Αποτελέσματα live αναζήτησης

Ν. 5219/2025 — Κώδικας Φορολογίας Περιουσίας Προβολή νόμου
Άρθρο 71

Έκπτωση χρεών

§ 1
1. Από την αξία της κληρονομιαίας περιουσίας και από κάθε μερίδα κατ' αναλογία, εφόσον δεν ορίζεται διαφορετικά από τον διαθέτη, εκπίπτουν:
α) τα βέβαια και εκκαθαρισμένα χρέη του κληρονομουμένου που υφίστανται κατά τον χρόνο του θανάτου αυτού και αποδεικνύονται:
αα) από δημόσιο έγγραφο ή δικαστική απόφαση προγενέστερη του θανάτου του κληρονομουμένου, ακόμη και αν η απόφαση αυτή τελεσιδίκησε μεταγενέστερα, 
αβ) από ιδιωτικό έγγραφο το οποίο απέκτησε βέβαιη χρονολογία πριν από τον θάνατο του κληρονομουμένου, 
αγ) από τα λογιστικά αρχεία του κληρονομουμένου ή των δανειστών αυτού, εφόσον αυτά τηρούνται κατά τις διατάξεις των σχετικών νόμων και εφόσον πρόκειται για εμπορικά χρέη του κληρονομουμένου.
β) Τα χρέη του κληρονομουμένου από φόρους, τέλη ή άλλα δικαιώματα προς το Ελληνικό Δημόσιο, Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης ή νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, ακόμη και αν ο τίτλος στον οποίο βασίζεται ο προσδιορισμός ή η βεβαίωση αυτών οριστικοποιήθηκε και τελεσιδίκησε μετά τον θάνατο του κληρονομουμένου.
γ) Τα χρέη από νοσήλεια που ανάγονται στους τελευταίους έξι (6) μήνες της ασθένειας του κληρονομουμένου και υφίστανται κατά τον θάνατό του.
§ 2
2. Χρέη του κληρονομουμένου που αναγνωρίζονται μόνο με τη διαθήκη και κάθε άλλο χρέος προς τους κληρονόμους ή κληροδόχους ή προς ανιόντες, κατιόντες, συζύγους, μέρη συμφώνου συμβίωσης και αδελφούς των κληρονόμων ή κληροδόχων δεν εκπίπτουν.
§ 3
3. Τα χρέη της παρ. 2 και κάθε άλλο χρέος που δεν περιλαμβάνεται στην παρ. 1, εκπίπτουν με δήλωση του υπόχρεου, ολικά ή μερικά, σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5.
§ 4
4. Τα χρέη της παρ. 3 εκπίπτουν εφόσον από τα στοιχεία που προσκομίζονται αποδεικνύονται η ύπαρξη και το ύψος τους. Η δήλωση της παρ. 3 μπορεί να υποβληθεί: 
α) μέχρι την κατά περίπτωση παραγραφή του δικαιώματος της Φορολογικής Διοίκησης για κοινοποίηση πράξης προσδιορισμού του φόρου, εφόσον δεν έχει εκδοθεί εντολή ελέγχου ή 
β) εφόσον έχει εκδοθεί εντολή ελέγχου, κατά περίπτωση, μέχρι την έκδοση πράξης διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου ή μέχρι τη λήξη της προθεσμίας για την άσκηση ενδικοφανούς προσφυγής κατά της πράξης προσδιορισμού του φόρου σύμφωνα με το άρθρο 72 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 5104/2024, Α' 58).
§ 5
5. Αν το χρέος κατέστη βέβαιο και εκκαθαρισμένο μετά την παρέλευση του χρόνου των περ. α) και β) της παρ. 4, η δήλωση μπορεί να υποβληθεί εντός ενός (1) έτους αφότου το χρέος κατέστη βέβαιο και εκκαθαρισμένο. Σε κάθε περίπτωση, η δήλωση της παρ. 3 δεν μπορεί να υποβληθεί πέραν της δεκαετίας από την υποβολή της αρχικής δήλωσης και, εφόσον δεν έχει υποβληθεί δήλωση, από τη λήξη της προθεσμίας για την υποβολή της.