Αποτελέσματα live αναζήτησης

Ν. 5144/2024 — Κύρωση Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) Προβολή νόμου
Άρθρο 3

Υποκείμενοι στον φόρο

§ 1
1. Στον φόρο υπόκειται:
α) κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, ημεδαπό και αλλοδαπό, ή νομική οντότητα του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 5104/2024, Α' 58), εφόσον ασκεί κατά τρόπο ανεξάρτητο οικονομική δραστηριότητα, ανεξάρτητα από τον τόπο εγκατάστασης, τον επιδιωκόμενο σκοπό ή το αποτέλεσμα της δραστηριότητας αυτής,
β) κάθε πρόσωπο, το οποίο πραγματοποιεί περιστασιακά παράδοση ενός καινούργιου μεταφορικού μέσου, το οποίο αποστέλλεται ή μεταφέρεται προς άλλο κράτος μέλος,
γ) κάθε πρόσωπο, το οποίο πραγματοποιεί ευκαιριακά πράξεις του άρθρου 8, εφόσον με δήλωσή του ενταχθεί στο κανονικό καθεστώς Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ),
δ) η κοινοπραξία που κατασκευάζει ακίνητο με το σύστημα της αντιπαροχής, καθώς και η κοινωνία που κατασκευάζει ακίνητο σε οικόπεδο ή αγροτεμάχιο που ανήκει στα μέλη της, για τις παραδόσεις και αυτοπαραδόσεις που διενεργούνται από τα μέλη τους, σύμφωνα με τα άρθρα 8 και 9.
Δεν θεωρείται ότι ασκούν οικονομική δραστηριότητα κατά τρόπο ανεξάρτητο οι μισθωτοί και τα λοιπά φυσικά πρόσωπα, τα οποία συνδέονται με τον εργοδότη τους με σύμβαση εργασίας ή με οποιαδήποτε άλλη νομική σχέση που δημιουργεί δεσμούς εξάρτησης, όσον αφορά στους όρους εργασίας ή την αμοιβή και συνεπάγεται την ευθύνη του εργοδότη.
Οι εσωτερικές πράξεις που διενεργούνται μεταξύ της εταιρείας ειδικού σκοπού διαχείρισης οικογενειακής περιουσίας του άρθρου 71Η του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α' 167) και των προσώπων που συμμετέχουν σε αυτή, αποτελούν πράξεις που διενεργούνται εντός ενιαίας οντότητας και εκτός του πεδίου εφαρμογής του ΦΠΑ.
§ 2
2. Το Ελληνικό Δημόσιο, οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) και τα άλλα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου δεν θεωρούνται υποκείμενοι στον φόρο για τις πράξεις παράδοσης αγαθών και παροχής υπηρεσιών τις οποίες ενεργούν κατά την άσκηση δημόσιας εξουσίας, ακόμη και αν για τις πράξεις αυτές εισπράττουν τέλη, δικαιώματα ή εισφορές.
Τα πρόσωπα του προηγούμενου εδαφίου θεωρούνται ως υποκείμενοι, εφόσον η μη υπαγωγή στον φόρο των πράξεών τους θα οδηγούσε σε στρέβλωση των όρων του ανταγωνισμού.
Τα πρόσωπα αυτά έχουν οπωσδήποτε την ιδιότητα του υποκειμένου στον φόρο, εφόσον ασκούν τις δραστηριότητες που απαριθμούνται στο Παράρτημα Ι του παρόντος Κώδικα, εκτός αν αυτές είναι ασήμαντες.