§ 1
1. Ο φόρος που προσδιορίζεται κατόπιν δήλωσης του υπόχρεου, καταβάλλεται σε δώδεκα (12) ισόποσες διμηνιαίες δόσεις. Κάθε δόση δεν μπορεί να είναι μικρότερη των πεντακοσίων (500) ευρώ, εκτός της τελευταίας. Η πρώτη δόση καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη για τις δημόσιες υπηρεσίες ημέρα του επόμενου μήνα από τον προσδιορισμό του φόρου και οι υπόλοιπες δόσεις μέχρι την τελευταία εργάσιμη για τις δημόσιες υπηρεσίες ημέρα των διμήνων που ακολουθούν.
§ 2
2. Αν ο υπόχρεος σε φόρο είναι ανήλικος κατά τον χρόνο υποβολής της δήλωσης, ο αριθμός των δόσεων διπλασιάζεται.
§ 3
3. Αν ο υπόχρεος σε φόρο καταβάλει το σύνολο του φόρου που προσδιορίστηκε κατόπιν δήλωσης, εντός της προθεσμίας καταβολής της πρώτης διμηνιαίας δόσης, ανεξάρτητα από το ύψος αυτού, παρέχεται έκπτωση σε ποσοστό πέντε τοις εκατό (5%).
§ 4
4. Σε κινητές αξίες και λοιπά κινητά εν γένει πράγματα που έχουν κατατεθεί σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και λοιπά φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες, ο φόρος που αναλογεί επιμεριστικά στην αξία τους καταβάλλεται πριν από την ανάληψή τους και τη χορήγηση του πιστοποιητικού του άρθρου 102.
§ 5
5. Εφόσον στην περίπτωση της παρ. 4 δεν διασφαλίζεται από τα κληρονομιαία αντικείμενα που απομένουν στην κατοχή του κληρονόμου ή κληροδόχου η καταβολή του υπόλοιπου φόρου της κληρονομικής του μερίδας και δεν παρέχεται εμπράγματη ασφάλεια ή εγγυητική επιστολή αναγνωρισμένου στην Ελλάδα χρηματοπιστωτικού ιδρύματος, καταβάλλεται ολόκληρος ο φόρος που αναλογεί στη μερίδα του κληρονόμου ή κληροδόχου πριν από τη χορήγηση του πιστοποιητικού της Φορολογικής Διοίκησης σύμφωνα με τα άρθρα 102 και 106. Σε κάθε άλλη περίπτωση που οφείλεται φόρος που αναλογεί σε μετρητά και εν γένει κινητά πράγματα, εφόσον δεν διασφαλίζεται η καταβολή του από την περιουσία του υπόχρεου, παρέχεται ασφάλεια με την υποβολή της δήλωσης. Εφόσον δεν παρέχεται ασφάλεια, καταβάλλεται αμέσως ολόκληρος ο φόρος με σχετική μνεία στη δήλωση για την καταβολή.
§ 6
6. Για ακίνητο που αποκτήθηκε αιτία θανάτου, η καταβολή του φόρου σε δόσεις, σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2, επιτρέπεται μόνο αν το ακίνητο βρίσκεται στην κυριότητα του υπόχρεου σε φόρο κληρονόμου. Προκειμένου το ακίνητο αυτό να μεταβιβασθεί αιτία δωρεάς ή γονικής παροχής ή να επιβαρυνθεί με εμπράγματα δικαιώματα από τις ίδιες αιτίες, απαιτείται η καταβολή ολόκληρου του φόρου που αναλογεί σε αυτό, πριν από τη χορήγηση του πιστοποιητικού σύμφωνα με τα άρθρα 102 και 106. Αν ο οφειλόμενος φόρος αφορά και σε λοιπά περιουσιακά στοιχεία, η πίστωση του επιμεριστικά αναλογούντος φόρου στο μεταβιβαζόμενο ακίνητο γίνεται σε εξόφληση των κατά σειρά ανεξόφλητων δόσεων κατά την καταβολή, ανεξάρτητα από το εάν αυτές είναι ληξιπρόθεσμες, χωρίς να γίνεται επιμερισμός του φόρου αυτού σε όλες τις δόσεις του ποσού που έχει προσδιοριστεί.
§ 7
7. Με πράξη της Φορολογικής Διοίκησης επιτρέπεται η εξόφληση του συνόλου ή μέρους του οφειλόμενου φόρου κληρονομίας από οφειλέτη που βρίσκεται σε αδυναμία να τον καταβάλει με μετρητά, μετά από αίτησή του, με μεταβίβαση στο Ελληνικό Δημόσιο της πλήρους κυριότητας ολόκληρου αξιόλογου κληρονομιαίου ή άλλου ακινήτου, το οποίο βρίσκεται εντός σχεδίου πόλης και δεν βαρύνεται με οποιοδήποτε εμπράγματο δικαίωμα, αγωγή ή άλλο βάρος. Σε καμία περίπτωση δεν αποδίδεται στον οφειλέτη η τυχόν διαφορά μεταξύ της αξίας του ακινήτου που προσφέρεται και του φόρου κληρονομίας που οφείλεται. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών καθορίζονται η διαδικασία εξόφλησης του φόρου και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου.
§ 8
8. Σε περίπτωση επιβολής φόρου με αντικείμενο κινητά μνημεία ή εικαστικά ή άλλα έργα τέχνης, ο φόρος που αναλογεί σε αυτά μπορεί να καταβάλλεται από τον υπόχρεο σε είδος με τη μεταβίβαση ίσης αξίας κινητών μνημείων ή εικαστικών ή άλλων έργων τέχνης στο Ελληνικό Δημόσιο. Η αξία των περιουσιακών αυτών στοιχείων καθορίζεται από ειδική εκτιμητική επιτροπή. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Πολιτισμού καθορίζονται η σύνθεση της ειδικής εκτιμητικής επιτροπής, η διαδικασία, οι όροι, οι προϋποθέσεις και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.