Αποτελέσματα live αναζήτησης

Ν. 5219/2025 — Κώδικας Φορολογίας Περιουσίας Προβολή νόμου
Άρθρο 112

Υπολογισμός δικαιωμάτων μεταγραφής τίτλων και εκτίμηση αξίας από πιστοποιημένο εκτιμητή

§ 1
1. Σε περίπτωση υποβολής τίτλου για μεταγραφή μετά από παρέλευση έτους τουλάχιστον από τη σύνταξή του, τα αναλογικά κατά περίπτωση δικαιώματα που είναι καταβλητέα για τη μεταγραφή, υπολογίζονται με βάση την πραγματική αξία του ακινήτου που μεταβιβάζεται ή του εμπράγματου δικαιώματος επί ακινήτου, όπως αυτά περιγράφονται στον τίτλο που μεταγράφεται, κατά τον χρόνο της μεταγραφής. Στις περιπτώσεις αυτές ο προσδιορισμός της αξίας του μεταβιβαζόμενου ακινήτου γίνεται με βάση ειδική έκθεση εκτίμησης της Φορολογικής Διοίκησης που εκδίδεται μετά από αίτηση του Προϊσταμένου του κτηματολογικού γραφείου.
§ 2
2. Η Φορολογική Διοίκηση μπορεί να ζητήσει την εκτίμηση από Εκτιμητή του Μητρώου Πιστοποιημένων Εκτιμητών της αγοραίας αξίας των ακόλουθων περιουσιακών στοιχείων, εφόσον αυτά αποτελούν αντικείμενο φορολογίας:
α) των ακινήτων και των εμπράγματων δικαιωμάτων επί αυτών που εμπίπτουν στα άρθρα 3 και 5,
β) των μετοχών εταιρειών μη εισηγμένων στο Χρηματιστήριο ή λοιπών τίτλων κινητών αξιών ανωνύμων εταιρειών ή συμμετοχών σε εταιρείες ή νομικές οντότητες μη εισηγμένες στο Χρηματιστήριο ή συνεταιρισμούς, τα οποία δεν εμπίπτουν στην παρ. 5 του άρθρου 62, και 
γ) λοιπών κινητών μεγάλης αξίας, έργων τέχνης ή συλλογών αντικειμένων αξίας καθώς και γενικά πολύτιμων αντικειμένων του άρθρου 63.
§ 3
3. Οι πιστοποιημένοι εκτιμητές επιλαμβάνονται και μετά από αίτηση του υπόχρεου σε φόρο ή προδικαστική απόφαση δικαστηρίου. Το πόρισμα του πιστοποιημένου εκτιμητή επέχει θέση έκθεσης πραγματογνωμοσύνης. Εάν ο υπόχρεος σε φόρο που ζήτησε την εκτίμηση των αντικειμένων της φορολογίας από πιστοποιημένο εκτιμητή υποβάλλει δήλωση στη Φορολογική Διοίκηση στην αξία που καθορίστηκε από τον εκτιμητή και επισυνάψει σε αυτή τη σχετική έκθεση εκτίμησης, θεωρείται ότι αποδέχθηκε στο σύνολό της την έκθεση εκτίμησης και απαλλάσσεται από τους τόκους και τα πρόστιμα λόγω ανακρίβειας του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 5104/2024, Α' 58) που επιμεριστικά αναλογούν στα στοιχεία που εκτιμήθηκαν.
§ 4
4. Στην περίπτωση που την εκτίμηση περιουσιακών στοιχείων ζητήσει η Φορολογική Διοίκηση ή Δικαστήριο, για τα θέματα που αφορούν την αμοιβή του πιστοποιημένου εκτιμητή, εφαρμόζονται κατά περίπτωση η υπο-παρ. Γ6 του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 (Α' 107) και ο Κώδικας Διοικητικής Δικονομίας (ν. 2717/1999, Α' 97).