Αποτελέσματα live αναζήτησης

Αρχική › Φορολογικό Αρχείο › Κώδικας Φορολογικών διαδικασιών (Κ.Φ.Δ.)

ΔΕΔ 119/2026

Απορρίπτεται προσφυγή κατά προστίμου εκπρόθεσμης υποβολής Ε1 - Απαιτείται πλήρης τεκμηρίωση τεχνικής αδυναμίας

ΔΕΔ 119/2026
Απορρίπτεται προσφυγή κατά προστίμου εκπρόθεσμης υποβολής Ε1 - Απαιτείται πλήρης τεκμηρίωση τεχνικής αδυναμίας

Αθήνα 12/01/2026

Αριθμός απόφασης: 119

Τμήμα: ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ

ΑΠΟΦΑΣΗ

Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις :

α. Του άρθρου 72 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 5104/2024 Α’ 58), εφεξής ΚΦΔ,

β. Του άρθρου 10 της Δ. ΟΡΓ. Α 1125859 ΕΞ 2020/23.10.2020 Απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. (ΦΕΚ Β΄ 4738/26.10.2020) με θέμα «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε)», όπως αναριθμήθηκε, τροποποιήθηκε και ισχύει,

γ. Της ΠΟΛ 1064/12-04-2017 Απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε (ΦΕΚ Β’ 1440/27-042017),

δ. Της με αριθμό Α.1165/22.11.2022 απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) (ΦΕΚ Β’ 6009),

2. Την ΠΟΛ 1069/4.3.2014 Εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών.

3. Την υπ’ αριθ. ΔΕΔ 1126366 ΕΞ 2016/30.08.2016 (ΦΕΚ 2759/ τ. Β’/ 01.09.2016) Απόφαση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών «Παροχή εξουσιοδότησης υπογραφής»,

4. Την με ημερομηνία κατάθεσης ………………….. και με αριθμό πρωτοκόλλου ……………….ενδικοφανή προσφυγή του …………………………….., με έδρα ……………………… κατά της με αριθ. …………………… πράξης επιβολής προστίμου της Προϊσταμένης του ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε.

ΑΤΤΙΚΗΣ, καθώς και τα προσκομιζόμενα με αυτή σχετικά έγγραφα.

5. Την ως άνω προσβαλλόμενη πράξη της οποίας ζητείται η ακύρωση.

6. Τις απόψεις της Προϊσταμένης του ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε. ΑΤΤΙΚΗΣ.

7. Την εισήγηση του ορισθέντος υπαλλήλου του Τμήματος Α5 όπως αποτυπώνεται στο σχέδιο της απόφασης.

Επί της με ημερομηνία κατάθεσης …………………….. και με αριθμό πρωτοκόλλου ……………………..ενδικοφανούς προσφυγής του …………………………………. η οποία κατατέθηκε εμπρόθεσμα δεδομένου ότι η κοινοποίηση της προσβαλλόμενης πράξης πραγματοποιήθηκε την 24/09/2025 και μετά την μελέτη και την αξιολόγηση όλων των υφιστάμενων στο σχετικό φάκελο εγγράφων και των προβαλλόμενων λόγων της ενδικοφανούς προσφυγής, επαγόμαστε τα ακόλουθα:

Με τη με αριθμό ………………………. πράξης επιβολής προστίμου της Προϊσταμένης του ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε. ΑΤΤΙΚΗΣ επιβλήθηκε στον προσφεύγοντα πρόστιμο ποσού 100,00€, διότι υπέβαλε εκπρόθεσμα τη υπ’ αρ. …………………. αρχική δήλωση φορολογίας εισοδήματος, φορολογικού έτους 2019.

Ο προσφεύγων με την υπό κρίση ενδικοφανή προσφυγή ζητά την ακύρωση της ως άνω πράξης επιβολής προστίμου επικαλούμενος:

• Την ανυπαίτια καθυστέρηση της υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2019 λόγω δυσλειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας και της άμεσης ενημέρωσης του προβλήματος στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων της Α.Α.Δ.Ε.

• Εφαρμογή της αρχής της χρηστής διοίκησης και της αναλογικότητας ως προς την επιβολή του προστίμου ως προκύπτει από το άρθρο 25 του Συντάγματος και τη νομολογία του ΣτΕ.

• Έκτακτες συνθήκες που επικρατούσαν λόγω πανδημίας.

Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 3 του ν.4172/2013 ορίζεται ότι: «1. Ο φορολογούμενος που έχει τη φορολογική κατοικία του στην Ελλάδα υπόκειται σε φόρο για το φορολογητέο εισόδημά του που προκύπτει στην ημεδαπή και την αλλοδαπή, ήτοι το παγκόσμιο εισόδημά του που αποκτάται μέσα σε ορισμένο φορολογικό έτος. Κατ' εξαίρεση ο φορολογούμενος που είναι αλλοδαπό προσωπικό των εγκατεστημένων στην Ελλάδα γραφείων, σύμφωνα με τις διατάξεις του α. ν. 89/1967 (Α' 132), όπως ισχύει, υπόκειται σε φόρο στην Ελλάδα μόνο για το εισόδημα που προκύπτει στην Ελλάδα».

Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 67 του ν.4172/2013 ορίζεται ότι: «1. Ο φορολογούμενος που έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του υποχρεούται να δηλώνει όλα τα εισοδήματά του, τα φορολογούμενα με οποιοδήποτε τρόπο ή απαλλασσόμενα, στη Φορολογική Διοίκηση ηλεκτρονικά. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, η δήλωση αυτή μπορεί να υποβάλλεται στη Φορολογική Διοίκηση σε έγχαρτη μορφή…3. Η δήλωση υποβάλλεται κατά το χρονικό διάστημα από τη 15η Μαρτίου μέχρι και τη 15η Ιουλίου του αμέσως επόμενου φορολογικού έτους».

Επειδή, σύμφωνα με την παράγραφο 1 της Α.1196/2020 Απόφασης του Υφυπουργού Οικονομικών με θέμα: Παράταση της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2019 φυσικών προσώπων του άρθρου 3 και νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων του άρθρου 45 του ν. 4172/2013 ορίζεται ότι: «1. Η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2019 των φυσικών προσώπων του άρθρου 3 του ν. 4172/2013, παρατείνεται από τη λήξη της μέχρι την 31η Αυγούστου 2020 και ώρα 15:00».

Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 53 του ν.5104/2024 ορίζεται ότι: «1. Με την επιφύλαξη του οίκοθεν προσδιορισμού της παρ. 4 του άρθρου 36, σε φορολογούμενους που παραλείπουν να υποβάλουν ή υποβάλλουν εκπρόθεσμα φορολογικές δηλώσεις και δηλώσεις πληροφοριακού χαρακτήρα από τις οποίες δεν προκύπτει υποχρέωση καταβολής φόρου ή δεν ανταποκρίνονται σε αίτημα της Φορολογικής Διοίκησης για παροχή πληροφοριών ή στοιχείων, επιβάλλεται πρόστιμο εκατό (100) ευρώ για κάθε παράβαση.

Παράβαση του πρώτου εδαφίου συνιστούν ιδίως:

α) …,β) η παράλειψη υποβολής ή η ελλιπής υποβολή ή η εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης φόρου εισοδήματος…7.Τα πρόστιμα των παρ. 1 και 2 δεν επιβάλλονται, σε περίπτωση υποβολής: α) …,β)…,γ) εκπρόθεσμης αρχικής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικού προσώπου ή νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας, από την οποία το ποσό φόρου που προκύπτει προς καταβολή είναι έως εκατό (100) ευρώ».

Επειδή, ο προσφεύγων, υπέβαλε εκπροθέσμως στις ……………………. τη με αριθμό ……………………… αρχική δήλωση φορολογίας εισοδήματος φυσικού προσώπου, φορολογικού έτους 2019 ενώ η καταληκτική ημερομηνία για την εμπρόθεσμη υποβολή ήταν έως τις 31/08/2020, ώρα 15:00, από την εκκαθάριση της οποίας προέκυψε μηδενικό ποσό φόρου για το σύζυγο και χρεωστικό ποσό φόρου ύψους 107,07 ευρώ για τη σύζυγο.

Επειδή, ο προσφεύγων επικαλείται δυσλειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2019, ισχυριζόμενος ότι προσπαθούσε να εισέλθει από τις 30/8/2020 στην πλατφόρμα για να υποβάλει τη δήλωση, συνυποβάλλοντας με την υπό κρίση ενδικοφανή προσφυγή ερωτήματα που είχε υποβάλει στο κέντρο εξυπηρέτησης φορολογουμένων της ΑΑΔΕ.

Επειδή, σύμφωνα με τα στοιχεία του φακέλου της υπόθεσης, ο προσφεύγων υπέβαλε ερώτημα στις 31/08/2020 και ώρα 20:08 με θέμα: «ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΓΙΑ ΤΕΛΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΔΗΛΩΣΗΣ Ε1» και στις 04/09/2020 προκειμένου να γνωστοποιήσει στη φορολογική διοίκηση τις συνεχόμενες αποτυχημένες προσπάθειες υποβολής της κοινής φορολογικής δήλωσης με τη σύζυγο του και την ενημέρωση του για την ενδεχόμενη περίπτωσης επιβολής προστίμου.

Επειδή, ωστόσο ο προσφεύγων δεν προσκομίζει περεταίρω δικαιολογητικά που να τεκμηριώνουν τη συστημική βλάβη, η οποία διήρκεσε έως τις 08/09/2020, ημερομηνία κατά την οποία υπέβαλε την υπό κρίση με αριθμό …………………. αρχική δήλωση φορολογίας εισοδήματος, φορολογικού έτους 2019.

Ως εκ τούτου, οι ισχυρισμοί του προσφεύγοντα προβάλλονται αβάσιμα και δε γίνονται δεκτοί.

Κατόπιν των ανωτέρω,

Α π ο φ α σ ί ζ ο υ μ ε

Την απόρριψη της από ……………………. και με αριθμό πρωτοκόλλου …………………. ενδικοφανή προσφυγή του …………………………………….. και την επικύρωση της υπ’ αριθ. ……………………….. πράξης επιβολής προστίμου αρ. 53 ν.5104/2024 της Προϊσταμένης του

ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε. ΑΤΤΙΚΗΣ.

Οριστική φορολογική υποχρέωση του προσφεύγοντος με βάση την παρούσα απόφαση:

Επί της με αριθ. ……………………. Πράξης Επιβολής Προστίμου άρθρου 53 του ν.5104/2024, ποσού 100,00 ευρώ.

Εντελλόμεθα όπως αρμόδιο όργανο κοινοποιήσει με τη νόμιμη διαδικασία την παρούσα

απόφαση στον υπόχρεο.

Ακριβές αντίγραφο Με εντολή του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης O/Η Υπάλληλος του Αυτοτελούς Τμήματος Επίλυσης Διαφορών Διοικητικής Υποστήριξης Η Προϊστάμενη της Υποδιεύθυνσης Επανεξέτασης

Σ η μ ε ί ω σ η : Κατά της απόφασης αυτής επιτρέπεται η άσκηση προσφυγής ενώπιον των αρμόδιων Διοικητικών Δικαστηρίων εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίησή της.