§ 1
1. Η απαλλαγή του άρθρου 46 αίρεται εάν, εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ετών από τη μεταβίβαση, η έκταση που μεταβιβάστηκε άλλαξε χρήση, εκμισθώθηκε ή δεν καλλιεργήθηκε για δύο (2) συνεχόμενα έτη, στα οποία δεν υπολογίζεται η αναγκαστική αγρανάπαυση από τον αγοραστή ή τους κληρονόμους του.
§ 2
2. Στις περιπτώσεις της παρ. 1 ο αγοραστής ή οι κληρονόμοι του υποχρεούνται, εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την αλλαγή της χρήσης, την εκμίσθωση ή τη συμπλήρωση της διετίας, να υποβάλουν δήλωση και να καταβάλουν εφάπαξ ολόκληρο τον φόρο που αναλογεί στην κατά τον χρόνο αυτόν αξία της έκτασης, εφόσον αυτό είναι μεγαλύτερο, με βάση τους συντελεστές που ίσχυαν κατά τον χρόνο της απαλλαγής, εκτός αν ο φόρος που αναλογούσε στην αξία του ακινήτου κατά τον χρόνο της απαλλαγής είναι μεγαλύτερος, οπότε καταβάλλεται ο μεγαλύτερος αυτός φόρος. Το πρώτο εδάφιο δεν εφαρμόζεται επί αναγκαστικού πλειστηριασμού και επί αναγκαστικής απαλλοτρίωσης ολόκληρης της έκτασης ή τμήματος αυτής.
§ 3
3. Εάν η αλλαγή χρήσης κατά την παρ. 1 συνίσταται σε ανέγερση κτισμάτων, για την οποία απαιτείται η έκδοση άδειας της αρμόδιας Υπηρεσίας Δόμησης, αυτή δεν χορηγείται αν δεν προσκομισθεί αντίγραφο της δήλωσης που υποβλήθηκε και αποδεικτικό καταβολής του φόρου.
§ 4
4. Απαγορεύεται η μεταβίβαση έκτασης η οποία έτυχε της απαλλαγής πριν από την πάροδο της προθεσμίας της παρ. 1, χωρίς την υποβολή δήλωσης και την εφάπαξ καταβολή ολόκληρου του φόρου που αναλογεί στην κατά τον χρόνο αυτόν αξία της έκτασης ή στο δηλωθέν τίμημα, εφόσον αυτό είναι μεγαλύτερο, με βάση τους συντελεστές που ίσχυαν κατά τον χρόνο της απαλλαγής, εκτός αν ο φόρος που αναλογούσε στην αξία του ακινήτου κατά τον χρόνο της απαλλαγής είναι μεγαλύτερος, οπότε καταβάλλεται ο μεγαλύτερος αυτός φόρος.
§ 5
5. Απαγορεύεται η σύνταξη συμβολαίου μεταβίβασης έκτασης, σύμφωνα με την παρ. 4, χωρίς την προσάρτηση σε αυτό της δήλωσης που υποβλήθηκε από τον πωλητή και του αποδεικτικού καταβολής του φόρου.