Αποτελέσματα live αναζήτησης

Ν. 5135/2024 — Ψηφιακό τέλος συναλλαγής και άλλες διατάξεις Προβολή νόμου
Άρθρο 11

Πώληση κινητού πράγματος ή άυλου αγαθού

§ 1
1. Επιβάλλεται Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής στην πώληση κινητού πράγματος, εφόσον η συναλλαγή δεν υπάγεται σε Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.).
§ 2
2. Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής επιβάλλεται επίσης:
α) στη σύμβαση σύστασης, έναντι ανταλλάγματος, επικαρπίας κινητού πράγματος, καθώς και στη σύμβαση μεταβίβασης, έναντι ανταλλάγματος, της ενάσκησης του δικαιώματος επικαρπίας κινητού πράγματος, η οποία πραγματοποιείται είτε λόγω πώλησης, είτε λόγω δόσης αντί καταβολής, σύμφωνα με το άρθρο 419 του Αστικού Κώδικα (π.δ. 456/1984, Α' 164).
β) εφόσον ο μεταβιβάζων ή παραχωρών δεν είναι υποκείμενος στον Φ.Π.Α. σύμφωνα με το άρθρο 3 του Κώδικα Φ.Π.Α. (ν. 2859/2000, Α' 248) ή η συναλλαγή είναι εκτός πεδίου εφαρμογής του ανωτέρω κώδικα:
βα) στη μεταβίβαση ή παραχώρηση άδειας χρήσης δικαιώματος επί πνευματικής ιδιοκτησίας σύμφωνα με το Κεφάλαιο Τρίτο του ν. 2121/1993 (Α' 25),
ββ) στη μεταβίβαση ή παραχώρηση άδειας χρήσης εμπορικού σήματος ή διακριτικού γνωρίσματος ή τεχνογνωσίας ή ευρεσιτεχνίας, σύμφωνα με το Κεφάλαιο Γ' του ν. 4679/2020 (Α' 71).
§ 3
3. Το Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής της παρ. 1 δεν επιβάλλεται στις πωλήσεις:
α) των κάθε είδους μετοχών, των εταιρικών μεριδίων κάθε φύσεως εταιρειών και ενώσεων εν γένει, ιδρυτικών τίτλων, ομολογιών, τοκομεριδίων και λοιπών χρεογράφων, καθώς και τραπεζογραμματίων και κάθε άλλου είδους χρημάτων που αποτελούν νόμιμο μέσο πληρωμής στον τόπο της έκδοσής τους, καθώς και των εν γένει ονομαστικών, ανώνυμων ή σε διαταγή, αξιογράφων,
β) των πλοίων, κατά τον ορισμό του άρθρου 1 του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου (ν. 5020/2023, Α' 29) υπό ελληνική σημαία, εφόσον η μεταβίβαση αυτών υπόκειται σε φόρο μεταβίβασης, σύμφωνα με τον α.ν. 1521/1950 (Α' 245),
γ) των αυτοκινήτων οχημάτων και μοτοσυκλετών, κάθε κατηγορίας και χρήσης (επιβατηγών, φορτηγών και λεωφορείων Ι.Χ.), εφόσον εφαρμόζεται η περ. α) ή η περ. ε) της παρ. 3 του άρθρου 3.
§ 4
4. Για τον υπολογισμό του Ψηφιακού Τέλους Συναλλαγής εφαρμόζεται συντελεστής δύο κόμμα σαράντα τοις εκατό (2,40%), εφόσον πρόκειται για:
α) πώληση πλωτών μέσων από φυσικό πρόσωπο που δεν διενεργεί την πώληση αυτή στο πλαίσιο επιχειρηματικής δραστηριότητας σε οποιονδήποτε, εφόσον δεν εμπίπτει στον φόρο μεταβίβασης,
β) πώληση πλοίου από φυσικό πρόσωπο που δεν διενεργεί την πώληση αυτή στο πλαίσιο επιχειρηματικής δραστηριότητας σε οποιονδήποτε, η οποία δεν υπόκειται σε φόρο μεταβίβασης.
§ 5
5. Για τον υπολογισμό του Ψηφιακού Τέλους Συναλλαγής επί πώλησης κινητών πραγμάτων και άυλων αγαθών της περ. β) της παρ. 2, πέραν αυτών της παρ. 4, εφαρμόζεται:
α) συντελεστής δύο κόμμα σαράντα τοις εκατό (2,40%), εφόσον όλοι οι συμβαλλόμενοι είναι φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα και η μεταβίβαση γίνεται αποκλειστικά για σκοπούς που σχετίζονται με την επιχειρηματική τους δραστηριότητα ή τουλάχιστον ένας από τους συναλλασσόμενους είναι νομικό πρόσωπο της περ. α) ή της περ. β) του άρθρου 45 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Κ.Φ.Ε., ν. 4172/2013, Α' 167),
β) συντελεστής τρία κόμμα εξήντα τοις εκατό (3,60%) σε όλες τις άλλες περιπτώσεις.
§ 6
6. Υποκείμενος στο Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής και υπόχρεος για τη δήλωση και την απόδοσή του είναι ο πωλητής του κινητού πράγματος.