Αποτελέσματα live αναζήτησης

Ν. 5219/2025 — Κώδικας Φορολογίας Περιουσίας Προβολή νόμου
Άρθρο 68

Αξία και τρόπος φορολογίας των περιουσιακών στοιχείων που έχουν απαλλοτριωθεί ή υποστεί ζημία μετά την κτήση

§ 1
1.α) Για ακίνητα που έχουν κηρυχθεί αναγκαστικά απαλλοτριωτέα εντός πενταετίας από την κτήση τους και αυτά εξακολουθούν να ανήκουν στον δικαιούχο της κτήσης ή στους κατά κληρονομία ή κληροδοσία διαδόχους αυτού, διενεργείται νέος προσδιορισμός του φόρου, σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 5104/2024, Α' 58). Κατά τον νέο προσδιορισμό του φόρου, αντί της αξίας του ακινήτου σύμφωνα με τα άρθρα 3, 4 και 5, λαμβάνεται το τίμημα της απαλλοτρίωσης που έχει προσδιορισθεί οριστικά. Στο τίμημα προστίθεται ανάλογη αξία για την κάρπωση του ακινήτου από τον χρόνο του θανάτου του κληρονομουμένου μέχρι τον χρόνο κατά τον οποίο ο κληρονόμος ή ο κληροδόχος ή οι ως άνω διάδοχοί τους στερήθηκαν τη νομή τους.
β) Για τον υπολογισμό της αξίας της κάρπωσης εφαρμόζεται το άρθρο 65 για την επικαρπία ορισμένου χρόνου, με βάση την αξία του ακινήτου κατά τον χρόνο του θανάτου του κληρονομουμένου. Αν το ακίνητο κατά το χρονικό διάστημα από τον θάνατο του κληρονομουμένου μέχρι τον χρόνο κατά τον οποίο στερήθηκαν τη νομή του οι δικαιούχοι των προηγούμενων εδαφίων ήταν απρόσοδο, δεν προστίθεται αξία κάρπωσης.
γ) Ο φόρος που οφείλεται σύμφωνα με τις περ. α) και β) είναι αυτός που προκύπτει από τον νέο προσδιορισμό του φόρου και δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος από τον φόρο που αναλογεί στην αξία του ακινήτου κατά τον χρόνο του θανάτου του κληρονομουμένου. Ο επιπλέον φόρος που προσδιορίστηκε εκπίπτει ή επιστρέφεται εφόσον καταβλήθηκε.
§ 2
2. Τα οριζόμενα στην παρ. 1 εφαρμόζονται ανάλογα και για περιουσιακά στοιχεία τα οποία, λόγω φυσικής καταστροφής, ιδίως σεισμού, πλημμύρας, ή λόγω πολεμικού γεγονότος, έχουν υποστεί μείωση της αξίας τους κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) τουλάχιστον κατά τον χρόνο γένεσης της φορολογικής υποχρέωσης, εφόσον μεταξύ του χρόνου αυτού και των κατά περίπτωση ως άνω γεγονότων δεν παρήλθε πενταετία. Στην περίπτωση αυτή λαμβάνεται υπόψη ως φορολογητέα αξία η αξία του περιουσιακού στοιχείου κατά τον χρόνο της γένεσης της φορολογικής υποχρέωσης, όπως αυτό διαμορφώθηκε μετά το κατά περίπτωση γεγονός του πρώτου εδαφίου, με την προσθήκη της αξίας της κάρπωσης και της αποζημίωσης που οφείλεται λόγω αυτού.