§ 1
1. Κατά τη σύνταξη με αυτοσύμβαση οριστικών συμβολαίων μεταβίβασης ακινήτων με επαχθή αιτία σε εκτέλεση προσυμφώνων, που έχουν συνταχθεί μέχρι και την 31η Αυγούστου 2004, επιτρέπονται η σύνταξη και η υπογραφή των οριστικών συμβολαίων χωρίς προηγούμενη πρόσκληση προς τον πωλητή ή τους καθολικούς διαδόχους αυτού και η υποβολή δήλωσης φόρου μεταβίβασης ακινήτων μόνο από τον αγοραστή ή τους ειδικούς ή καθολικούς διαδόχους αυτού.
§ 2
2. Κατά τη σύνταξη των συμβολαίων της παρ. 1 δεν απαιτείται η προσκόμιση του αποδεικτικού ενημερότητας του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν.
5104/2024, Α' 58) και αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας.
§ 3
3. Ειδικά στις περιπτώσεις σύνταξης με αυτοσύμβαση οριστικών συμβολαίων μεταβίβασης ακινήτων σε εκτέλεση εργολαβικών και προσυμφώνων πώλησης από τον εργολάβο προς τρίτο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1, δεν απαιτείται η προσκόμιση του πιστοποιητικού Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας.
§ 4
4. Για τα προσύμφωνα που έχουν συνταχθεί μέχρι και την 29η Ιουνίου 1999, δεν απαιτείται η αναγραφή του αριθμού φορολογικού μητρώου του πωλητή.
§ 5
5. Αντίγραφα των οριστικών συμβολαίων που καταρτίζονται κατά το παρόν άρθρο, αποστέλλονται, με ευθύνη του συμβολαιογράφου, και στην αρμόδια για τη φορολογία του εισοδήματος του πωλητή υπηρεσία της Φορολογικής Διοίκησης.
§ 6
6. Για οριστικά συμβόλαια που έχουν συνταχθεί κατά το παρόν άρθρο, η παρ. 3 ισχύει από την 1η.1.2014.
§ 7
7. Ο αγοραστής και οι ειδικοί ή οι καθολικοί διάδοχοι αυτού σε οριστικό συμβόλαιο, το οποίο συντάσσεται σε εκτέλεση προσυμφώνου που έχει συνταχθεί υπό τις προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου, δύνανται:
α) να ορίζουν εξουσιοδοτημένο μηχανικό, ο οποίος συμπληρώνει τα στοιχεία της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας του Κτηρίου ή της διηρημένης ιδιοκτησίας, και
β) να λαμβάνουν από τον εξουσιοδοτημένο μηχανικό τον μοναδικό ηλεκτρονικό κωδικό Πιστοποιητικού Πληρότητας Ταυτότητας Κτηρίου σύμφωνα με τις παρ. 2 και 5 του
άρθρου 56 του ν.
4495/2017 (Α' 167).