Αποτελέσματα live αναζήτησης

Ν. 5193/2025 — Ενίσχυση της κεφαλαιαγοράς και άλλες διατάξεις Προβολή νόμου
Άρθρο 58

Φορολογία Ανωνύμων Εταιρειών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία

§ 1
1. Η έκδοση μετοχών από την Α.Ε.Ε.Α.Π., καθώς και η μεταβίβαση ακινήτων προς αυτή, απαλλάσσονται από κάθε φόρο, τέλος, συμπεριλαμβανομένου του ψηφιακού τέλους συναλλαγής, εισφορά, δικαίωμα ή επιβάρυνση υπέρ του Δημοσίου, νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και υπέρ τρίτων. Η απαλλαγή του πρώτου εδαφίου δεν καταλαμβάνει τον φόρο εισοδήματος για την υπεραξία που προκύπτει κατά την εισφορά κάθε είδους περιουσιακού στοιχείου, τρίτου προσώπου προς την Α.Ε.Ε.Α.Π.. Οι μεταβιβάσεις εμπραγμάτων δικαιωμάτων επί ακινήτων που ανήκουν στις Α.Ε.Ε.Α.Π. υπόκεινται σε φόρο μεταβίβασης ακινήτων.
§ 2
2. Οι Α.Ε.Ε.Α.Π. απαλλάσσονται του φόρου εισοδήματος για τα εισοδήματα που αποκτούν από μερίσματα, δικαιώματα και τόκους, ημεδαπής και αλλοδαπής προέλευσης πλην μερισμάτων ημεδαπής, που αποκτούν, χωρίς να υπόκεινται σε παρακράτηση φόρου. Για τους τόκους ομολογιακών δανείων, η απαλλαγή του πρώτου εδαφίου ισχύει με την προϋπόθεση ότι οι τίτλοι, από τους οποίους προκύπτουν οι τόκοι αυτοί, έχουν αποκτηθεί τουλάχιστον τριάντα (30) ημέρες πριν από τον χρόνο που έχει ορισθεί για την εξαργύρωση των τοκομεριδίων. Σε αντίθετη περίπτωση, ενεργείται παρακράτηση φόρου σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Κ.Φ.Ε., ν. 4172/2013, Α' 167), με την οποία εξαντλείται η φορολογική υποχρέωση της Α.Ε.Ε.Α.Π. για τα εισοδήματα αυτά.
§ 3
3. Οι Α.Ε.Ε.Α.Π. καταβάλλουν φόρο επί του μέσου όρου των επενδύσεών τους, πλέον των διαθεσίμων, σε τρέχουσες τιμές, όπως απεικονίζονται στις εξαμηνιαίες καταστάσεις επενδύσεων που προβλέπονται από την παρ. 1 του άρθρου 53, ο συντελεστής του οποίου ορίζεται σε δέκα τοις εκατό (10%) επί του εκάστοτε ισχύοντος επιτοκίου παρέμβασης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (Επιτοκίου Αναφοράς) προσαυξανόμενου κατά μία (1) ποσοστιαία μονάδα. Αν μεταβληθεί το Επιτόκιο Αναφοράς, η προκύπτουσα νέα βάση υπολογισμού του φόρου ισχύει από την πρώτη ημέρα του επόμενου της μεταβολής μήνα. Ο φόρος αποδίδεται στη Φορολογική Διοίκηση μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του μήνα που ακολουθεί το χρονικό διάστημα που αφορούν οι εξαμηνιαίες καταστάσεις επενδύσεων της παρ. 1 του άρθρου 53. Σε περίπτωση παρακράτησης φόρου επί κτηθέντων μερισμάτων, ο φόρος αυτός συμψηφίζεται με τον φόρο που προκύπτει από τη δήλωση που υποβάλλεται από την Α.Ε.Ε.Α.Π. εντός του μηνός Ιουλίου. Αν υπάρχει πιστωτικό υπόλοιπο, μεταφέρεται για συμψηφισμό με επόμενες δηλώσεις. Με την καταβολή του φόρου αυτού εξαντλείται η φορολογική υποχρέωση της εταιρείας και των μετόχων της. Ο Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 5104/2024, Α' 58) εφαρμόζεται ανάλογα και για τον φόρο που οφείλεται με βάση την παρούσα. Για τα διανεμόμενα μερίσματα στους μετόχους της εταιρείας δεν εφαρμόζονται τα άρθρα 62 και 64 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α' 167). Κατά τον υπολογισμό του φόρου της παρούσας, δεν λαμβάνονται υπόψη τα ακίνητα που κατέχουν, άμεσα ή έμμεσα, θυγατρικές των Α.Ε.Ε.Α.Π., εταιρείες της υποπερ. αα) της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 46, εφόσον αυτά αναγράφονται διακεκριμένα στις καταστάσεις επενδύσεών τους.
§ 4
4. Το Μέρος Δ' του ν. 5162/2024 (Α' 198), περί φορολογικών κινήτρων μετασχηματισμών, εφαρμόζεται και:
α) επί Α.Ε.Ε.Α.Π., η οποία:
αα) συνιστάται είτε με συγχώνευση δύο ή περισσότερων εταιρειών, οι οποίες διαθέτουν ακίνητη περιουσία είτε με διάσπαση ή απόσχιση κλάδου εταιρείας, που διαθέτει ακίνητη περιουσία, ή
αβ) αποκτά ακίνητη περιουσία, είτε λόγω συγχώνευσης με απορρόφηση άλλης εταιρείας που διαθέτει ακίνητη περιουσία, είτε λόγω διάσπασης ή απόσχισης κλάδου εταιρείας που διαθέτει ακίνητη περιουσία,
β) στην εισφορά ενεργητικού έναντι τίτλων και στην ανταλλαγή τίτλων, καθώς και στις συγχωνεύσεις και διασπάσεις Α.Ε.Ε.Α.Π..
§ 5
5. Η υπεραξία από τη μεταβίβαση μετοχών των Α.Ε.Ε.Α.Π., μη εισηγμένων στο Χρηματιστήριο Αθηνών, απαλλάσσεται από τον φόρο εισοδήματος.
§ 6
6. Το παρόν εφαρμόζεται και στις εταιρείες της υποπερ. αα) της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 46.