Αποτελέσματα live αναζήτησης

Ν. 5135/2024 — Ψηφιακό τέλος συναλλαγής και άλλες διατάξεις Προβολή νόμου
Άρθρο 38

Έκπτωση δωρεών προς το Δημόσιο από τα ακαθάριστα έσοδα των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων - Τροποποίηση παρ. 8 άρθρου 47 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος

§ 1
1. Στην παρ. 8 του άρθρου 47 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α' 167), περί έκπτωσης δαπανών, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:
α) προστίθεται νέο πρώτο εδάφιο,
β) στο δεύτερο εδάφιο:
βα) προστίθεται στην αρχή η λέξη «Ειδικά»,
ββ) μετά τη λέξη «δαπάνη» προστίθεται η λέξη «και»,
βγ) διαγράφονται οι λέξεις «το ελληνικό δημόσιο και»,
γ) στην αρχή του τρίτου εδαφίου οι λέξεις «πρώτο εδάφιο» αντικαθίστανται από τις λέξεις «δεύτερο εδάφιο», και η παρ. 8 διαμορφώνεται ως εξής:
«8. Για τον προσδιορισμό του κέρδους από επιχειρηματική δραστηριότητα των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων του άρθρου 45, εκπίπτουν ως δαπάνη και οι δωρεές σε χρήμα ή σε είδος προς το Ελληνικό Δημόσιο. Ειδικά για τον προσδιορισμό του κέρδους από επιχειρηματική δραστηριότητα των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων της περ. γ' του άρθρου 45, εκπίπτουν ως δαπάνη και οι κάθε είδους δαπάνες που αφορούν στα ακίνητά τους σε ποσοστό εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) και οι δωρεές σε χρήμα ή σε είδος προς τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και οι λοιπές δαπάνες του άρθρου 22. Το δεύτερο εδάφιο εφαρμόζεται και για τα νομικά πρόσωπα της περ. γ' του άρθρου 45 που λειτουργούν ως Οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών (Ο.Κοι.Π.), υπό την προϋπόθεση ότι είναι εγγεγραμμένες στο Ειδικό Μητρώο Ο.Κοι.Π. Ειδικά για το Άγιο Όρος και τις Ιερές Μονές αυτού, το ποσοστό της έκπτωσης για τις κάθε είδους δαπάνες, ανεξαρτήτως αν συνδέονται με την εκμετάλλευση συγκεκριμένου ακινήτου ή της εν γένει ακίνητης περιουσίας τους, ανέρχεται σε ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%).»
§ 2
2. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 8 του άρθρου 47 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, όπως προστίθεται με την παρ. 1, ισχύει για τον προσδιορισμό του κέρδους από επιχειρηματική δραστηριότητα των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων του άρθρου 45 από το φορολογικό έτος 2018 και μετά.