Αποτελέσματα live αναζήτησης

Ν. 5144/2024 — Κύρωση Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) Προβολή νόμου
Άρθρο 28

Απαλλαγές στην εισαγωγή αγαθών

§ 1
1. Απαλλάσσονται από τον φόρο:
α) η επανεισαγωγή αγαθών από το πρόσωπο που τα εξήγαγε και στην ίδια κατάσταση στην οποία ήταν όταν είχαν εξαχθεί, εφόσον απαλλάσσονται από εισαγωγικούς δασμούς σύμφωνα με την τελωνειακή νομοθεσία,
β) η οριστική εισαγωγή αγαθών, η παράδοση των οποίων απαλλάσσεται από τον φόρο και στο εσωτερικό της χώρας.
Η παρούσα περίπτωση αφορά και στις εισαγωγές αγαθών που εμπίπτουν στην περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 13, οι οποίες θα ετύγχαναν της απαλλαγής της παρούσας, αν είχαν πραγματοποιηθεί κατά την έννοια της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 13,
γ) η εισαγωγή προϊόντων αλιείας από επιχειρήσεις θαλάσσιας αλιείας, στην κατάσταση που αλιεύτηκαν ή αφού υποβλήθηκαν σε εργασίες συντήρησης με σκοπό την εμπορία τους και πριν από την παράδοσή τους,
δ) η εισαγωγή αγαθών, τα οποία στη συνέχεια αποστέλλονται ή μεταφέρονται από τον εισαγωγέα ή από άλλο πρόσωπο που ενεργεί στο όνομα και για λογαριασμό του σε άλλο κράτος μέλος, εφόσον η παράδοσή τους απαλλάσσεται κατ' εφαρμογή της παρ. 1 του άρθρου 33. Η απαλλαγή της παρούσας περίπτωσης εφαρμόζεται μόνον αν ο εισαγωγέας παρέχει στις αρμόδιες αρχές, κατά την εισαγωγή, τις ακόλουθες τουλάχιστον πληροφορίες:
δα) τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΑΦΜ/ΦΠΑ) που έχει χορηγηθεί στον εισαγωγέα στο εσωτερικό της χώρας, και τον ΑΦΜ/ΦΠΑ του φορολογικού του αντιπροσώπου, αν υπάρχει υποχρέωση ορισμού ή αυτός έχει οριστεί,
δβ) τον ΑΦΜ/ΦΠΑ του αποκτώντος, στον οποίο παραδίδονται τα αγαθά, που του έχει χορηγηθεί σε άλλο κράτος μέλος ή τον δικό του ΑΦΜ/ΦΠΑ, ο οποίος έχει χορηγηθεί στο κράτος μέλος άφιξης της αποστολής ή της μεταφοράς των αγαθών, όταν τα αγαθά αποτελούν αντικείμενο μεταφοράς κατ' εφαρμογή της παρ. 1 του άρθρου 33,
δγ) την απόδειξη ότι τα εισαγόμενα αγαθά προορίζονται να μεταφερθούν ή να αποσταλούν από τη χώρα μας σε άλλο κράτος μέλος,
ε) η εισαγωγή αερίου μέσω συστήματος φυσικού αερίου ή οποιουδήποτε άλλου δικτύου συνδεδεμένου με τέτοιο σύστημα ή που εισάγεται από πλοίο μεταφοράς αερίου σε σύστημα φυσικού αερίου ή σε ανάντη δίκτυο αγωγών, ηλεκτρικής ενέργειας, θερμότητας ή ψύχους μέσω των δικτύων θέρμανσης ή ψύξης,
στ) η εισαγωγή αγαθών, όταν εφαρμόζεται το ειδικό καθεστώς εισαγωγής του άρθρου 58 ή αντίστοιχο ειδικό καθεστώς άλλου κράτους μέλους. Η απαλλαγή κατά την εισαγωγή χορηγείται υπό την προϋπόθεση ότι έγκυρος ατομικός ΑΦΜ/ΦΠΑ του προμηθευτή ή του μεσάζοντος που ενεργεί για λογαριασμό του, όπως έχει χορηγηθεί για την εφαρμογή του ειδικού καθεστώτος δυνάμει των περ. α) ή γ) της παρ. 6 του άρθρου 58 ή αντίστοιχων διατάξεων που ισχύουν σε άλλα κράτη μέλη, έχει δηλωθεί το αργότερο κατά την υποβολή της διασάφησης εισαγωγής στην αρμόδια τελωνειακή αρχή εισαγωγής.
§ 2
2. Στην εισαγωγή εφημερίδων και περιοδικών αναστέλλεται η είσπραξη του οφειλόμενου φόρου. Ο φόρος αυτός καταβάλλεται, όταν οι εφημερίδες και τα περιοδικά διανέμονται στην Ελλάδα από τον εισαγωγέα ή, αν δεν υπάρχει εισαγωγέας, από το πρακτορείο διανομής και σε περίπτωση που δεν υπάρχει ούτε πρακτορείο διανομής, από τον παραλήπτη τους.
§ 3
3. Με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων ρυθμίζεται κάθε λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.