Αποτελέσματα live αναζήτησης

Ν. 5219/2025 — Κώδικας Φορολογίας Περιουσίας Προβολή νόμου
Άρθρο 81

Προσδιορισμός του φόρου σε σχολάζουσα κληρονομιά

§ 1
1. Σε περίπτωση σχολάζουσας κληρονομίας, εφόσον έχει γίνει οριστικός προσδιορισμός της αξίας των στοιχείων της κτήσης αιτία θανάτου στο όνομα της σχολάζουσας κληρονομίας, η αξία αυτή ισχύει και έναντι των κληρονόμων κατά την υποβολή δήλωσης και τον προσδιορισμό του φόρου στο όνομά τους. Οι κληρονόμοι δικαιούνται να αμφισβητήσουν την πράξη προσδιορισμού του φόρου συμπεριλαμβανομένης της αξίας των στοιχείων της κτήσης αιτία θανάτου σε βάρος της σχολάζουσας κληρονομίας, σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 5104/2024, Α' 58) και τον Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας (ν. 2717/1999, Α' 97), εκτός εάν έχει εκδοθεί απόφαση διοικητικού δικαστηρίου στο όνομα της σχολάζουσας κληρονομίας που αποφαίνεται επί της ουσίας της διαφοράς. Ο κληρονόμος μπορεί σε κάθε περίπτωση να συνεχίζει εκκρεμείς διαδικασίες και δίκες της σχολάζουσας κληρονομίας.
§ 2
2. Σε περίπτωση σχολάζουσας κληρονομίας, εφόσον δεν έχει γίνει ακόμα οριστικός προσδιορισμός της αξίας της στο όνομα αυτής και υποβληθεί δήλωση από τους κληρονόμους, κατά τον νέο προσδιορισμό του φόρου, ως αξία των στοιχείων της κτήσης αιτία θανάτου λαμβάνεται αυτή που αναγράφεται στη δήλωση των κληρονόμων.
§ 3
3. Εφόσον ο φόρος που προσδιορίστηκε σε βάρος της σχολάζουσας κληρονομίας είναι ανώτερος από εκείνον που προκύπτει από τον προσδιορισμό που έγινε με βάση τη δήλωση των κληρονόμων, η διαφορά του φόρου εκπίπτει και το υπόλοιπο ποσό αποτελεί τον φόρο που βαρύνει τους κληρονόμους. Στο υπόλοιπο αυτό συμψηφίζεται ο φόρος που καταβλήθηκε από τον κηδεμόνα της σχολάζουσας κληρονομίας. Ο επιπλέον φόρος που καταβλήθηκε επιστρέφεται στους κληρονόμους.