§ 1
1. Εάν η μεταβίβαση που τελεί υπό αναβλητική ή διαλυτική αίρεση ματαιωθεί, επιστρέφεται το ήμισυ του φόρου που έχει καταβληθεί.
§ 2
2. Σε περίπτωση κατάρτισης συμβολαίου που περιέχει τον όρο της εξώνησης, εάν γίνει η εξώνηση του ακινήτου εντός της ταχθείσας συμβατικής προθεσμίας, δεν επιβάλλεται φόρος μεταβίβασης για τη νέα αυτή μεταβίβαση και επιστρέφεται το ήμισυ του φόρου που είχε καταβληθεί κατά την κατάρτιση του συμβολαίου.
§ 3
3. Εάν εντός τεσσάρων (4) ετών από την κατάρτιση του οριστικού συμβολαίου μεταβίβασης αυτό ακυρωθεί λόγω ελαττώματος που αφορά στις νομικές σχέσεις του πωλητή προς το ακίνητο ή άλλων εξαιρετικών λόγων, δεν επιβάλλεται φόρος μεταβίβασης για την ακύρωση και ο φόρος της αρχικής μεταβίβασης περιορίζεται στο ήμισυ του φόρου που αναλογεί στη φορολογητέα αξία του ακινήτου. Ο επιπλέον φόρος που έχει προσδιοριστεί ή καταβληθεί διαγράφεται ή επιστρέφεται, κατά περίπτωση.
§ 4
4. Εάν εντός δύο (2) ετών από την κατάρτιση του οριστικού συμβολαίου μεταβίβασης του άρθρου 32 δεν πραγματοποιηθεί η ανέγερση της πολυκατοικίας ή του διαμερίσματος ή η αποπεράτωση των ημιτελών κτισμάτων που έχουν αγορασθεί, ο φόρος περιορίζεται στην αξία του οικοπέδου και των κτισμάτων που έχουν ανεγερθεί μέχρι τη συμπλήρωση της διετίας και το τυχόν επιπλέον καταβληθέν ποσό φόρου επιστρέφεται.
§ 5
5. Οι παρ. 3 και 4 εφαρμόζονται και σε περίπτωση ακύρωσης πλειστηριασμού.
§ 6
6. Για την επιστροφή του φόρου των παρ. 1 έως 5 απαιτείται δήλωση στη Φορολογική Διοίκηση, η οποία κατά περίπτωση υποβάλλεται εντός εκατόν είκοσι (120) ημερών από την ημερομηνία:
α) της ματαίωσης της αίρεσης,
β) της εξώνησης,
γ) της ακύρωσης του συμβολαίου, και
δ) της συμπλήρωσης της προθεσμίας της παρ. 4.
Μετά την παρέλευση των προθεσμιών του πρώτου εδαφίου, το δικαίωμα προς επιστροφή του φόρου που έχει καταβληθεί παραγράφεται.
§ 7
7. Αν η πράξη μεταβίβασης δεν μεταγράφηκε στα οικεία βιβλία μεταγραφών λόγω νομικού κωλύματος σχετικά με τη μεταγραφή και αυτή ακυρωθεί δικαστικά εντός ενός (1) έτους από τη σύνταξή της, δεν επιβάλλεται φόρος μεταβίβασης για την ακύρωση και επιστρέφεται ο φόρος που είχε καταβληθεί. Για την επιστροφή του φόρου απαιτούνται η υποβολή δήλωσης και βεβαίωση περί μη μεταγραφής της αρχικής πράξης, λόγω νομικού ελαττώματος στο μεταβιβαζόμενο ακίνητο, καθώς και η δικαστική απόφαση.