§ 1
1. Κατά παρέκκλιση των γενικών διατάξεων του παρόντος Κώδικα, οι υποκείμενοι των οποίων ο ετήσιος κύκλος εργασιών, όπως ορίζεται στην παρ. 2 του άρθρου 44, δεν υπερβαίνει τα δύο εκατομμύρια (2.000.000) ευρώ, μπορούν να επιλέξουν την εφαρμογή του ειδικού καθεστώτος του παρόντος άρθρου. Για τους υποκείμενους που δεν έχουν λειτουργήσει επί ένα πλήρες φορολογικό έτος, ο ετήσιος κύκλος εργασιών υπολογίζεται με αναγωγή του ήδη πραγματοποιηθέντος κύκλου εργασιών σε ετήσια βάση.
§ 2
2. Για τα πρόσωπα που εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου:
α) Ο φόρος καθίσταται απαιτητός κατά τον χρόνο είσπραξης του τιμήματος ή μέρους αυτού που αφορά στις πραγματοποιούμενες από τα πρόσωπα αυτά φορολογητέες πράξεις.
β) Ο φόρος εισροών εκπίπτει κατά τον χρόνο πληρωμής του τιμήματος ή μέρους αυτού που αφορά στις φορολογητέες πράξεις που λαμβάνουν από άλλους υποκείμενους στον φόρο.
§ 3
3. Οι εφαρμοζόμενοι συντελεστές είναι, σε κάθε περίπτωση, οι ισχύοντες κατά τον χρόνο που σύμφωνα με τη νομοθεσία για τα ελληνικά λογιστικά πρότυπα εκδίδεται το παραστατικό πωλήσεων (φορολογικό στοιχείο).
§ 4
4. Οι υποκείμενοι στον φόρο λήπτες παράδοσης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών από τα πρόσωπα που έχουν ενταχθεί στο ειδικό καθεστώς, εκπίπτουν τον φόρο που αναλογεί στις πράξεις αυτές κατά τον χρόνο πληρωμής του τιμήματος.
§ 5
5. Στο ειδικό καθεστώς δεν υπάγονται οι ακόλουθες πράξεις:
α) παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών οι οποίες απαλλάσσονται από τον φόρο, σύμφωνα με τα άρθρα 27 έως 33,
β) εισαγωγές αγαθών,
γ) ενδοκοινοτικές αποκτήσεις αγαθών,
δ) πράξεις για τις οποίες υπόχρεος για την καταβολή του φόρου είναι ο λήπτης των αγαθών ή υπηρεσιών,
ε) λιανικές πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών,
στ) πράξεις για τις οποίες ο τόπος φορολογίας δεν βρίσκεται στο εσωτερικό της χώρας.
§ 6
6. Η ένταξη στο καθεστώς πραγματοποιείται με υποβολή δήλωσης στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), ισχύει από την έναρξη της επόμενης φορολογικής περιόδου και δεν μπορεί να παύσει πριν από το πέρας του επόμενου φορολογικού έτους. Η δήλωση ένταξης στο ειδικό καθεστώς μπορεί να ανακληθεί με υποβολή δήλωσης εξόδου, μέχρι την τελευταία ημέρα πριν από την έναρξη της φορολογικής περιόδου για την οποία ισχύει.
§ 7
7. Στο ειδικό καθεστώς δεν μπορεί να ενταχθεί υποκείμενος στον φόρο, ο οποίος αποδεδειγμένα κατά τη διάρκεια των δύο (2) προηγούμενων φορολογικών ετών δεν έχει υποβάλει δηλώσεις ΦΠΑ και εισοδήματος.
§ 8
8. Οι υποκείμενοι στον φόρο που εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς υποχρεούνται να αναγράφουν στα παραστατικά πωλήσεων (φορολογικά στοιχεία) που εκδίδουν την ένδειξη «Ειδικό καθεστώς καταβολής του φόρου κατά τον χρόνο είσπραξης της αντιπαροχής - άρθρο 46
Κώδικα ΦΠΑ».
§ 9
9. Οι υποκείμενοι στον φόρο που εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς υποχρεούνται να τηρούν τα λογιστικά αρχεία τους με τρόπο που να διαπιστώνονται οι εισπράξεις και οι πληρωμές του τιμήματος για παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών που πραγματοποιούν ή λαμβάνουν και να παρέχουν ηλεκτρονικά πληροφορίες στην ΑΑΔΕ για τις εν λόγω εισπράξεις και πληρωμές. Επίσης, οι υποκείμενοι στον φόρο, που λαμβάνουν παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών, από υποκείμενους του ειδικού καθεστώτος, υποχρεούνται να τηρούν τα λογιστικά αρχεία τους με τρόπο που να διαπιστώνονται οι πληρωμές που πραγματοποιούν για τις εν λόγω πράξεις και να παρέχουν ηλεκτρονικά πληροφορίες στην ΑΑΔΕ για τις εν λόγω πληρωμές.
§ 10
10. Ο υποκείμενος στον φόρο δεν μπορεί να παραμείνει στο ειδικό καθεστώς σε περίπτωση που δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις, όπως ορίζονται από αυτό. Στην περίπτωση αυτή η ΑΑΔΕ ενημερώνει αιτιολογημένα τον υποκείμενο για την έξοδό του από το καθεστώς, καθώς και για τη φορολογική περίοδο υπαγωγής του στο κανονικό καθεστώς.
Στην περίπτωση υπέρβασης του ορίου της παρ. 1, ο υποκείμενος οφείλει να υποβάλει στην ΑΑΔΕ αίτηση εξόδου από το καθεστώς. Η ένταξη στο κανονικό καθεστώς ισχύει από το φορολογικό έτος που ακολουθεί το φορολογικό έτος εντός του οποίου πραγματοποιήθηκε η εν λόγω υπέρβαση.
Ο υποκείμενος στον φόρο μπορεί να ζητήσει την έξοδό του με δήλωση που υποβάλλει στην ΑΑΔΕ και η έξοδος ισχύει από τη φορολογική περίοδο που έπεται της φορολογικής περιόδου κατά την οποία υποβάλλεται η εν λόγω δήλωση εξόδου, υπό την προϋπόθεση ότι έχει εξαντληθεί το χρονικό διάστημα της υποχρεωτικής παραμονής στο ειδικό καθεστώς.
Οι υποκείμενοι στον φόρο που εξέρχονται από το ειδικό καθεστώς οφείλουν με τη δήλωση της τελευταίας πριν από την έξοδό τους φορολογικής περιόδου να αποδώσουν τον φόρο για όλα τα ανεξόφλητα παραστατικά πωλήσεων (φορολογικά στοιχεία) που έχουν εκδώσει, με αντίστοιχη άσκηση δικαιώματος έκπτωσης των ανεξόφλητων παραστατικών που έχουν λάβει από μη ενταγμένους στο ειδικό καθεστώς προμηθευτές τους. Κατά τον ίδιον χρόνο ασκείται το δικαίωμα έκπτωσης των πελατών των ανωτέρω προσώπων για τα ανεξόφλητα παραστατικά που έχουν λάβει από τα πρόσωπα αυτά, μέχρι το τέλος της φορολογικής αυτής περιόδου.
§ 11
11. Με αποφάσεις του Διοικητή της ΑΑΔΕ καθορίζονται:
α) ο τύπος, το περιεχόμενο και ο χρόνος υποβολής της δήλωσης ένταξης ή εξόδου από το ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου,
β) ο τρόπος τήρησης των λογιστικών αρχείων, ώστε να είναι δυνατός ο έλεγχος της είσπραξης ή πληρωμής του οφειλόμενου φόρου, καθώς και ο τρόπος είσπραξης και πληρωμής,
γ) ο τρόπος ηλεκτρονικής ενημέρωσης της ΑΑΔΕ,
δ) κάθε άλλο θέμα για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.