§ 1
1. Ενδοκοινοτική απόκτηση, κατά την έννοια του άρθρου 2, θεωρείται η απόκτηση της εξουσίας να διαθέτει κάποιος ως κύριος ενσώματα κινητά αγαθά, που αποστέλλονται ή μεταφέρονται στον αποκτώντα από τον πωλητή ή τον αποκτώντα ή από πρόσωπο που ενεργεί για λογαριασμό τους, στο εσωτερικό της χώρας από άλλο κράτος μέλος, από το οποίο αναχώρησε η αποστολή ή η μεταφορά του αγαθού.
§ 2
2. Κατά παρέκκλιση της παρ. 1, δεν θεωρείται ενδοκοινοτική απόκτηση αγαθών η απόκτηση αγαθών κατά το άρθρο 2 εφόσον:
α) πραγματοποιείται από υποκείμενο στον φόρο που υπάγεται στο ειδικό καθεστώς των αγροτών του άρθρου 48, ή από υποκείμενο στον φόρο που πραγματοποιεί μόνο παραδόσεις αγαθών ή παροχές υπηρεσιών που δεν του παρέχουν κανένα δικαίωμα έκπτωσης, ή από μη υποκείμενο στον φόρο νομικό πρόσωπο, και
β) το ύψος των συναλλαγών αυτών, χωρίς τον ΦΠΑ, που οφείλεται στο κράτος μέλος της αναχώρησης της αποστολής ή της μεταφοράς, δεν έχει υπερβεί κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος το ποσό των δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ και δεν υπερβαίνει το ποσό αυτό και κατά το τρέχον ημερολογιακό έτος.
Η παρέκκλιση της παρούσας παραγράφου δεν εφαρμόζεται για καινούρια μεταφορικά μέσα και προϊόντα που υπάγονται σε ειδικούς φόρους κατανάλωσης.
Τα πρόσωπα που εμπίπτουν στο πρώτο εδάφιο μπορούν να επιλέγουν τη φορολόγησή τους, σύμφωνα με την παρ. 1. Η επιλογή αυτή γίνεται με την υποβολή δήλωσης, η οποία ισχύει τουλάχιστον για δύο (2) πλήρη φορολογικά έτη, μετά την πάροδο των οποίων μπορεί να ανακληθεί. Η ανάκληση ισχύει από το επόμενο φορολογικό έτος.
§ 3
3. Κατά παρέκκλιση, επίσης, της παρ. 1, δεν θεωρείται ενδοκοινοτική απόκτηση αγαθών η απόκτηση αγαθών κατά το άρθρο 2 των οποίων η παράδοση απαλλάσσεται στο εσωτερικό της χώρας από τον φόρο, σύμφωνα με τις περ. α), β), γ), στ), ζ), ιζ), ιη) και ιθ) της παρ. 1 του άρθρου 32.
Ομοίως, δεν θεωρείται ενδοκοινοτική απόκτηση η απόκτηση μεταχειρισμένων αγαθών και αντικειμένων καλλιτεχνικής, συλλεκτικής ή αρχαιολογικής αξίας, εφόσον ο πωλητής είναι υποκείμενος στον φόρο μεταπωλητής ή διοργανωτής δημοπρασίας, που ενεργεί με την ιδιότητά του αυτή και το αποκτηθέν αγαθό φορολογήθηκε στο κράτος μέλος αναχώρησης της αποστολής ή της μεταφοράς, σύμφωνα με τις διατάξεις του κράτους αυτού για τη φορολόγηση των μεταχειρισμένων αγαθών και των αντικειμένων καλλιτεχνικής, συλλεκτικής ή αρχαιολογικής αξίας.
§ 4
4. Για την εφαρμογή του παρόντος Κώδικα:
α) νοούνται ως «προϊόντα υποκείμενα σε ειδικούς φόρους κατανάλωσης» τα ενεργειακά προϊόντα, η αλκοόλη και τα αλκοολούχα ποτά και τα βιομηχανοποιημένα καπνά, όπως ορίζονται από τις ισχύουσες ενωσιακές διατάξεις, εκτός από το αέριο που παραδίδεται μέσω συστήματος φυσικού αερίου ευρισκόμενου στο έδαφος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή μέσω οποιουδήποτε δικτύου συνδεδεμένου με τέτοιο σύστημα,
β) θεωρούνται ως «μεταφορικά μέσα», τα σκάφη μήκους άνω των επτά και ήμισυ (7,5) μέτρων, τα αεροσκάφη των οποίων το συνολικό βάρος κατά την απογείωση υπερβαίνει τα χίλια πεντακόσια πενήντα (1.550) χιλιόγραμμα και τα χερσαία οχήματα με κινητήρα κυβισμού άνω των σαράντα οκτώ (48) κυβικών εκατοστών ή ισχύος άνω των επτά κόμμα δύο (7,2) ΙΜ, τα οποία προορίζονται για τη μεταφορά προσώπων ή εμπορευμάτων, με εξαίρεση τα σκάφη και τα αεροσκάφη του άρθρου 32,
γ) θεωρούνται ως «καινούρια», τα μεταφορικά μέσα της περ. β) στις εξής περιπτώσεις:
γα) για τα χερσαία οχήματα με κινητήρα, εφόσον παραδίδονται εντός έξι (6) μηνών από την πρώτη τους θέση σε κυκλοφορία ή προτού το όχημα διανύσει έξι χιλιάδες (6.000) χιλιόμετρα,
γβ) για τα πλοία, εφόσον παραδίδονται εντός τριών (3) μηνών από την πρώτη τους θέση σε κυκλοφορία ή προτού το πλοίο πραγματοποιήσει εκατό (100) ώρες πλεύσης,
γγ) για τα αεροσκάφη, εφόσον παραδίδονται εντός τριών (3) μηνών από την πρώτη τους θέση σε κυκλοφορία ή προτού το αεροσκάφος πραγματοποιήσει σαράντα (40) ώρες πτήσης.
§ 5
5. Με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων ρυθμίζεται κάθε λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.