Αποτελέσματα live αναζήτησης

Ν. 5338/2026 — Νέα κίνητρα Άμεσων Ξένων Επενδύσεων, αναδιάρθρωση Διεύθυνσης Άμεσων Ξένων Επενδύσεων και λοιπές διατάξεις. Προβολή νόμου
Άρθρο 24

Χρήση της ωφέλειας της φορολογικής απαλλαγής

§ 1
1. Η χρήση της ωφέλειας της φορολογικής απαλλαγής της περ. α) του άρθρου 11 από τον δικαιούχο μπορεί να πραγματοποιείται είτε εφάπαξ, με την έκδοση της απόφασης ολοκλήρωσης και έναρξης παραγωγικής λειτουργίας του επενδυτικού σχεδίου του άρθρου 23, είτε σταδιακά και εφόσον συντρέχουν οι ακόλουθες προϋποθέσεις: Το δικαίωμα έναρξης χρήσης της ωφέλειας του κινήτρου της φορολογικής απαλλαγής θεμελιώνεται με την πιστοποίηση της υλοποίησης του πενήντα τοις εκατό (50%) ή του εξήντα πέντε τοις εκατό (65%) του κόστους του επενδυτικού σχεδίου από τη Γενική Διεύθυνση Αναπτυξιακών Νόμων και Άμεσων Ξένων Επενδύσεων της Γενικής Γραμματείας Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης με την έκδοση απόφασης εντός τεσσάρων (4) μηνών από την ημερομηνία υποβολής της έκθεσης ελέγχου της επένδυσης ή την ημερομηνία υποβολής συμπληρωματικών στοιχείων από τον φορέα. Ο φορέας μπορεί να αξιοποιήσει το σύνολο της δικαιούμενης ωφέλειας της φορολογικής απαλλαγής εντός δεκαπέντε (15) φορολογικών ετών από το έτος θεμελίωσης του δικαιώματος χρήσης της ωφέλειας, με τους ακόλουθους περιορισμούς που ισχύουν σωρευτικά:
α) Η φορολογική ωφέλεια που δικαιούται ο ενδιαφερόμενος να μην υπερβαίνει, κατ’ έτος, το ένα δεύτερο (1/2) του συνολικού εγκεκριμένου ποσού της φορολογικής απαλλαγής, με εξαίρεση την περίπτωση της μη πλήρους αξιοποίησής του κατά τα προηγούμενα φορολογικά έτη λόγω έλλειψης επαρκών κερδών. Στην περίπτωση αυτή, το εναπομείναν ποσό ωφέλειας από προηγούμενα φορολογικά έτη προστίθεται στο ανωτέρω υπολογιζόμενο μέγιστο ετήσιο ποσό δικαιούμενης ωφέλειας.
β) Η ωφέλεια που δικαιούται ο ενδιαφερόμενος να μην υπερβαίνει το ένα δεύτερο (1/2) του συνολικού εγκεκριμένου ποσού της φορολογικής απαλλαγής, μέχρι το φορολογικό έτος της έκδοσης της απόφασης ολοκλήρωσης και έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης.
§ 2
2. Το ποσό της δικαιούμενης ωφέλειας της φορολογικής απαλλαγής για το τμήμα του εξοπλισμού του επενδυτικού σχεδίου που αποκτάται με χρηματοδοτική μίσθωση (leasing), προσδιορίζεται για κάθε φορολογικό έτος ως ποσοστό επί του τμήματος της αξίας κτήσης του εξοπλισμού, το οποίο εμπεριέχεται στα μισθώματα που καταβλήθηκαν μέχρι τη λήξη του φορολογικού έτους.
§ 3
3. Το κατ’ έτος αναλωθέν ποσό της φορολογικής απαλλαγής εμφανίζεται σε ειδικό αποθεματικό και αντίστοιχο ειδικό λογαριασμό στα βιβλία της επιχείρησης και σχηματίζεται από τον φόρο εισοδήματος, ο οποίος δεν καταβλήθηκε λόγω της παρεχόμενης φορολογικής απαλλαγής.
§ 4
4. Το ειδικό αποθεματικό που δημιουργείται λόγω αξιοποίησης της ωφέλειας της φορολογικής απαλλαγής, δεν μπορεί να διανεμηθεί ή να κεφαλαιοποιηθεί εντός του χρονικού διαστήματος τήρησης μακροχρόνιων υποχρεώσεων της περ. β) του άρθρου 25. Σε περίπτωση διανομής ή κεφαλαιοποίησής του εντός του χρονικού διαστήματος της περ. β) του άρθρου 25, επιστρέφεται η ενίσχυση και επιβάλλονται οι κυρώσεις που προβλέπονται στον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 5104/2024, A’ 58). Σε περίπτωση διανομής ή κεφαλαιοποίησης μέρους ή του συνόλου του ειδικού αυτού αποθεματικού, μετά από την παρέλευση του χρονικού διαστήματος της περ. β) του άρθρου 25, τα αποθεματικά αυτά προστίθενται στα κέρδη της επιχείρησης και φορολογούνται στο φορολογικό έτος, κατά το οποίο έλαβε χώρα η διανομή ή ανάληψη του αντίστοιχου ποσού του αποθεματικού, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 47 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α’ 167). Οι οφειλόμενες για το μέλλον ενισχύσεις καθώς και οι επιλέξιμες δαπάνες ανάγονται στην αξία τους κατά τον χρόνο χορήγησης της ενίσχυσης με βάση τα προεξοφλητικά επιτόκια που ισχύουν κατά τον χρόνο εκείνο.