Αποτελέσματα live αναζήτησης

Ν. 5219/2025 — Κώδικας Φορολογίας Περιουσίας Προβολή νόμου
Άρθρο 22

Αντικείμενο του φόρου

§ 1
1. Σε κάθε μεταβίβαση κυριότητας ακινήτου ή άλλου εμπράγματου δικαιώματος επί ακινήτου από επαχθή αιτία, επιβάλλεται φόρος στην αξία τους.
§ 2
2. Φόρος μεταβίβασης επιβάλλεται και κατά τη μεταβίβαση από επαχθή αιτία κυριότητας πλοίου με ελληνική σημαία ή εμπραγμάτου δικαιώματος επί αυτού.
§ 3
3. Ως μεταβίβαση για την εφαρμογή του παρόντος Μέρους νοείται:
α) η διάθεση της πλήρους ή της ψιλής κυριότητας ανεξάρτητα από το εάν αυτή τελεί υπό αναβλητική ή διαλυτική αίρεση ή υπό τον όρο της εξώνησης,
β) η σύσταση επικαρπίας, οίκησης ή δουλείας που προβλέπεται στα άρθρα 1188 έως 1191 του Αστικού Κώδικα (π.δ. 456/1984, Α' 164),
γ) η κατά τη λύση ομόρρυθμης ή ετερόρρυθμης εταιρείας ή εταιρείας περιορισμένης ευθύνης ή ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρείας μεταβίβαση της ακίνητης περιουσίας της στα μέλη της,
δ) η παραίτηση από την κυριότητα σε ακίνητο ή από εμπράγματο δικαίωμα επί ακινήτου ή από την κυριότητα πλοίου ή από εμπράγματο δικαίωμα επί πλοίου,
ε) η αναγκαστική απαλλοτρίωση ακινήτου,
στ) η διανομή μεταξύ των συγκυρίων ή η ανταλλαγή ακινήτων,
ζ) η σύσταση, απόσβεση ή η μεταβίβαση μαζί με το δεσπόζον ακίνητο πραγματικής δουλείας που προβλέπονται στα άρθρα 1118 επ. του Αστικού Κώδικα.
§ 4
4. Ως μεταβίβαση θεωρούνται:
α) η περαιτέρω, πλην της πρώτης, μεταβίβαση του τίτλου μεταφοράς συντελεστή δόμησης, και
β) η παραχώρηση του δικαιώματος αποκλειστικής χρήσης επί κοινόκτητων κύριων, βοηθητικών ή ειδικών χώρων κτισμάτων ή επί κοινόκτητου τμήματος οικοπέδου ή αγροτεμαχίου.