§ 1
1. Το υπόλοιπο της περιουσίας, πλην των χρηματικών ποσών που αποκτάται αιτία δωρεάς ή γονικής παροχής, το οποίο απομένει μετά την αφαίρεση των εκπτώσεων και απαλλαγών των άρθρων 94, 96 και 97, υποβάλλεται σε φόρο, ο οποίος υπολογίζεται σύμφωνα με τα άρθρα 78 και 79, τα οποία εφαρμόζονται ανάλογα.
Από τον φόρο που προκύπτει εκπίπτουν:
α) ο φόρος που αναλογεί στις προγενέστερες δωρεές και γονικές παροχές, που συνυπολογίζονται σύμφωνα με το άρθρο 91, με ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 82, και
β) ο φόρος που αποδεδειγμένα καταβλήθηκε ή οριστικά και τελεσίδικα προσδιορίστηκε στην αλλοδαπή για τις δωρεές και γονικές παροχές κινητών που έγιναν εκεί, με ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 83.
Ειδικά η γονική παροχή ή η δωρεά προς τα πρόσωπα που υπάγονται στην Α' κατηγορία της παρ. 1 του άρθρου 78 οποιουδήποτε περιουσιακού στοιχείου, καθώς και η γονική παροχή ή η δωρεά χρηματικών ποσών προς τα ως άνω πρόσωπα, η οποία διενεργείται με μεταφορά χρημάτων μέσω χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, υπόκεινται σε φόρο, ο οποίος υπολογίζεται με συντελεστή δέκα τοις εκατό (10%), μετά την αφαίρεση εφάπαξ αφορολογήτου ποσού οκτακοσίων χιλιάδων (800.000) ευρώ. Οι δωρεές και γονικές παροχές του προηγούμενου εδαφίου δεν συνυπολογίζονται στην αιτία θανάτου κτήση περιουσίας μεταξύ των ίδιων προσώπων.
§ 2
2. Η αιτία δωρεάς ή γονικής παροχής κτήση χρηματικών ποσών, πλην των οριζομένων στην παρ. 1, υπόκειται σε φόρο, ο οποίος υπολογίζεται αυτοτελώς με συντελεστή δέκα τοις εκατό (10%), για δικαιούχους που υπάγονται στην Α' κατηγορία, με συντελεστή είκοσι τοις εκατό (20%), για δικαιούχους που υπάγονται στη Β' κατηγορία και με συντελεστή σαράντα τοις εκατό (40%), για δικαιούχους που υπάγονται στη Γ' κατηγορία.
§ 3
3. Για την αιτία δωρεάς ή γονικής παροχής μεταβίβαση μετοχών, ομολογιών, ιδρυτικών και λοιπών εν γένει τίτλων εμπορικών εταιρειών εισηγμένων στο χρηματιστήριο, δημοσίων χρεογράφων ή άλλων τέτοιας φύσης αξιών, καθώς και μετοχών και λοιπών τίτλων κινητών αξιών, εταιρικών μερίδων ή μεριδίων, ποσοστών συμμετοχής σε εταιρείες ή άλλες νομικές οντότητες μη εισηγμένες στο χρηματιστήριο ή σε κοινωνία αστικού δικαίου που ασκεί επιχείρηση ή επάγγελμα, καθώς και συνεταιριστικών μερίδων απαιτείται η σύνταξη ιδιωτικού εγγράφου, το οποίο συνυποβάλλεται με την οικεία δήλωση, ή συμβολαίου.