Αποτελέσματα live αναζήτησης

Ν. 2166/1993 — Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων, διαρρυθμίσεις στην έμμεση και άμεση φορολογία και άλλες διατάξεις. Προβολή νόμου
Άρθρο 26

Διαρρυθμίσεις τελών

§ 1
1. Το εδάφιο δ' της παραγράφου 3 του άρθρου 2 του ν. 6071/1934 (ΦΕΚ 68 Α'), όπως ισχύει μετά την τροποποίηση του με την παράγραφο 1 του άρθρου 40 του ν. 2065/1992 (ΦΕΚ 113 Α'),αντικαθίσταται ως εξής:
"δ. Εισφορά δύο τοις εκατό (2%) επί της αξίας του χάρτου και χαρτονίων που προσδιορίζονται από τις δασμολογικές κλάσεις 4802, 4803. 4804, 4805, 4806, 4807, 4808, 4809 και 4810 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας είτε αυτά παράγονται εγχωρίως   είτε αποκτώνται από κράτος-μέλος της Ε.Ο.Κ. ή εισάγονται από την αλλοδαπή. Το χαρτί, που προσδιορίζεται ειδικότερα από την 48102100 δασμολογική διάκριση, εξαιρείται από την παραπάνω εισφορά. Εισφορά 0,8% επί της αξίας των προϊόντων που προσδιορίζονται ειδικότερα από πς δασμολογικές διακρίσεις της Συνδυασμένης Ονοματολογίας 481810, 481820, 4Β1830, 481910, 481930, 481940, 481950, είτε αυτά κατασκευάζονται  εγχωρίως  από επιχειρήσεις που παράγουν οι ίδιες τα προϊόντα των δασμολογικών κλάσεων του προηγούμενου εδαφίου είτε αποκτώνται από κράτος-μέλος της Ε.Ο.Κ. ή εισάγονται από την αλλοδαπή. Σε περίπτωση αλλαγών στις ανωτέρω δασμολογικές κλάσεις ή διακρίσεις, όπως αυτές αναφέρονται στη Συνδυασμένη Ονοματολογία έτους 1992, με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων επαναπροσδιορίζονται οι νέες, οι οποίες υπάγονται τα ίδια είδη χάρτου και χαρτονιού. Οι ανωτέρω εισφορές υπολογίζονται ως εξής:
α) Για τα εγχώρια προϊόντα επί της τιμής πώλησης από τον παραγωγό ή κατασκευαστή.
β. Για τα προϊόντα ενδοκοινοτικής απόκτησης επί της τιμής αγοράς.
γ. Για τα εισαγόμενα από χώρες εκτός Ε.Ο.Κ. επί της τιμολογιακής αξίας CIF.
Η εισφορά βαρύνει τους παραγωγούς, κατασκευαστές, εισαγωγείς και τους αποκτώντες από κράτος-μέλος της Ε.Ο.Κ. και αποδίδεται από αυτούς στο Ι.Κ.Α., ως ακολούθως:
α. Για τα εγχωρίως παραγόμενα η απόδοση πραγματοποιείται μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα εκείνου κατά τον οποίο έγιναν οι πωλήσεις.
β. Για προϊόντα που αποτελούν αντικείμενο ενδοκοινοτικής απόκτησης από 1-1-1993 η εισφορά αποδίδεται, όπως και για τα αντίστοιχα εγχωρίως παραγόμένα μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα εκείνου της παραλαβής και με βάση τη συναλλαγματική ισοτιμία που ισχύει κατά την ημερομηνία καταβολής της. Όλα τα θέματα που αναφέρονται στη βεβαίωση και είσπραξη της εισφοράς, περιλαμβανομένων και των αφορόντων στις προσαυξήσεις, στην παραγραφή του δικαιώματος του Ι.Κ.Α., στην άσκηση προσφυγών και ένδικων μέσων και γενικά στη διαδικασία βεβαίωσης και είσπραξης διέπονται από τις διατάξεις που ισχύουν για τις υπέρ Ι.Κ.Α. ασφαλιστικές εισφορές εφαρμοζομένων αντιστοίχως και των διατάξεων του π.δ/τος 227/1988 (ΦΕΚ 98 Α') κατά το μέρος που αναφέρονται στον έλεγχο πάντων των τηρούμενων από τις επιχειρήσεις βιβλίων και στοιχείων.
γ. Για τα εισαγόμενα προϊόντα από χώρες εκτός Ε.Ο.Κ. η απόδοση της εισφοράς γίνεται κατά τον εκτελωνισμό του προϊόντος με την προσκόμιση αντίστοιχου γραμματίου κατάθεσης στον οικεία λογαριασμό του Ι.Κ.Α. στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος ή στα κατά τόπους υποκαταστήματα του Ιδρύματος. Απαλλάσσονται από την εισφορά τα εγχώρια προϊόντα που εξάγονται ή αποστέλλονται σε κράτος-μέλος της Κοινότητας απευθείας από τον παραγωγό ή κατασκευαστή. Καταβληθείσες εισφορές για το χρονικό διάστημα από 1-6-1992 μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, σύμφωνα με την προϊσχύουσα διάταξη και καθ' υπέρβαση των οριζομένων ανωτέρω, αναζητούνται ή συμψηφίζονται με τυχόν υποχρεώσεις προς το Ι.Κ Α, εφόσον δεν έχουν συμπεριληφθεί στα τιμολόγια. Απαιτήσεις του Ι.Κ.Α. κατά των επιχειρήσεων για το ίδιο ως άνω χρονικό διάστημα αναζητούνται σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου αυτής. Για τις απαλλαγές των προϊόντων χάρτου και χαρτονιού, που εξήχθησαν ή απεστάλησαν σε κράτος -μέλος της Ε.Ο.Κ. κατά το χρονικό διάστημα από 1/8/1992 μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος έχουν εφαρμογή οι προϊσχύουσες διατάξεις".
§ 2
2. ....................
§ 3
3. Οι εταιρείες στις οποίες παρασχέθηκε σχετική άδεια ίδρυσης και λειτουργίας φαρμακαποθήκης ή άδεια χονδρικής πώλησης με είδος δραστηριότητας την φαρμακαποθήκη, υποχρεούνται πριν από την έναρξη των δραστηριοτήτων τους να προσλάβουν υπεύθυνο επιστήμονα φαρμακοποιό, που διαθέτει τα προσόντα που ορίζονται στο άρθρο 1 παρ. 2 του ν.1963/1991 (Α'138) και δεν ασκεί άλλο επιτήδευμα ή κατέχει άλλη έμμισθη θέση. Ο νόμιμος εκπρόσωπος των εταιρειών αυτών, των οποίων οι μέτοχοι ή οι εταίροι ή οι νόμιμοι εκπρόσωποι ή τα μέλη της διοίκησής τους δεν απαιτείται να είναι φαρμακοποιοί, έχει το δικαίωμα να μετέχει με δικαίωμα ψήφου και ανεξάρτητα από το εάν έχει ή όχι την ιδιότητα του φαρμακοποιού, στις τακτικές και έκτακτες γενικές συνελεύσεις του «Πανελληνίου Συλλόγου Φαρμακαποθηκαρίων» ως ισότιμο μέλος αυτού και δικαιούται να εκλέγει και να εκλέγεται ως τακτικό και αναπληρωματικό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και του Πειθαρχικού Συμβουλίου τούτου, υπό τους λοιπούς όρους και προϋποθέσεις, που ορίζουν οι διατάξεις των παραγράφων 2, 3 και 4 του άρθρου 11, του π.δ. 613/1977 (Α' 199).
§ 4
4.Κάθε αντίθετη διάταξη προς τις διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων 5 και 6 της ισχύουσας νομοθεσίας καταργείται.
§ 5
5.Οι περιπτώσεις ια' και ιβ' της παραγράφου 1 του άρθρου 20 του ν. 2127/1993 (ΦΕΚ 48 Α) αντικαθίστανται ως εξής:
"ια) Υγραέρια και μεθάνιο που ΕΧ 27.11.12.11 χρησιμοποιούνται ως καύσιμο κινητήρων. έως ΕΧ 27.11.19.00 και ΕΧ 27.11.29.00 26.000 μετ. τόνος
ιβ) Υγραέρια και μεθάνιο για λοιπές, πλην της προηγούμενης ΕΧ 27.11.12.11 περίπτωσης ια' χρήσεις έως ΕΧ 27.11.19.00 και ΕΧ 27.11.29.00 4.000 μετ. τόνος
Η ισχύς της διάταξης αυτής αρχίζει από 9-7-1993".
§ 6
6.Για την εφαρμογή των διατάξεων των περιπτώσεων στ' και ι' της παραγράφου 1 του άρθρου 20 του ν.2127/1993, ως πετρέλαιο ή κηροζίνη θέρμανσης, θεωρούνται τα προοριζόμενα να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά και μόνο για τη λειτουργία κεντρικών συστημάτων θέρμανσης (καλοριφέρ) ή άλλων μέσων για τη θέρμανση ανθρώπων στους χώρους κατοικίας, διαμονής ή εργασίας τους.
§ 7
7.Αυτοκίνητα τύπου JEEP που έχουν παραληφθεί και ταξινομηθεί για γεωργικές χρήσεις με το φορολογικό καθεστώς της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του ν.363/1976 και του άρθρου 3 του ν. 1906/1990, μπορούν με έγκριση της Τελωνειακής Αρχής να μεταβιβάζονται χωρίς την καταβολή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, σε αγρότες, κατά κύριο επάγγελμα φυτοκαλλιεργητές, που κατά τα προηγούμενα της μεταβίβασης δύο οικονομικά έτη, είχαν συνολικά ακαθάριστα έσοδα από πώληση αγροτικών προϊόντων, ίσα ή μεγαλύτερα των 10.000 ευρώ και είχαν υποβάλλει γι' αυτά δηλώσεις φόρου εισοδήματος.
§ 8
8.....................