Αποτελέσματα live αναζήτησης

Ν. 5177/2025 — Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής και λοιποί έμμεσοι φόροι του ΚΦΔ Προβολή νόμου
Άρθρο 11

Μεταβίβαση επιχείρησης

§ 1
1. Το Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής επιβάλλεται στη μεταβίβαση επιχείρησης.
§ 2
2. Ως μεταβίβαση επιχείρησης, για τους σκοπούς του παρόντος άρθρου, νοείται:
α) η μεταβίβαση εξ επαχθούς αιτίας επιχείρησης ως συνόλου, μέρους, κλάδου ή τμήματος κλάδου αυτής,
β) η μεταβίβαση εξ επαχθούς αιτίας επιβατηγών, φορτηγών, λεωφορείων και μοτοσυκλετών δημόσιας χρήσης μαζί με την άδεια κυκλοφορίας τους, εφόσον χρησιμοποιούνται αυτοτελώς για την άσκηση επιχείρησης μεταφοράς προσώπων ή αγαθών.
§ 3
3. Το Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής υπολογίζεται με συντελεστή δύο κόμμα σαράντα τοις εκατό (2,40%) επί του τιμήματος της μεταβίβασης ή της καθαρής θέσης της μεταβιβαζόμενης επιχείρησης, μέρους, κλάδου ή τμήματος κλάδου αυτής, εφόσον αυτή είναι μεγαλύτερη του τιμήματος της μεταβίβασης.
§ 4
4. Το Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής δεν επιβάλλεται στη μεταβίβαση επιχείρησης:
α) από χαριστική αιτία,
β) στο πλαίσιο μετασχηματισμού κατ' εφαρμογή των διατάξεων:
βα) του Μέρους Δ' του ν. 5162/2024 (Α' 198),
ββ) του άρθρου 16 του ν. 2515/1997 (Α' 154), περί συγχώνευσης πιστωτικών ιδρυμάτων, και
βγ) των άρθρων 1 έως και 5 του ν. 4935/2022 (Α' 103), περί απαλλαγής από τον φόρο εισοδήματος σε περίπτωση μετασχηματισμού επιχειρήσεων, συνεργασίας προσώπων ή εισφοράς ατομικής επιχείρησης.
§ 5
5. Αν δεν συμφωνείται διαφορετικά μεταξύ του μεταβιβάζοντος και του αποκτώντος την επιχείρηση, με το Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής βαρύνεται ο μεταβιβάζων.