3. α) Σε όσες περιπτώσεις έχει ασκηθεί νόμιμα προσφυγή κατά καταλογιστικής πράξης με την οποία επιβάλλονται πολλαπλά τέλη και η δικαστική απόφαση επί της προσφυγής κατέστη τελεσίδικη πριν από τη δημοσίευση του παρόντος Κώδικα, με αποτέλεσμα να έχουν επιδικαστεί κατ' εφαρμογή του ν. 1165/1918 «περί Τελωνειακού Κώδικος» (Α' 59 και 73) και του ν.
2960/2001 «Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας» (Α' 265), αλλά να μην έχουν ακόμα εισπραχθεί, εν μέρει ή εν όλω, πολλαπλά τέλη, το ύψος των οποίων υπερβαίνει το τριπλάσιο των προβλεπόμενων δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων, το ποσό των πολλαπλών τελών πέραν του τριπλασίου διαγράφεται, ανεξαρτήτως ταμειακής βεβαιώσεως αυτών από το αρμόδιο Τελωνείο. Η είσπραξη των ανωτέρω πολλαπλών τελών περιορίζεται συνολικά, κατόπιν συμψηφισμού των ήδη εισπραχθέντων, στο τριπλάσιο των ανωτέρω επιβαρύνσεων.
β) Τυχόν νόμιμες προσαυξήσεις, τέλη εκπρόθεσμης καταβολής και λοιπές επιβαρύνσεις επί των ανωτέρω πολλαπλών τελών περιορίζονται και εισπράττονται με βάση το ύψος των συνολικώς καταβαλλόμενων πολλαπλών τελών, όπως αυτό διαμορφώνεται μετά την εφαρμογή της περ. α). Οι προσαυξήσεις πέραν του ανωτέρω ύψους διαγράφονται.
γ) Αν το ήδη εισπραχθέν ποσό υπερβαίνει το τριπλάσιο των προβλεπόμενων δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων, το ελληνικό Δημόσιο δεν υποχρεούται σε επιστροφή του υπερβάλλοντος.
δ) Η απαλλαγή χορηγείται μετά από αίτηση του οφειλέτη στην υπηρεσία της Φορολογικής Διοίκησης που είναι αρμόδια για την είσπραξη των προστίμων ή πολλαπλών τελών.
ε) Οι περ. α) έως δ) ισχύουν και για όσες περιπτώσεις οι καταλογιζόμενοι δεν έχουν ασκήσει προσφυγή κατά της καταλογιστικής πράξης ή η ασκηθείσα προσφυγή τους έχει απορριφθεί για τυπικούς λόγους. Η παρούσα διάταξη εφαρμόζεται μόνο για καταλογιστικές πράξεις οι οποίες έχουν εκδοθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος.