§ 1
1. Ο φόρος μεταβίβασης της κυριότητας του ακινήτου ή του εμπράγματου δικαιώματος επί ακινήτου υπολογίζεται σε τρία τοις εκατό (3%) επί της φορολογητέας αξίας του.
§ 2
2. α) Επί αυτούσιας διανομής ακινήτου μεταξύ συγκυρίων ο συντελεστής της παρ. 1 μειώνεται στο τέταρτο. Εάν κατά τη διανομή οι μερίδες των δικαιούχων δεν είναι ισομερείς προς τις ιδανικές τους μερίδες και καταβάλλεται προς συμπλήρωση μίας ή περισσοτέρων μερίδων τίμημα, ο φόρος μεταβίβασης που αναλογεί στην αξία του τμήματος της μερίδας για την οποία καταβάλλεται τίμημα, υπολογίζεται με τον συντελεστή της παρ. 1. Η παρούσα παράγραφος εφαρμόζεται ανάλογα και στην περίπτωση δημιουργίας μίας ή περισσοτέρων μερικότερων κοινωνιών, για τα μερίδια που απαρτίζουν τις κοινωνίες αυτές. Σε περαιτέρω αυτούσια διανομή των ακινήτων μεταξύ των συγκυρίων της μερικότερης κοινωνίας, από τον φόρο που αναλογεί στη νέα αυτή διανομή εκπίπτει ο φόρος που καταβλήθηκε κατά τη δημιουργία της μερικότερης κοινωνίας.
β) Ο φόρος που προκύπτει με βάση τον συντελεστή της παρ. 1 μειώνεται στο τέταρτο και σε περίπτωση μεταβίβασης ακίνητης περιουσίας στα μέλη ομόρρυθμης ή ετερόρρυθμης εταιρείας ή εταιρείας περιορισμένης ευθύνης ή ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρείας, λόγω λύσης τους, κατά τον λόγο της εταιρικής τους μερίδας. Σε περίπτωση εκχώρησης της εταιρικής μερίδας κατά το τελευταίο πριν από τη λύση της εταιρείας έτος, μειώνεται η αξία του ακινήτου, η οποία αντιστοιχεί στα μερίδια που δεν έχουν εκχωρηθεί. Τα προηγούμενα εδάφια εφαρμόζονται ανάλογα και στην περίπτωση απόληψης μεριδίων από την ακίνητη περιουσία των εταίρων που αποχωρούν από την εταιρεία και ο φόρος υπολογίζεται στην αξία του ακινήτου ή του τμήματος αυτού που εξέρχεται από την εταιρική περιουσία.
§ 3
3. Ο φόρος που προκύπτει με βάση τον συντελεστή της παρ. 1 μειώνεται στο ήμισυ:
α) σε υποχρεωτική, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, ανταλλαγή τμημάτων γειτονικών οικοπέδων προκειμένου αυτά να καταστούν οικοδομήσιμα,
β) με την επιφύλαξη της νομοθεσίας περί παροχής φορολογικών κινήτρων για μετασχηματισμούς επιχειρήσεων, σε συγχώνευση ανωνύμων εταιρειών με σύσταση νέας ή με εξαγορά μιας ή περισσοτέρων από άλλη εταιρεία που έχει ως αποτέλεσμα τη μεταβίβαση ακινήτων ή εμπραγμάτων δικαιωμάτων επί αυτών, καθώς και σε συγχώνευση συνεταιρισμών ή ανώνυμης εταιρείας με συνεταιρισμό,
γ) σε αναγκαστική απαλλοτρίωση ακινήτου, και
δ) σε ανταλλαγή ακινήτων ίσης αξίας.
§ 4
4. Ο φόρος μεταβίβασης πλοίων, σε περίπτωση εκποίησης ολόκληρου ή ιδανικού μεριδίου του πλοίου σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες, καθορίζεται σε ένα (1) δολάριο ανά κόρο καθαρής χωρητικότητας ή στο αντίστοιχο ποσό σε αγγλικές λίρες, ή, προκειμένου για εκποίηση που συντελείται στην Ελλάδα, στο αντίστοιχο ποσό σε ευρώ, σύμφωνα με την ισοτιμία που ισχύει κατά την καταβολή του φόρου. Σε περίπτωση μεταβίβασης ιδανικού μεριδίου πλοίου, ο φόρος υπολογίζεται επί της αναλογούσας σε αυτό καθαρής χωρητικότητας.
§ 5
5. Επί του οφειλόμενου φόρου με βάση το παρόν άρθρο, επιβάλλεται πρόσθετος φόρος τρία τοις εκατό (3%) υπέρ των Δήμων.