Αποτελέσματα live αναζήτησης

Ν. 3842/2010 — Αποκατάσταση φορολογικής δικαιοσύνης, αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και άλλες διατάξεις (Φόρος Ακίνητης Περιουσίας) Προβολή νόμου
Άρθρο 84

Ρύθμιση για υποβολή δηλώσεων

§ 1
1. Υπόχρεοι φόρου εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει δήλωση ή έ­χουν υποβάλει ανακριβή ή ελλιπή δήλωση για την κατα­βολή ή μη φόρων, τελών ή εισφορών υπέρ του Δημοσίου μπορούν μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από τη δημοσίευση του παρόντος να υποβάλλουν αρχικές ή συ­μπληρωματικές δηλώσεις για εισοδήματα που αποκτήθη­καν μέχρι και το οικονομικό έτος 2009, χωρίς την επιβο­λή πρόσθετου φόρου ή προστίμου.
§ 2
2. Κατά την υποβολή των ανωτέρω δηλώσεων δεν έ­χουν εφαρμογή οι διατάξεις της παραγράφου 2 του άρ­θρου 10 του ν. 2523/1997, προκειμένου για τις αιτήσεις που υποβάλλονται για την έκδοση των οικείων πιστοποι­ητικών κατά το χρόνο ισχύος των διατάξεων αυτού του άρθρου.
§ 3
3. Επίσης μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από τη δημοσίευση του παρόντος παρέχεται η δυνατότητα υπο­βολής δηλώσεων, με τους ευνοϊκούς όρους που αναφέ­ρονται στις παρακάτω παραγράφους, των οποίων η προ­θεσμία υποβολής έχει λήξει μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, για τις κάτωθι φορολογίες:
α) Φόρου προστιθέμενης αξίας (ν. 2859/2000, ΦΕΚ 248 Α'), όσον αφορά:
- αρχικές ή τροποποιητικές, περιοδικές, έκτακτες ή εκ­καθαριστικές δηλώσεις Φ.Π.Α. και δηλώσεις αποθεμά­των, ανεξαρτήτως εάν προκύπτει ή όχι ποσό φόρου για καταβολή,
- έκτακτες δηλώσεις για επιστροφή στο Δημόσιο πο­σών Φ.Π.Α. που έχουν επιστραφεί αδικαιολόγητα σε α­γρότες του ειδικού καθεστώτος του άρθρου 41, για τις ο­ποίες ο πρόσθετος φόρος υπολογίζεται από την επομέ­νη της επιστροφής που διενεργήθηκε από τη Δ.Ο.Υ.,
- ανακεφαλαιωτικούς πίνακες ενδοκοινοτικών αποκτή­σεων ή λήψεων υπηρεσιών και παραδόσεων αγαθών ή παροχών υπηρεσιών,
- δηλώσεις Intrastat.
β) Αυτοτελούς φορολογίας εισοδημάτων των άρθρων 11, 12, 13 και 14 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.
γ) Φόρου υπεραξίας από την αναπροσαρμογή της α­ξίας των ακινήτων με βάση τις διατάξεις των άρθρων 20 έως και 27 του ν. 2065/1992 (ΦΕΚ 113 Α').
δ) Φόρου κύκλου εργασιών, φόρου ασφαλίστρων του άρθρου 29 του ν. 3492/2006 (ΦΕΚ 210 Α'), τέλος συν­δρομητών κινητής τηλεφωνίας και τέλος καρτοκινητής τηλεφωνίας του άρθρου 12 του ν. 2579/1998 (ΦΕΚ 31 Α').
ε) Τελών χαρτοσήμου, εκτός από τις συναλλαγματικές και γραμμάτια σε διαταγή.
στ) Φόρων που παρακρατούνται ή προκαταβάλλονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις από τις κάθε είδους αμοιβές, αποδοχές και αποζημιώσεις.
ζ) Εισφοράς υπέρ ΕΛ.Γ.Α. του άρθρου 31 του ν. 2040/ 1992 (ΦΕΚ 70 Α'), εισφοράς υπέρ δακοκτονίας του α.ν.112/1967 (ΦΕΚ 147 Α') και του ν. 1402/1983 (ΦΕΚ 167 Α').
η) Φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίων και ειδικού φόρου τραπεζικών εργασιών του ν. 1676/1986 (ΦΕΚ 204 Α').
θ) Οποιουδήποτε άλλου φόρου, τέλους, εισφοράς ή κράτησης υπέρ του Δημοσίου ή τρίτων που δεν περιλαμ­βάνεται στις περιπτώσεις α' έως και θ', με εξαίρεση τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.
§ 4
4. Για τις δηλώσεις της παραγράφου 3 υπολογίζεται πρόσθετος φόρος δέκα τοις εκατό (10%), για τις περι­πτώσεις για τις οποίες η φορολογική υποχρέωση γεννή­θηκε μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2008 και τρία τοις εκα­τό (3%) για τις περιπτώσεις που η φορολογική υποχρέω­ση γεννήθηκε από 1ης Ιανουαρίου 2009 και μέχρι τη δη­μοσίευση του παρόντος νόμου, εφόσον ο φόρος κατα­βληθεί σε δόσεις. Στην περίπτωση που ο φόρος κατα­βληθεί εφάπαξ δεν υπολογίζεται πρόσθετος φόρος.
Στην περίπτωση που με τις ανωτέρω δηλώσεις δεν προκύπτει φόρος για καταβολή δεν επιβάλλεται πρόστι­μο.
§ 5
5. Η καταβολή του φόρου γίνεται ως κατωτέρω:
α) Ο φόρος εισοδήματος καταβάλλεται ολόκληρος, με την υποβολή της δήλωσης προκειμένου για τα νομικά πρόσωπα και μέχρι την τελευταία εργάσιμη για τις δημό­σιες υπηρεσίες ημέρα του επόμενου μήνα από τη βεβαί­ωση, προκειμένου για τα φυσικά πρόσωπα.
β) Ο φόρος που οφείλεται με βάση τις δηλώσεις της παραγράφου 3 καταβάλλεται είτε εφάπαξ με την υποβο­λή της δήλωσης είτε σε έξι (6) ίσες μηνιαίες δόσεις, από τις οποίες η πρώτη καταβάλλεται ταυτόχρονα με την υ­ποβολή κάθε δήλωσης και καθεμία από τις επόμενες μέ­χρι την τελευταία εργάσιμη για τις δημόσιες υπηρεσίες ημέρα των αντίστοιχων επόμενων μηνών. Το ποσό της κάθε δόσης δεν μπορεί να είναι μικρότερο των τριακο­σίων (300) ευρώ.
§ 6
6. Οι διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων δεν έχουν εφαρμογή:
α) Στις περιπτώσεις όπου μέχρι την ημερομηνία δημο­σίευσης του παρόντος έχουν εκδοθεί και καταχωρηθεί στα οικεία βιβλία μεταγραφής οι σχετικές καταλογιστικές πράξεις.
β) Στις υποθέσεις της φορολογίας κληρονομιών, δωρε­ών, γονικών παροχών, μεταβίβασης ακινήτων, μεγάλης ακίνητης περιουσίας, ενιαίου τέλους ακινήτων, δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9), φόρου αυτομάτου υπερτιμήμα­τος και τέλους συναλλαγής.
γ) Στις φορολογικές δηλώσεις που υποβάλλονται με ε­πιφύλαξη.
δ) Στις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος με τις οποί­ες δηλώνεται ζημία.
ε) Στις υποθέσεις για τις οποίες δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία έκδοσης και κοινοποίησης καταλογιστικών πράξεων μέχρι την ημερομηνία δημοσίευσης του παρό­ντος, εφόσον για αυτές τα βιβλία και στοιχεία των επιτη­δευματιών που προβλέπονται από τον Κ.Β.Σ. έχουν κρι­θεί ανεπαρκή ή ανακριβή από τις επιτροπές της παρα­γράφου 5 του άρθρου 30 του π.δ. 186/1992 ή εφόσον παρήλθε άπρακτη η προβλεπόμενη από τις ίδιες διατάξεις προθεσμία προσφυγής ενώπιον των Επιτροπών αυτών. Στις υποθέσεις της περίπτωσης αυτής εμπίπτουν και ε­κείνες που εκκρεμούν ενώπιον των ανωτέρω Επιτροπών.
§ 7
7. Κατ' εξαίρεση, οι υπόχρεοι οι οποίοι κατά την ημε­ρομηνία κατάθεσης του σχεδίου νόμου στη Βουλή έχουν ήδη επιλεγεί για προσωρινό ή τακτικό έλεγχο και στους οποίους επιδίδεται επί αποδείξει σχετική έγγραφη πρό­σκληση της αρμόδιας ελεγκτικής αρχής, μπορούν να υποβάλουν τις δηλώσεις των παραγράφων 1 και 3 του άρ­θρου αυτού εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την επίδοση της ως άνω πρόσκλησης και όχι αργότερα από το τέλος του επόμενου μήνα από τη δημοσίευση του πα­ρόντος.
§ 8
8. Οι διατάξεις του άρθρου αυτού ισχύουν από την η­μερομηνία κατάθεσης του σχεδίου νόμου στη Βουλή.