Αποτελέσματα live αναζήτησης

Ν. 5219/2025 — Κώδικας Φορολογίας Περιουσίας Προβολή νόμου
Άρθρο 104

Υποχρεώσεις τρίτων σχετικά με το πιστοποιητικό - Λοιπές υποχρεώσεις

§ 1
1. Χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, εταιρείες και γενικά κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα που διακατέχει με οποιαδήποτε ιδιότητα ή οφείλει από οποιαδήποτε αιτία χρήματα, αξίες ή άλλα κινητά γενικά πράγματα, τα οποία αποτελούν αντικείμενο της κατά το άρθρο 53 κτήσης δεν επιτρέπεται να τα αποδώσουν ή να καταβάλουν τα οφειλόμενα γι' αυτά ποσά ή τόκους στους δικαιούχους, αν δεν τους προσκομιστεί το πιστοποιητικό του άρθρου 102 στο οποίο βεβαιώνεται, εκτός των άλλων, ότι καταβλήθηκε ο φόρος που αναλογεί ή ότι δεν οφείλεται φόρος. Η απόδοση των περιουσιακών στοιχείων μπορεί να διενεργείται και με παρακράτηση του φόρου από τα πρόσωπα του πρώτου εδαφίου που τα κατέχουν. Στην περίπτωση αυτή ο φόρος αποδίδεται από τα πρόσωπα αυτά το αργότερο μέχρι την επόμενη ημέρα από την απόδοση των περιουσιακών στοιχείων στους δικαιούχους.
§ 2
2. Η παρ. 1 εφαρμόζεται ανάλογα και για τους κληρονόμους και τους εκτελεστές διαθήκης για τα κληροδοτήματα που οφείλουν.
§ 3
3. Οι ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες και τα υποκαταστήματα και πρακτορεία αλλοδαπών ασφαλιστικών εταιρειών στην Ελλάδα δεν επιτρέπεται να καταβάλουν οποιοδήποτε χρηματικό ποσό για αμοιβή ή αποζημίωση που οφείλεται λόγω του θανάτου αυτού που ασφαλίσθηκε, αν δεν τους προσκομιστεί το πιστοποιητικό του άρθρου 102 σύμφωνα με την παρ. 1 του παρόντος.
§ 4
4. Κατ' εξαίρεση, επιτρέπεται η απόδοση χρηματικών ποσών μέχρι χίλια πεντακόσια (1.500) ευρώ ανά δικαιούχο χωρίς την προσκόμιση πιστοποιητικού, υπό την προϋπόθεση ότι αυτός που καταβάλλει το ποσό ενημερώνει σχετικά, χωρίς καμία καθυστέρηση, τη Φορολογική Διοίκηση.
§ 5
5. Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, κάθε φύσεως εταιρείες, και κάθε νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα δεν επιτρέπεται, εάν δεν τους προσκομισθεί το πιστοποιητικό του άρθρου 102, να προβαίνουν:
(α) σε οποιαδήποτε εγγραφή στα λογιστικά αρχεία τους για μετοχές που έχουν εκδοθεί από αυτά, ομολογίες και κάθε φύσεως τίτλους οριστικούς ή προσωρινούς, ή σε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια, εφόσον οι τίτλοι αυτοί αποτελούν αντικείμενο της κτήσης κατά το άρθρο 53.
(β) σε μεταβίβαση ή μετατροπή ονομαστικών τίτλων ή άυλων ονομαστικών μετοχών σε ανώνυμους τίτλους, εφόσον αυτοί περιλαμβάνονται στην κατά το άρθρο 53 κτήση.
§ 6
6. Η εταιρεία «Ελληνικό Κεντρικό Αποθετήριο Τίτλων ΑΕ» (ΕΛ.Κ.Α.Τ.) δεν επιτρέπεται να προβαίνει σε οποιαδήποτε καταχώριση στα αρχεία της ή σε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια για άυλες ανώνυμες μετοχές, εφόσον οι μετοχές αυτές αποτελούν αντικείμενο της κατά το άρθρο 53 κτήσης, αν δεν της προσκομισθεί το πιστοποιητικό του άρθρου 102.
§ 7
7. Οι ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες και τα υποκαταστήματα και πρακτορεία αλλοδαπών ασφαλιστικών εταιρειών στην Ελλάδα υποχρεούνται, μόλις λάβουν γνώση του θανάτου του δικαιούχου της γενομένης ασφάλισης κοσμημάτων και λοιπών γενικά πολύτιμων αντικειμένων καθώς και των κάθε φύσεως συλλογών έργων τέχνης, νομισμάτων, γραμματοσήμων και λοιπών γενικά αντικειμένων, κατά οποιουδήποτε κινδύνου, συμπεριλαμβανομένης της κλοπής ή πυρκαγιάς, να αποστείλουν στη Φορολογική Διοίκηση αντίγραφο του οικείου ασφαλιστηρίου συμβολαίου.