§ 1
1. Για μετοχές εταιρειών εισηγμένων στο χρηματιστήριο, ομολογίες, ιδρυτικούς και λοιπούς γενικά τίτλους των εμπορικών εταιρειών, δημόσια χρεόγραφα ή άλλες τέτοιας φύσης αξίες, ως αξία αυτών λαμβάνεται η αξία της προηγούμενης ημέρας του χρόνου γένεσης της φορολογικής υποχρέωσης. Αν η μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων του πρώτου εδαφίου πραγματοποιείται με ιδιωτικό έγγραφο ή συμβόλαιο ή με εγγραφή στο χρηματιστήριο και η διαφορά μεταξύ της αξίας που δηλώθηκε και της ανωτέρω αξίας υπερβαίνει το ποσοστό του τρία τοις εκατό (3%) της τελευταίας, υποβάλλεται τροποποιητική δήλωση για τη διαφορά της αξίας εντός δέκα (10) ημερών από τον χρόνο κατάρτισης του ιδιωτικού εγγράφου ή του συμβολαίου ή της εγγραφής στο χρηματιστήριο.
§ 2
2. Για τον προσδιορισμό της αξίας μετοχών εταιρειών μη εισηγμένων στο χρηματιστήριο λαμβάνονται υπόψη και συνεκτιμώνται πράξεις μεταβίβασης μετοχών της εταιρείας εντός του τελευταίου πριν από τον θάνατο του κληρονομουμένου εξαμήνου, καθώς και η εσωτερική αξία τους, που βρίσκεται με διαίρεση της καθαρής θέσης της εταιρείας δια του αριθμού των μετοχών. Η εσωτερική αξία μπορεί να αυξομειώνεται από τη Φορολογική Διοίκηση λαμβάνοντας υπόψη ιδίως τα κέρδη που διανεμήθηκαν εντός της τελευταίας πενταετίας, τη φήμη και πελατεία της εταιρείας και κάθε άλλο πρόσφορο στοιχείο, το οποίο ασκεί ουσιώδη επίδραση στη διαμόρφωση της αγοραίας αξίας. Η Φορολογική Διοίκηση μπορεί να αυξομειώνει τη συνολική αξία και ανάλογα με τον αριθμό των μετοχών που περιέρχονται σε καθένα κληρονόμο ή κληροδόχο, σε σχέση με το σύνολο των μετοχών της εταιρείας.
§ 3
3. Η παρ. 2 εφαρμόζεται και για λοιπούς τίτλους κινητών αξιών εταιρειών ή άλλων νομικών οντοτήτων μη εισηγμένων στο χρηματιστήριο, συμμετοχές σε εταιρείες ή άλλες νομικές οντότητες μη εισηγμένες στο χρηματιστήριο, καθώς και συμμετοχές σε συνεταιρισμούς.
§ 4
4. Η παρ. 3 του άρθρου 4 του παρόντος Κώδικα εφαρμόζεται ανάλογα και κατά τον προσδιορισμό της αξίας των περιουσιακών στοιχείων των παρ. 2 και 3 του παρόντος άρθρου.
§ 5
5. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για την εφαρμογή των παρ. 2 και 3 καθορίζεται ο τρόπος προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας:
α) των μετοχών εταιρειών μη εισηγμένων στο χρηματιστήριο, λαμβάνοντας υπόψη αποτελέσματα από τους τελευταίους πριν από τη μεταβίβαση ισολογισμούς και την απόδοση των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας και κάθε άλλο στοιχείο που επηρεάζει αυξητικά ή μειωτικά την αξία τους και
β) ολόκληρης επιχείρησης, μερίδων ή μεριδίων και ποσοστών συμμετοχής, λαμβάνοντας υπόψη τα καθαρά κέρδη των τελευταίων πέντε (5) ετών, την αμοιβή του επιχειρηματία, το επιτόκιο των εντόκων γραμματίων του Ελληνικού Δημοσίου ετήσιας διάρκειας και τα έτη λειτουργίας της επιχείρησης καθώς και κάθε άλλο στοιχείο που επηρεάζει αυξητικά ή μειωτικά την αξία τους.
§ 6
6. Ειδικά για μετοχές, μερίδες ή μερίδια, ποσοστά συμμετοχής ή λοιπούς τίτλους εταιρειών ή λοιπών νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων που έχουν υποχρέωση καταβολής του ειδικού φόρου επί των ακινήτων του άρθρου 18, εφόσον η δήλωση υποβάλλεται εκπρόθεσμα, ως φορολογητέα αξία για την επιβολή του αναλογούντος φόρου λαμβάνεται η αξία των ακινήτων επί των οποίων οι ως άνω εταιρείες, νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες έχουν εμπράγματο δικαίωμα πλήρους ή ψιλής κυριότητας ή επικαρπίας.