Αποτελέσματα live αναζήτησης

Ν. 5219/2025 — Κώδικας Φορολογίας Περιουσίας Προβολή νόμου
Άρθρο 100

Προθεσμίες υποβολής δήλωσης

§ 1
1. Η δήλωση, ανεξάρτητα από το εάν οφείλεται φόρος, εφόσον καταρτίζεται συμβόλαιο, υποβάλλεται πριν από τη σύνταξη του οικείου συμβολαίου της δωρεάς ή γονικής παροχής. Προκειμένου για δωρεές ή γονικές παροχές που δεν έγιναν αμέσως αποδεκτές, υποβάλλεται νέα δήλωση από αυτόν που αποδέχεται, πριν από την κατάρτιση του συμβολαίου αποδοχής.
§ 2
2. Αν δεν συντάχθηκε συμβόλαιο για τη σύσταση της δωρεάς ή γονικής παροχής ή αυτό συντάχθηκε στην αλλοδαπή, αλλά όχι ενώπιον Ελληνικής Προξενικής Αρχής, η δήλωση γι' αυτήν υποβάλλεται εντός έξι (6) μηνών από την παράδοση στον δωρεοδόχο του αντικειμένου της δωρεάς ή γονικής παροχής.
§ 3
3. Σε περίπτωση δωρεάς αιτία θανάτου, η δήλωση υποβάλλεται εντός έξι (6) μηνών από τον θάνατο του δωρητή.
§ 4
4. Σε περίπτωση ασφάλειας που υπόκειται σε φόρο δωρεάς, η δήλωση υποβάλλεται εντός έξι (6) μηνών από τον θάνατο του ασφαλισμένου.
§ 5
5. Σε όσες περιπτώσεις η φορολογική υποχρέωση γεννάται σε χρόνο μεταγενέστερο από τη σύσταση της δωρεάς ή γονικής παροχής, υποβάλλεται νέα δήλωση εντός έξι (6) μηνών από τη γένεση της φορολογικής υποχρέωσης.
§ 6
6. Ο συμβολαιογράφος δεν επιτρέπεται να συντάξει συμβόλαιο δωρεάς ή γονικής παροχής, αν έχει παρέλθει χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των τριών (3) μηνών από την ημέρα υποβολής της δήλωσης. Σε περιοχές όπου, σύμφωνα με το άρθρο 4, εφαρμόζεται το σύστημα Α.Π.Α.Α., επιτρέπεται να συντάσσεται συμβόλαιο και μετά την προθεσμία του προηγουμένου εδαφίου, εφόσον μέχρι τη σύνταξη του συμβολαίου δεν έχει τροποποιηθεί ο Α.Π.Α.Α. στη συγκεκριμένη περιοχή.