ΣτΕ 2091/2025
Νόμιμος ο καταλογισμός φόρου εισοδήματος και πρόσθετου φόρου ανακρίβειας στο δανειστή που δεν δήλωσε τους εισπραχθέντες τόκους, παρά την υπαγωγή της οφειλέτριας εταιρίας στην οικειοθελή αποκάλυψη και τη υποβολή δήλωσης και απόδοσης του παρακρατούμενου φόρου ο οποίος εξαντλεί την φορολογική υποχρέωση του δανειστή - Η υποχρέωση του φορολογουμένου να δηλώσει το σύνολο των εισοδημάτων του είναι αυτοτελής έναντι της υποχρέωσης παρακράτησης του τρίτου
Το παρόν είναι προσβάσιμο μόνο από τους συνδρομητές του κόμβου, αποτελεί αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύεται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο και μέσο αναπαραγωγή του, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά.
Περίληψη
Διαχειριστής ΕΠΕ είχε δανείσει την εταιρεία του και εισέπραξε τόκους 3% τους οποίους δεν δήλωσε στη φορολογία εισοδήματός του για τις χρήσεις 2010-2011. Η Δ.Ο.Υ. του καταλόγισε φόρο εισοδήματος από κινητές αξίες και πρόσθετο φόρο ανακρίβειας. Ο φορολογούμενος προέβαλε ότι η ΕΠΕ, αξιοποιώντας τον ν. 4446/2016, είχε υποβάλει τροποποιητικές δηλώσεις και αποδώσει παρακρατούμενο φόρο 10% επί των τόκων, εξαντλώντας τη φορολογική υποχρέωση. Το Διοικητικό Εφετείο Πειραιώς δέχθηκε την προσφυγή του "για λόγους ισότητας" και αποφυγής διπλής φορολόγησης. Το ΣτΕ αναίρεσε την απόφαση, κρίνοντας ότι η υποχρέωση του φορολογουμένου να δηλώσει το σύνολο των εισοδημάτων του είναι αυτοτελής από
Διαχειριστής ΕΠΕ είχε δανείσει την εταιρεία του και εισέπραξε τόκους 3% τους οποίους δεν δήλωσε στη φορολογία εισοδήματός του για τις χρήσεις 2010-2011. Η Δ.Ο.Υ. του καταλόγισε φόρο εισοδήματος από κινητές αξίες και πρόσθετο φόρο ανακρίβειας. Ο φορολογούμενος προέβαλε ότι η ΕΠΕ, αξιοποιώντας τον ν. 4446/2016, είχε υποβάλει τροποποιητικές δηλώσεις και αποδώσει παρακρατούμενο φόρο 10% επί των τόκων, εξαντλώντας τη φορολογική υποχρέωση. Το Διοικητικό Εφετείο Πειραιώς δέχθηκε την προσφυγή του "για λόγους ισότητας" και αποφυγής διπλής φορολόγησης. Το ΣτΕ αναίρεσε την απόφαση, κρίνοντας ότι η υποχρέωση του φορολογουμένου να δηλώσει το σύνολο των εισοδημάτων του είναι αυτοτελής από

