Αποτελέσματα live αναζήτησης

Ν. 3853/2010 — Απλοποίηση διαδικασιών σύστασης προσωπικών και κεφαλαιουχικών εταιριών και άλλες διατάξεις Προβολή νόμου
Άρθρο 5Α

Διαδικασία σύστασης ιδιωτικών κεφαλαιουχικών εταιρειών

§ 1
1. Για τη σύσταση µιας ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρείας, οι συµβαλλόµενοι ή ο µοναδικός ιδρυτής ή το πρόσωπο που είναι νόµιµα εξουσιοδοτηµένο προς τούτο προβαίνουν, ενώπιον της «Υπηρεσία Μιας Στάσης», στις παρακάτω ενέργειες:
α) Καταθέτουν το έγγραφο σύστασης της εταιρείας. Το έγγραφο αυτό περιβάλλεται τον τύπο του συµβολαιογραφικού εγγράφου αν το επιβάλλει ειδική διάταξη νόµου, αν εισφέρονται στην εταιρεία περιουσιακά στοιχεία, για τη µεταβίβαση των οποίων απαιτείται ο τύπος αυτός, ή αν επιλέγεται από τα µέρη.
β) Υποβάλλουν υπογεγραµµένη αίτηση καταχώρισης στο Γ.Ε.ΜΗ..
γ) Υποβάλλουν αίτηση για την καταχώριση της επωνυµίας στο οικείο επιµελητήριο και για την εγγραφή της εταιρείας ως µέλους σε αυτό.
δ) Καταβάλλουν το γραµµάτιο ενιαίου κόστους σύστασης εταιρείας.
ε) Υποβάλλουν δήλωση για το φόρο συγκέντρωσης κεφαλαίου και εξοφλούν άµεσα το φόρο που αναλογεί.
στ) Υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση για τη διεύθυνση της εταιρείας.
ζ) Υποβάλλουν τις απαραίτητες αιτήσεις και συµπληρώνουν τα απαραίτητα έντυπα για τη χορήγηση αριθµού φορολογικού µητρώου.
§ 2
2. Αυθηµερόν ή το αργότερο την επόµενη εργάσιµη ηµέρα και µετά την ολοκλήρωση των ενεργειών που προβλέπονται στην παράγραφο 1, η «Υπηρεσία Μιας Στάσης» υποχρεούται να:
α) Προβεί σε έλεγχο της αίτησης καταχώρισης και του έγγραφου σύστασης, ως προς τη νοµιµοποίηση του αιτούντος και την πληρότητα των υποβαλλόµενων στοιχείων και εγγράφων, που αυτός υποβάλλει. Ιδιαίτερα ελέγχεται αν στο καταστατικό της εταιρείας αναφέρεται η επωνυµία, ο σκοπός και το ύψος του κεφαλαίου της εταιρείας, καθώς και αν µε βάση τα υποβαλλόµενα έγγραφα, ο σκοπός της εταιρείας είναι παράνοµος ή αντίκειται στη δηµόσια τάξη, καθώς και αν ο µοναδικός ιδρυτής ή όλοι οι ιδρυτές είναι ανίκανοι για δικαιοπραξία.
β) Προβεί, µέσω της πρόσβασης στα ηλεκτρονικά αρχεία του Γ.Ε.ΜΗ. σε προέλεγχο της επωνυµίας και στη χορήγηση προέγκρισης χρήσης. Εφόσον η προτεινόµενη επωνυµία προσκρούει σε προγενέστερη καταχώριση, η «Υπηρεσία Μιας Στάσης» ενηµερώνει τους ενδιαφερόµενους και, µετά από συνεννόηση µαζί τους, προβαίνει σε τροποποίηση της επωνυµίας.
γ) Προβεί στην είσπραξη του γραµµατίου ενιαίου κόστους σύστασης εταιρείας και του φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου, καθώς και τη χορήγηση σχετικής απόδειξης καταβολής του γραµµατίου ενιαίου κόστους σύστασης εταιρείας και του φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου.
δ) Μεριμνήσει για τη χορήγηση Α.Φ.Μ. στους εταίρους, όπου απαιτείται.
ε) Με την επιφύλαξη της παραγράφου 3, µεριµνήσει για την καταχώριση και εγγραφή της εταιρείας στην Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. του άρθρου 2 του ν. 3419/2005 (Α΄ 297) και για τη χορήγηση Αριθµού Γ.Ε.ΜΗ. και Κωδικού Αριθµού Καταχώρισης που προβλέπονται στην παρ. 7 του άρθρου 5 του ν. 3419/2005.
στ) Μεριµνήσει, µέσω πρόσβασης στα οικεία ηλεκτρονικά αρχεία, για την έκδοση Α.Φ.Μ. της εταιρείας, καθώς και για την αποστολή ανακοίνωσης περί της σύστασης της εταιρείας, καθώς και των στοιχείων των εταίρων και διαχειριστών αυτής στους οικείους οργανισµούς κοινωνικής ασφάλισης.
ζ) Προβεί στην εγγραφή της εταιρείας στο αρµόδιο επιµελητήριο.
§ 3
3. Εάν από τον έλεγχο που προβλέπεται στην περίπτωση Α΄ της παραγράφου 2, προκύψει ότι η αίτηση, τα προσκοµιζόµενα δικαιολογητικά ή το έγγραφο σύστα σης δεν πληρούν τις προϋποθέσεις της κείµενης νοµοθεσίας, οι ενδιαφερόµενοι καλούνται, µέσω τηλεοµοιοτυπίας ή ηλεκτρονικού ταχυδροµείου, να προβούν εγ γράφως στις αναγκαίες διευκρινίσεις, διορθώσεις ή συµπληρώσεις µέσα σε δύο εργάσιµες, ή, εφόσον δικαιολογείται από τις περιστάσεις, σε δέκα εργάσιµες ηµέρες από τη λήψη της σχετικής πρόσκλησης. Η χορήγηση αυτής της προθεσµίας παρατείνει ανάλογα την προθεσµία που προβλέπεται παραπάνω στην παράγραφο 2. Αν η προθεσµία των δύο ή δέκα εργάσιµων ηµερών παρέλθει άπρακτη ή τα στοιχεία, παρά την εµπρόθεσµη υποβολή τους, εξακολουθούν να µην πληρούν τις προϋποθέσεις του νόµου, η σύσταση της εταιρείας δεν καταχωρίζεται στο Γ.Ε.ΜΗ. και το γραµµάτιο ενιαίου κόστους σύστασης εταιρείας και ο φόρος συγκέντρωσης κεφαλαίου που καταβλήθηκαν επιστρέφονται, εν όλω ή εν µέρει, σύµφωνα µε τα οριζόµενα στην κοινή υπουργική απόφαση της περίπτωσης Α΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 4.