Αποτελέσματα live αναζήτησης

Ν. 5177/2025 — Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής και λοιποί έμμεσοι φόροι του ΚΦΔ Προβολή νόμου
Άρθρο 55

Τέλη κυκλοφορίας οχημάτων ιδιωτικής χρήσης

§ 1
1. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του παρόντος άρθρου με τις οποίες ορίζεται διαφορετικά, τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται στα αυτοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης ορίζονται ως εξής:
α) Για επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.), έως τις 31.10.2010, και δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες, ανεξαρτήτως της ημερομηνίας της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα τους, ως εξής:

ΠΙΝΑΚΑΣ I
Πρώτος υποπίνακας

Πρώτη ταξινόμηση σε κράτος μέλος της ΕΕ ή το-ΕΟΧ έως το έτος 2000 Κατηγορία Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.) Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)
Α' Έως 300 22
Β' 301-785 55
Γ' 786-1.071 120
Δ' 1.072-1.357 135
Ε' 1.358-1.548 225
ΣΤ' 1.549-1.738 250
Ζ' 1.739-1.928 280
Η' 1.929-2.357 615
Θ' 2.358-3.000 820
Ι' 3.001-4.000 1.025
Κ' 4.001 και άνω 1.230

Δεύτερος υποπίνακας

Πρώτη ταξινόμηση σε κράτος μέλος της ΕΕ ή του ΕΟΧ από το έτος 2001 έως το 2005 Κατηγορία Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.) Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)
Α' Έως 300 22
Β' 301-785 55
Γ' 786-1.071 120
Δ' 1.072-1.357 135
Ε' 1.358-1.548 240
ΣT' 1.549-1.738 265
Ζ' 1.739-1.928 300
Η' 1.929-2.357 630
Θ' 2.358-3.000 840
Ι' 3.001-4.000 1.050
Κ' 4.001 και άνω 1.260

Τρίτος υποπίνακας

Πρώτη ταξινόμηση σε κράτος μέλος της ΕΕ ή του ΕΟΧ από το έτος 2006 και μετά Κατηγορία Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.) Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)
Α' Έως 300 22
Β' 301-785 55
Γ' 786-1.071 120
Δ' 1.072-1.357 135
Ε' 1.358-1.548 255
ΣT' 1.549-1.738 280
Ζ' 1.739-1.928 320
Η' 1.929-2.357 690
Θ' 2.358-3.000 920
Ι' 3.001-4.000 1.150
Κ' 4.001 και άνω 1.380

β) Επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., από 1.11.2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα (CO2) ανά χιλιόμετρο).
Λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:

ΠΙΝΑΚΑΣ II

ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ
(γρμ. CO2 ανά χιλιόμετρο)
ΕΤΗΣΙΑΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ CO2
(σε ευρώ)
0-90 0
91-100 0,90
101-120 0,98
121-140 1,20
141-160 1,85
161-180 2,45
181-200 2,78
201-250 3,05
Άνω των 251 3,72

Στα επιβατικά αυτοκίνητα των περ. α) και β) περιλαμβάνονται και τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα που εισάγονται από το αλλοδαπό προσωπικό των εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκατεστημένων στην Ελλάδα με βάση τον α.ν. 89/1967 (Α' 132).
Επίσης περιλαμβάνονται και τα τύπου Jeep αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από τον χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών.
γ) Για φορτηγά αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες ως εξής:
βα) Από 1.1.2021, για επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., από 1ης.11.2010 μέχρι την 31η.12.2020, με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο), σύμφωνα με τον Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (New European Driving Cycle) όπως αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, και μόνον εφόσον οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο τελωνείο για τις ανάγκες υπολογισμού τελών ταξινόμησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 121 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 2960/2001, Α' 265). Εφόσον οι τιμές αυτές δεν συμφωνούν, λαμβάνονται υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το έτερο δικαιολογητικό που προσκομίσθηκε στο τελωνείο κατά τα ανωτέρω. Ο υπολογισμός γίνεται σύμφωνα με τον Πίνακα ΙΙ.
ββ) Για επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ. από την 1 η .1.2021 και εφεξής, με βάση τις τιμές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο), σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (Worldwide Light Test Procedure), όπως αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, και μόνον εφόσον οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο τελωνείο για τις ανάγκες υπολογισμού τελών ταξινόμησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 121 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα. Εφόσον οι τιμές αυτές δεν συμφωνούν, λαμβάνονται υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το έτερο δικαιολογητικό που προσκομίσθηκε στο τελωνείο κατά τα ανωτέρω. Ο υπολογισμός γίνεται με βάση τον Πίνακα ΙΙΙ.

ΠΙΝΑΚΑΣ III

ΕΥΡΟΣ Τιμή
0-122 0
123-139 0,64
140-166 0,70
167-208 0,85
209-224 1,87
225-240 2,20
241-260 2,50
261-280 2,70
≥281 2,85

 

Κατηγορία Μικτό βάρος σε χιλιόγραμμα Τέλη κυκλοφορία (σε ευρώ)
Α' έως 1.500 75
Β' 1.501 έως 3.500 105
Γ' 3.501 έως 10.000 300
Δ' 10.001 έως 20.000 600
Ε' 20.001 έως 30.000 940
ΣΤ' 30.001 έως 40.000 1.320
Ζ' 40.001 και άνω 1.490

γ.1) Για τα ρυμουλκά (τρακτέρ): τριακόσια (300) ευρώ
δ) Λεωφορεία:

Κατηγορία Θέσεις καθημένων Τέλη κυκλοφορίας (σε ευρώ)
Α' έως 33 210
Β' 34 έως 50 410
Γ' 51 και άνω 510

Για τον υπολογισμό των τελών των λεωφορείων εξαιρούνται οι θέσεις οδηγού και εισπράκτορα.
ε) Για τα Ε.Ι.Χ. ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα): εκατόν σαράντα (140) ευρώ,
στ) Ασθενοφόρα και νεκροφόρες: τριακόσια (300) ευρώ,
ζ) Αυτοκίνητα που δεν ανήκουν στις ανωτέρω κατηγορίες α) έως και στ): πεντακόσια τριάντα πέντε (535) ευρώ.

§ 2
2. α) Τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα έως και χιλίων πεντακοσίων σαράντα οκτώ (1.548) κυβικών εκατοστών (κ.εκ.), που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., για πρώτη φορά έως και τις 31.10.2010, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.
Για τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα από χίλια πεντακόσια σαράντα εννέα (1.549) κ.εκ. και άνω, που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., για πρώτη φορά έως και τις 31.10.2010, τα τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο εξήντα τοις εκατό (60%) των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.
Για τα επιβατικά ηλεκτροκίνητα και υδρογόνου αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, ανεξάρτητα κυλινδρισμού κινητήρα, που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., από την 1 η.11.2010 και μετά, τα τέλη κυκλοφορίας προσδιορίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σύμφωνα με την περ. β) της παρ. 1.
β) Τα επιβατικά ηλεκτροκίνητα και υδρογόνου αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., για πρώτη φορά έως και τις 31.10.2010, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.
Για τα οχήματα αυτά, που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., από την 1 η.11.2010 και μετά, τα τέλη κυκλοφορίας προσδιορίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σύμφωνα με την περ. β) της παρ. 1.
γ) Οι επιβατικές υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης, ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ.:
γα) εάν έχουν κυλινδρισμό κινητήρα έως και χίλια πεντακόσια σαράντα οκτώ (1.548) κ.εκ., απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας:
γβ) εάν έχουν κυλινδρισμό κινητήρα από χίλια πεντακόσια σαράντα εννέα (1.549) κ.εκ και άνω, επιβάλλονται τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο εξήντα τοις εκατό (60%) των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.
δ) Οι επιβατικές ηλεκτροκίνητες και οι υδρογόνου δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης, ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.
§ 3

3. α) Ειδικά τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας των ιδιωτικής χρήσης επιβατικών οχημάτων που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ. και τελούν στο ανασταλτικό τελωνειακό καθεστώς της προσωρινής εισαγωγής υπολογίζονται αποκλειστικά με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα τους, σύμφωνα με την περ. α) της παρ. 1. Με τον ίδιο τρόπο υπολογίζονται τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας των ιδιωτικής χρήσης επιβατικών οχημάτων που προέρχονται από τρίτες χώρες και τελούν στο ανασταλτικό τελωνειακό καθεστώς της προσωρινής εισαγωγής, λαμβάνοντας, όμως, ως κριτήριο για την κατάταξη στον ανάλογο πίνακα, την ημερομηνία υπαγωγής του οχήματος στο καθεστώς προσωρινής εισαγωγής στην Ελλάδα. Οι κάτοχοι-δικαιούχοι των οχημάτων αυτών, για κάθε μήνα ή τμήμα μηνός πέραν του χρονικού διαστήματος κατά το οποίο προβλέπεται απαλλαγή, υποχρεούνται να καταβάλουν το ένα δωδέκατο (1/12) των οριζομένων ως ανωτέρω τελών κυκλοφορίας.
β) Στα εκποιούμενα από το Δημόσιο ή τη Διεύθυνση Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού (ΔΙ.Δ.Δ.Υ.) της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) επιβατικά αυτοκίνητα οχήματα, τα οποία τίθενται από τους αγοραστές σε κυκλοφορία, ως ιδιωτικής χρήσης, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται αποκλειστικά με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών, σύμφωνα με τον τρίτο υποπίνακα του ΠΙΝΑΚΑ Ι της περ. α) της παρ. 1.
Ειδικά υβριδικά αυτοκίνητα οχήματα και υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες, που εμπίπτουν στο πρώτο εδάφιο της παρούσας περίπτωσης, έως και χιλίων πεντακοσίων σαράντα οκτώ (1.548) κ.εκ., ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας και από χίλια πεντακόσια σαράντα εννέα (1.549) κ.εκ. και άνω, καταβάλλουν τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο εξήντα τοις εκατό (60%) των τελών των αντίστοιχων συμβατικών.
Ειδικά τα ηλεκτροκίνητα και τα υδρογόνου αυτοκίνητα οχήματα και οι ηλεκτροκίνητες και οι υδρογόνου δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες, που εμπίπτουν στο πρώτο εδάφιο της παρούσας περίπτωσης απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.
γ) Για τα καινούργια ή μεταχειρισμένα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκινούμενα τροχόσπιτα και θωρακισμένα επιβατικά οχήματα, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα τους.
δ) Για τα μεταχειρισμένα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, με πρώτο έτος κυκλοφορίας στη διεθνή αγορά πριν από την 1 η.1.2002, ανεξάρτητα του χρόνου της πρώτης ταξινόμησης στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα τους.
ε) Για τα επιβατικά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης που αποχαρακτηρίζονται και τίθενται σε κυκλοφορία, ως ιδιωτικής χρήσης, ως ημερομηνία για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας, νοείται η ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ..
στ) Για τα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που είχαν ταξινομηθεί στην Ελλάδα και, μετά τη διαγραφή τους από το Μητρώο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, επαναταξινομούνται στην Ελλάδα, ως ημερομηνία πρώτης ταξινόμησής τους, νοείται η ημερομηνία της πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., πριν από τη διαγραφή τους.
ζ) Για τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης οχήματα της δασμολογικής κλάσης Σ.Ο. 87.03, τα οποία έχουν λάβει έγκριση Μεμονωμένου Οχήματος Ιδιαίτερης Κατασκευής (Μ.Ο.Ι.Κ.) σύμφωνα με την υπ' αρ. 33692/2202/2014 (Β' 3134) απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και ταξινομούνται ως «οχήματα μεταχειρισμένων εξαρτημάτων», ανεξαρτήτως της ημερομηνίας της πρώτης ταξινόμησής τους σε κράτος μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται αποκλειστικά με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών κατ' αναλογία με τον πρώτο υποπίνακα του ΠΙΝΑΚΑ Ι της περ. α' της παρ. 1, ως εξής:

Κατηγορία Κυλινδρισμός κινητήρα
(σε κυβικά εκατοστά)
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας
(σε Ευρώ)
Α' Έως 300 22
Β' από 301 έως 785 55
Γ' από 786 έως 1.071 120
Δ' από 1.072 έως 1.357 135
Ε' από 1.358 έως 1.548 225
ΣΤ' από 1.549 έως 1.738 250
Ζ' από 1.739 έως 1.928 280
Η' από 1.929 έως 2.357 615
Θ' από 2.358 έως 3.000 820
Ι' από 3.001 έως 4.000 1.025
ΙΑ' από 4.001 και άνω 1.230
§ 4
4. Ο κυλινδρισμός του κινητήρα, το μικτό βάρος και ο αριθμός των θέσεων πιστοποιούνται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.