§ 1
1.Στο τέλος της παραγράφου 6 του άρθρου 4 του ν. 2120/1993 (ΦΕΚ 24 Α')
προστίθεται εδάφιο, που έχει ως εξής:
"Επίσης εφαρμόζονται αναλόγως και στις εκκρεμείς υποθέσεις εισφοράς του ν.
960/1979 (ΦΕΚ 191 Α) μέχρι και του έτους 1992, για τις οποίες έχουν υποβληθεί
εμπρόθεσμες δηλώσεις".
§ 2
2.Στην περίπτωση γ' της παραγράφου 2 του άρθρου 16 του ν.
1882/1990 (ΦΕΚ 43 Α*)
προστίθεται εδάφιο ως εξής:
"Ειδικώς σε περιπτώσεις κτήσης του ακινήτου αιτία θανάτου ή δωρεάς-γονικής
παροχής και εφόσον συντρέχει νόμιμος λόγος μετάθεσης του χρόνου γένεσης της
φορολογικής ενοχής, ως τιμή κτήσης για τον προσδιορισμό του φόρου αυτόματου
υπερτιμήματος. θεωρείται εκείνη του χρόνου επαγωγής της κληρονομιάς ή κατάρτισης
του δωρητηρίου συμβολαίου".
§ 3
3.Στο άρθρο 39 του ν.δ. 118/1973 προστίθεται παράγραφος 3 ως εξής:
"3. Σε περίπτωση μεταβίβασης ακινήτου αιτία δωρεάς με ιδιωτικό έγγραφο (ανώμαλη
δικαιοπραξία), η φορολογική υποχρέωση γεννιέται κατά το χρόνο υποβολής της
οικείας φορολογικής δήλωσης".
§ 4
4.Στην παράγραφο 1 του άρθρου 42 του ν.δ. 118/1973 προστίθεται περίπτωση (Γ), ως
εξής:
"Γ. Οι διατάξεις των περιπτώσεων Α' και Β' της παραγράφου αυτής εφαρμόζονται
ανάλογα και σε ανάκληση δωρεών εν ζωή επικαρπίας".
§ 5
5.Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 106 του ν.δ. 118/1973
αντικαθίσταται ως εξής:
"Η απαγόρευση του προηγούμενου εδαφίου ισχύει και κατά τη μεταγραφή οποιασδήποτε
πράξης συμβολαιογραφικής ή πράξης δημόσιας αρχής ή απόφασης δικαστικής. Αν η
μεταγραφή γίνεται συνεπεία ενέργειας τρίτου που έχει έννομο συμφέρον, με μέριμνα
του υποθηκοφύλακα, ενημερώνεται σχετικώς ο προϊστάμενος της αρμόδιας Δ.Ο.Υ.,
μέσα στον επόμενο από τη μεταγραφή μήνα".
§ 6
6.Η διάταξη του άρθρου 6 του ν. 2019/1992 (ΦΕΚ 34 Α') αριθμείται ως παράγραφος 1
και προστίθεται παράγραφος 2, που ισχύει από την έναρξη ισχύος του άρθρου αυτού,
ως εξής:
"2. Η επιστροφή έκτακτης εισφοράς, η οποία καταβλήθηκε τυχόν αχρεώστητα, γίνεται
με την έκδοση, από τον προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. στην οποία υποβλήθηκαν ή θα
υποβληθούν τα δικαιολογητικά για νέο υπολογισμό της εισφοράς, ατομικού φύλλου
έκπτωσης (Α.Φ.ΕΚ).
Για την έκδοση του Α.Φ.ΕΚ. απαιτείται:
α) Πράξη του προϊστάμενου της Δ.Ο.Υ., για το νέο υπολογισμό της εισφοράς.
β) Αποδεικτικό καταβολής της εισφοράς, ανεξαρτήτως υπηρεσίας στην οποία
καταβλήθηκε.
γ) Σε περίπτωση που την εισφορά κατέβαλε άλλος από εκείνον του οποίου τα
στοιχεία αναγράφονται στο αποδεικτικό, ο καταβολών, προσκομίζοντας το
αποδεικτικό καταβολής, υποβάλλει υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν.1599/1986
(ΦΕΚ 75 Α') ότι η καταβολή έγινε από τον ίδιο και εκδίδεται το σχετικό Α.Φ.ΕΚ.,
χωρίς περαιτέρω έλεγχο".
§ 7
7.Η διαδικασία επιστροφής, που προβλέπεται από την προηγούμενη παράγραφο, ισχύει
μέχρι 31.10.1993.