Αποτελέσματα live αναζήτησης

Ν. 5219/2025 — Κώδικας Φορολογίας Περιουσίας Προβολή νόμου
Άρθρο 28

Υποβολή δήλωσης

§ 1
1. Πριν από κάθε μεταβίβαση με επαχθή αιτία, οι συμβαλλόμενοι υποχρεούνται να υποβάλουν κοινή δήλωση φόρου μεταβίβασης στη Φορολογική Διοίκηση. Στην περίπτωση σύνταξης συμβολαίου, η δήλωση συμπληρώνεται από τον συμβολαιογράφο που θα καταρτίσει τη συμβολαιογραφική πράξη. Οι συμβαλλόμενοι υποχρεούνται να προσκομίσουν στον συμβολαιογράφο όλα τα αναγκαία στοιχεία που απαιτούνται για την ορθή σύνταξη της δήλωσης και στην αρμόδια υπηρεσία της Φορολογικής Διοίκησης τα νόμιμα δικαιολογητικά.
§ 2
2. Σε περίπτωση εκούσιου ή αναγκαστικού πλειστηριασμού, η δήλωση υποβάλλεται από τον υπερθεματιστή εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από τη διενέργεια του πλειστηριασμού και πάντως πριν από τη σύνταξη της περίληψης κατακυρωτικής έκθεσης.
§ 3
3. α) Στις περιπτώσεις του άρθρου 35, η δήλωση υποβάλλεται από το πρόσωπο υπέρ του οποίου διενεργείται η μεταγραφή.
β) Σε περίπτωση αναγκαστικής απαλλοτρίωσης, η δήλωση υποβάλλεται πριν από την καταβολή της προσωρινής ή οριστικής αποζημίωσης από τον υπόχρεο προς καταβολή της, ο οποίος καταβάλει τον φόρο μεταβίβασης που αναλογεί. Η παρακατάθεση της προσωρινής ή οριστικής αποζημίωσης απαγορεύεται, εάν δεν προσκομισθούν αντίγραφο της δήλωσης που υποβλήθηκε και το αποδεικτικό καταβολής του φόρου.
§ 4
4. Σε περίπτωση μεταβίβασης ακινήτου ή σύστασης εμπραγμάτων δικαιωμάτων σε ακίνητο που βρίσκεται στην Ελλάδα, ή πλοίου, η οποία συντελείται στην αλλοδαπή ενώπιον ελληνικής προξενικής Αρχής, η δήλωση υποβάλλεται στη Φορολογική Διοίκηση.