρο 242 του ιδίου νόμου (5222/2025) η παροχή αυτή εξαιρείται και από την επιβολή φόρου δωρεών.
 
Αιτιολογική έκθεση άρθρου 207

Με την παρ. 1 της προτεινόμενης ρύθμισης εισάγεται εξαίρεση από τον υπολογισμό του εισοδήματος από μισθωτή εργασία της παροχής του εργοδότη για την κάλυψη της δαπάνης για τη νοσοκομειακή περίθαλψη του εργαζομένου και των μελών της οικογένειάς του για κοινωνικούς λόγους.
Η διάταξη όπως ψηφίστηκε:
Άρθρο 207
Εξαιρέσεις από τον υπολογισμό του εισοδήματος από μισθωτή εργασία - Προσθήκη περ. κβ) στην παρ. 1 του άρθρου 14 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος

Στην παρ. 1 του άρθρου 14 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α' 167), περί απαλλαγών εισοδήματος από μισθωτή εργασία και συντάξεις, προστίθεται περ. κβ) ως εξής:

«κβ) Η παροχή του εργοδότη προς τον εργαζόμενο για την κάλυψη δαπανών νοσηλείας του εργαζομένου ή συγγενικού του προσώπου κατά την έννοια της περ. στ) του άρθρου 2, εφόσον η παροχή:

α) καταβάλλεται απευθείας από τον εργοδότη στον τρίτο πάροχο των υπηρεσιών ή
β) καταβάλλεται σε χρήμα στον εργαζόμενο, εφόσον αυτός καταβάλλει το ποσό στον τρίτο που παρέχει τις σχετικές υπηρεσίες και στη συνέχεια προσκομίσει το οικείο φορολογικό στοιχείο στον εργοδότη.»

 
Ισχύς:  Η παρ. 1 του άρθρου 207, περί εξαιρέσεων από τον υπολογισμό του εισοδήματος από μισθωτή εργασία, ισχύει από το φορολογικό έτος 2025 και εφεξής


 

 
Αιτιολογική έκθεση άρθρου 242
Με την παρ. 1 της προτεινόμενης ρύθμισης εισάγεται εξαίρεση από τη φορολόγησή τους ως δωρεών, των παροχών με τη μορφή καταβολής από τον εργοδότη της δαπάνης για τη νοσοκομειακή περίθαλψη του εργαζομένου και των μελών της οικογένειάς του, εφόσον μάλιστα οι ως άνω παροχές έχουν εξαιρεθεί από την επιβολή φόρου εισοδήματος για κοινωνικούς λόγους. Δεδομένου δε ότι, όπως ορίζεται στην Ενότητα Α΄ της παρ. 6 του άρθρου 34 του ν. 2961/2001, για την επιβολή του φόρου δεν θεωρείται δωρεά η κτήση περιουσίας που συνιστά εισόδημα κατά τις διατάξεις του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, η θέσπιση εξαίρεσης των παροχών αυτών από την επιβολή φόρου εισοδήματος με ρητή διάταξη στο άρθρο 14 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, θα μπορούσε να εγείρει ζήτημα εφαρμογής των περί δωρεών διατάξεων του ν. 2961/2001, γεγονός το οποίο θα ήταν ιδιαίτερα επαχθές για τον εργαζόμενο και τους οικείους του ως δικαιούχους των δαπανών νοσοκομειακής περίθαλψης, εφόσον θα απαλλάσσονταν378 μεν από τον φόρο εισοδήματος, αλλά θα μπορούσαν να επιβαρυνθούν ενδεχομένως με φόρο δωρεάς.
Η διάταξη νόμου όπως ψηφίστηκε
Άρθρο 242
Εξαιρέσεις από τις δωρεές και την επιβολή του φόρου δωρεάς - Προσθήκη παρ. 7 στην Ενότητα Α του άρθρου 88 του Κώδικα Φορολογίας Περιουσίας

Στην Ενότητα Α του άρθρου 88 του Κώδικα Φορολογίας Περιουσίας (ν. 5219/2025, Α' 130), περί της έννοιας και του περιεχομένου της κτήσης αιτία δωρεάς και γονικής παροχής, προστίθεται παρ. 7 ως εξής:

«7. Δεν θεωρούνται δωρεές, για την επιβολή του φόρου, οι παροχές με τη μορφή καταβολής από τον εργοδότη των δαπανών νοσηλείας του εργαζομένου ή συγγενικού του προσώπου κατά την έννοια της περ. στ) του άρθρου 2 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Κ.Φ.Ε., ν. 4172/2013, Α' 167) και με τους ειδικότερους όρους και τις προϋποθέσεις της περ. κβ) της παρ. 1 του άρθρου 14 του Κ.Φ.Ε..»
 
Ισχύς:  Το άρθρο 242, περί εξαιρέσεων από τις δωρεές και την επιβολή του φόρου δωρεάς, ισχύει για παροχές που καταβάλλονται από την 1η.1.2025 και εφεξής.


 

 


TAXHEAVEN.GR | © 2026 Taxheaven S.A. | https://tax2.taxheaven.gr/news