Αποτελέσματα live αναζήτησης

Ν. 5177/2025 — Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής και λοιποί έμμεσοι φόροι του ΚΦΔ Προβολή νόμου
Άρθρο 48

Ειδικός φόρος σε είδη πολυτελείας

§ 1
1. Επιβάλλεται φόρος πολυτελείας επί της φορολογητέας αξίας, όπως αυτή διαμορφώνεται από τα άρθρα 24 και 25 του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ν. 5144/2024 Α' 162), για τα ενδοκοινοτικώς αποκτώμενα και τα εισαγόμενα από τρίτες χώρες και επί της τιμής πώλησης προ Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) για τα εγχωρίως παραγόμενα, στα παρακάτω είδη:
ΕΙΔΟΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ ΠΟΣΟΣΤΟ ΦΟΡΟΥ
α) Δέρματα ερπετών, κροκοδείλων, σαυροειδών και αγρίων ζώων γενικά, καθώς και πτηνών, ψαριών και θαλασσίων ζώων γενικά, κατεργασμένα ή μη.
Κωδικός Σ.Ο. 41.06.40, 41.13.30, ΕΧ 41.14.10.90 4103.20, ΕΧ 4103.90, ΕΧ 4106.91, ΕΧ 4106.92
10%
β) Τεχνουργήματα από δέρμα της περ. α).
Κωδικός Σ.Ο. 42.02.21.00, 42.02.31.00, 42.03.30.30
10%
γ) Υποδήματα από δέρμα της περ. α). Δ.Κ. ΕΧ 64.03 10%
δ) Τάπητες από οποιαδήποτε ύλη που περιέχουν μετάξι ή απορρίμματα από μετάξι σε ποσοστό πάνω από 10% στο συνολικό βάρος.
Κωδικός Σ.Ο. 57.01.10.10,57.01.90.10
10%
ε) Μαργαριτάρια ακατέργαστα ή κατεργασμένα, πολύτιμες ή ημιπολύτιμες πέτρες, πέτρες συνθετικές ή ανασχηματισμένες, κατεργασμένες ή ακατέργαστες. Εξαιρούνται εκείνες που προορίζονται για βιομηχανική χρήση. Διαμάντια έστω και κατεργασμένα Δ.Κ. 71.01, ΕΧ 71.02, ΕΧ 71.03 και 71.04 10%
στ) Σκόνη διαμαντιού και σκόνη από πολύτιμες ή ημιπολύτιμες πέτρες, φυσικές ή συνθετικές.
Δ.Κ. 71.05
10%
ζ) Κοσμήματα με ή χωρίς πολύτιμες πέτρες και μέρη αυτών, από πολύτιμα μέταλλα ή από μέταλλα επιστρωμένα με πολύτιμα μέταλλα. Εξαιρούνται τα είδη από άργυρο.
Δ.Κ. ΕΧ 71.13
10%
η) Είδη χρυσοχοΐας και μέρη αυτών από πολύτιμα μέταλλα ή από μέταλλα επιστρωμένα με πολύτιμα μέταλλα. Εξαιρούνται τα είδη από άργυρο.
Δ.Κ. ΕΧ 71.14
10%
θ) Άλλα τεχνουργήματα από πολύτιμα μέταλλα ή από μέταλλα επιστρωμένα με πολύτιμα μέταλλα. Εξαιρούνται τα είδη από άργυρο.
Δ.Κ. ΕΧ 71.15
10%
ι) Τεχνουργήματα από μαργαριτάρια, από πολύτιμες ή ημιπολύτιμες πέτρες ή από πέτρες συνθετικές ή ανασχηματισμένες.
Δ.Κ.71.16
10%
ια) Αεροπλάνα, υδροπλάνα και ελικόπτερα ιδιωτικής χρήσης.
Δ.Κ. Ε.Χ. 88.02
20%
ιβ) Ρολόγια από πολύτιμα μέταλλα ή από μέταλλα επιστρωμένα με πολύτιμα μέταλλα
Δ.Κ. 9101
10%
ιγ) Κάσες (κελύφη) για ρολόγια από πολύτιμα μέταλλα ή από μέταλλα επιστρωμένα με πολύτιμα μέταλλα της δασμολογικής διάκρισης
9111.10
10%
ιδ) Βραχιόλια (μπρασελέ) ρολογιών από πολύτιμα μέταλλα ή από μέταλλα επιστρωμένα από πολύτιμα μέταλλα τη δασμολογικής διάκρισης
9113.10
10%

§ 2
2. Για τους σκοπούς εφαρμογής της περ. ια) της παρ. 1, ως ιδιωτική χρήση νοείται η χρησιμοποίηση αεροπλάνου, υδροπλάνου και ελικόπτερου για μη εμπορική δραστηριότητα.
§ 3
3. Από τον φόρο πολυτελείας εξαιρούνται τα είδη των περ. ζ), η), θ) και ι) του πίνακα της παρ. 1, των οποίων η φορολογητέα αξία επιβολής του φόρου πολυτελείας είναι μικρότερη των χιλίων (1.000) ευρώ ανά τεμάχιο.
§ 4
4. Ο φόρος πολυτελείας των μεταφορικών μέσων της περ. ια) του πίνακα της παρ. 1, ανεξάρτητα από τη χώρα προέλευσης, βεβαιώνεται και εισπράττεται από τις αρμόδιες τελωνειακές αρχές παράλληλα με τη βεβαίωση και είσπραξη των οφειλόμενων φορολογικών επιβαρύνσεων και ως προς τις κυρώσεις εφαρμογή έχουν οι διατάξεις των άρθρων 142 και επόμενα του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 2960/2001, Α' 265).
§ 5
5. Για τα είδη της παρ. 1 που προέρχονται από τρίτες προς την Ευρωπαϊκή Ένωση χώρες, ο φόρος πολυτελείας βεβαιώνεται και εισπράττεται από τις τελωνειακές αρχές κατά τη θέση αυτών σε ανάλωση, ενώ για τα προερχόμενα από άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή τα εγχωρίως παραγόμενα, ο φόρος αποδίδεται στην αρμόδια για την φορολογία εισοδήματος του επιτηδευματία υπηρεσία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.).
§ 6
6. Υπόχρεος για την απόδοση του φόρου για μεν τα εγχωρίως παραγόμενα είναι ο παραγωγός των προϊόντων, για δε τα προερχόμενα από τα λοιπά κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης το πρόσωπο που πραγματοποιεί την ενδοκοινοτική απόκτηση.
§ 7
7. Ο φόρος πολυτελείας της παρ. 1 για τα εγχωρίως παραγόμενα ειδικά για τα πωλούμενα λιανικώς για τα οποία προηγούμενα δεν έχει επιβληθεί φόρος πολυτελείας λόγω παραγωγής τους από την ίδια επιχείρηση, επιβάλλεται επί της τιμής λιανικής πώλησης προ Φ.Π.Α., μειωμένης κατά τριάντα τοις εκατό (30%). Ο φόρος αυτός δεν επιβάλλεται, εάν τα αγαθά αυτά εξάγονται ή αποτελούν αντικείμενο ενδοκοινοτικής παράδοσης. Χρόνος γένεσης της φορολογικής υποχρέωσης κατά την ενδοκοινοτική απόκτηση είναι ο χρόνος παραλαβής των ειδών από τον αποκτώντα, για δε τα εγχωρίως παραγόμενα, κατά την πώληση αυτών από τον παραγωγό. Τα θέματα που αφορούν τη βεβαίωση, τον έλεγχο, τα πρόστιμα, την παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου και την έκδοση καταλογιστικών πράξεων διέπονται από τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 5104/2024, Α' 58).
§ 8
§ 9
9. Τα είδη της παρ. 1 που παραλαμβάνονται ως πρώτες ύλες για την παραγωγή ετοίμων προϊόντων της ίδιας παραγράφου, απαλλάσσονται του φόρου πολυτελείας.
§ 10
10. Με απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. καθορίζονται ο χρόνος, ο τρόπος, η διαδικασία και κάθε αναγκαίο θέμα για την απόδοση του φόρου αυτού στις αρμόδιες υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε, καθώς και οι όροι, οι προϋποθέσεις, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του άρθρου αυτού.