TAXHEAVEN

Η πιο αξιόπιστη πηγή φορολογικής ενημέρωσης

ΔΕΔ 918/2026

Πρόστιμο 10.000€ για αδιασύνδετο POS – Δεν προβλέπεται η μη διασύνδεση για ελάχιστες περιπτώσεις λιανικών συναλλαγών

Ημερομηνία: 13 Μαρτίου 2026

Κατηγορία: Κώδικας Φορολογικών διαδικασιών (Κ.Φ.Δ.)

Πηγή: https://tax2.taxheaven.gr/circulars/52807/ded-918-2026


Αριθμός απόφασης: 918
Αθήνα, 09-03-2026

ΑΠΟΦΑΣΗ

Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α. Του άρθρου 72 του Ν. 5104/2024 «Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις.»(ΦΕΚ Α’ 58).

β. του άρθρου 10 της Δ. ΟΡΓ. Α 1125859 ΕΞ 2020/23-10-2020 Απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ (ΦΕΚ B’ 4738/26-10-2020) με θέμα «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής ...οσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.)»,

γ. Της ΠΟΛ 1064/12.04.2017 Απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής ...οσίων Εσόδων.

δ. Την με αριθμό Α.1165/22.11.2022 απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής ...οσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) με θέμα «Υποβολή ενδικοφανών προσφυγών και αιτημάτων αναστολής του άρθρου 63 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν.4987/2022), αποκλειστικά ψηφιακά μέσω διαδικτύου από το δικτυακό τόπο της Α.Α.Δ.Ε.» (ΦΕΚ Β’ 6009),

2. Την ΠΟΛ 1069/04-03-2014 Εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας ...οσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών.

3. Την Δ.Ε.Δ. 1126366 ΕΞ 2016/30.08.2016 (ΦΕΚ Β΄2759/1.9.2016) Απόφαση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών «Παροχή εξουσιοδότησης υπογραφής».

4. Την με ημερομηνία κατάθεσης 19-11-2025 και με αριθμό πρωτοκόλλου ... ενδικοφανή προσφυγή της εταιρείας «... ... ... ΕΕ» με ΑΦΜ ..., με διεύθυνση άσκησης δραστηριότητας στον ...Κορινθίας, κατά της υπ΄αριθμ. .../20-10-2025 Πράξης Επιβολής Προστίμου άρθρου 63 §1 του ν. 5104/2024 φορολογικού έτους 2025 του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ Κορίνθου και τα προσκομιζόμενα με αυτήν σχετικά έγγραφα.

5. Την ανωτέρω προσβαλλόμενη πράξη της οποίας ζητείται η ακύρωση άλλως η τροποποίηση.

6. Τις απόψεις του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ Κέρκυρας.

7. Την εισήγηση του ορισθέντος υπαλλήλου του Τμήματος Α1, όπως αποτυπώνεται στο σχέδιο της απόφασης.

Επί της με αριθμό πρωτοκόλλου .../19-09-2025 ενδικοφανούς προσφυγής της εταιρείας «... ... ... ΕΕ» με ΑΦΜ ... η οποία κατατέθηκε εμπρόθεσμα και μετά την μελέτη και την αξιολόγηση όλων των υφιστάμενων στο σχετικό φάκελο εγγράφων και των προβαλλόμενων λόγων της ενδικοφανούς προσφυγής, επαγόμαστε τα ακόλουθα:

Με την προσβαλλόμενη πράξη επιβλήθηκε σε βάρος της προσφεύγουσας εταιρείας πρόστιμο ποσού 10.000,00€, λόγω μη διασύνδεσης και παροχής στην Φορολογική Διοίκηση πληροφοριών για συναλλαγές που εκτελούνται μέσω ενός (1) τερματικού EFT/POS με τον εν χρήση Φορολογικό Μηχανισμό (ΦΗΜ) κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 17 του ν. 5104/2024.

Η ανωτέρω προσβαλλόμενη πράξη εδράζεται από την από 29-09-2025 έκθεση μερικού ελέγχου ΕΛΠ και ΚΦΔ του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Σπάρτης, κατόπιν μερικού επιτόπιου φορολογικού ελέγχου που διενεργήθηκε δυνάμει της υπ’ αριθ. …/2025 εντολής της ως άνω υπηρεσίας.

ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ Με την υπ’ αριθ. .../2025 εντολή επιτόπιου ελέγχου του προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ Σπάρτης την Κυριακή, 10-08-2025 και ώρα 15.04, διενεργήθηκε στην έδρα της προσφεύγουσας, στον ...Κορινθίας, μερικός επιτόπιος έλεγχος για την διαπίστωση της ορθής εφαρμογής των διατάξεων ΕΛΠ, ΦΠΑ, ΚΦΕ, ΚΦΔ και λοιπών φορολογιών.

Η προσφεύγουσα τηρεί απλογραφικά βιβλία με κύριο αντικείμενο εργασιών τις «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΓΕΥΜΑΤΩΝ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟΥ».

Στα πλαίσια των απαραίτητων ελεγκτικών επαληθεύσεων που διενεργήθηκαν, διαπιστώθηκε ότι η προσφεύγουσα διέθετε το τερματικό μέσo πληρωμών EFT/POS, με αριθ. TID ..., του παρόχου ATTICA BANK το οποίο δεν ήταν διασυνδεδεμένο με τον εν χρήσει ΦΗΜ με αριθμό μητρώου ..., κατά παράβαση του άρθρου 17 του ν. 5104/2024 που επισύρει τις κυρώσεις του άρθρου 63 του ν. 5104/2024.

Κατόπιν αυτών, εκδόθηκε το με αριθμό .../10-08-2025 Σημείωμα Διαπιστώσεων του Ελέγχου και ο με αριθμό .../10-08-2025 Προσωρινός Προσδιορισμός Προστίμου. Η προσφεύγουσα ανταποκρίθηκε με το υπ’ αριθμ. .../29-08-2025 υπόμνημά της oι αιτιάσεις της οποίας δεν έγιναν δεκτές και εν συνεχεία συνετάγη η από 29-09-2025 οικεία έκθεση ελέγχου της αρμόδιας φορολογικής αρχής και εκδόθηκε η προσβαλλόμενη πράξη.

Με την υπό κρίση ενδικοφανή προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση άλλως τροποποίηση της ως άνω προσβαλλόμενης πράξης ισχυριζόμενη τα κάτωθι:

1. Η οικεία έκθεση ελέγχου έχει ανακρίβειες και αοριστίες, είναι πλημμελώς αιτιολογημένη και προσβάλλει την αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικούμενου.

2. Εκ παραδρομής και χωρίς δόλο χρησιμοποιούσε το συγκεκριμένο POS κυρίως για πωλήσεις χονδρικής και σε εξαιρετικές περιπτώσεις για πληρωμές ΑΛΠ όταν το βασικό POS είχε πρόβλημα σύνδεσης με το internet.

3. Με το υποβληθέν υπόμνημα στην φορολογική διοίκηση ανέφερε τα χρονικά διαστήματα που χρησιμοποιήθηκε το συγκεκριμένο POS σε ΑΛΠ.

4. Προσκομίζει βεβαίωση της Cosmote για την βλάβη του δικτύου, τιμολόγια της επιχείρησής του και κατάσταση συναλλαγών POS της ATTICA BANK.

5. Για όλα τα εισπραχθέντα χρηματικά ποσά μέσω του συγκεκριμένου POS, έχει εισπραχθεί ο αναλογούν φόρος και ΦΠΑ από την ΑΑΔΕ.

6. Η μη σύνδεση με τον ΦΗΜ έγινε εκ παραδρομής και δεν αποδεικνύει καμία ενέργεια απόκρυψης φορολογητέου εισοδήματος, λαμβάνοντας υπόψη τη συνήθη κατάσταση που επικρατεί με τις εμπορικές συναλλαγές και δη σε μικρές επιχειρήσεις.

ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΕΥΤΕΡΟ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟ

Επειδή, η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι το συγκεκριμένο POS εξυπηρετούσε την επιχείρηση βασικώς σε πωλήσεις χονδρικής και σε εξαιρετικές περιπτώσεις σε ελάχιστες πληρωμές ΑΛΠ, όταν το βασικό POS της επιχείρησης είχε γενικό ή πρόσκαιρο πρόβλημα με την σύνδεση internet.

Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 17 του ν. 5104/2024, ορίζεται ότι: «1. α) Οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 (Α’ 251) που έχουν υποχρέωση χρήσης ή χρησιμοποιούν τερματικά «Ηλεκτρονικής Μεταφοράς Κεφαλαίων στο Σημείο Πώλησης (Electronic Funds Transfer at the point of sale, EFT/POS)», ημεδαπών ή αλλοδαπών παρόχων, διασυνδέονται και παρέχουν στη Φορολογική Διοίκηση πληροφορίες για τις συναλλαγές που εκτελούνται μέσω αυτών είτε μέσω διασύνδεσης των τερματικών με Φορολογικούς Ηλεκτρονικούς Μηχανισμούς (Φ.Η.Μ.) είτε απευθείας με τα πληροφοριακά συστήματα της Φορολογικής Διοίκησης. Για την εκπλήρωση της υποχρέωσης του πρώτου εδαφίου, οι οντότητες χρησιμοποιούν τερματικά Ηλεκτρονικής Μεταφοράς Κεφαλαίων στο Σημείο Πώλησης («Electronic Funds Transfer at the point of sale, EFT/POS») που πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 18.

β) Οι οντότητες της περ. α) που είναι υπόχρεες σε αποδοχή πληρωμών ή αποδέχονται πληρωμές μέσω υπηρεσιών άμεσης πληρωμής από λογαριασμό σε λογαριασμό ή αποδέχονται πληρωμές που ενσωματώνουν χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, υποχρεούνται να αποδέχονται τις σχετικές πληρωμές στο Σημείο Πώλησης είτε μέσω διασυνδεδεμένων τερματικών «Ηλεκτρονικής Μεταφοράς Κεφαλαίων (Electronic Funds Transfer at the point of sale, EFT/POS)», είτε μέσω Υπηρεσιών Παρόχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων. Για την εκπλήρωση της υποχρέωσης του πρώτου εδαφίου, οι οντότητες είτε χρησιμοποιούν τερματικά Ηλεκτρονικής Μεταφοράς Κεφαλαίων «EFT/POS» είτε χρησιμοποιούν Παρόχους Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων, που αξιοποιούν διασυνδέσεις με οντότητες που πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 18 σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Α.Α.Δ.Ε..».

Επειδή, σύμφωνα με την Ε.2044/2024 διευκρινίστηκε ότι: «[...] Α. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΩΝ ΟΝΤΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 1 ΤΟΥ Ν.4308/2014 ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΟΡΙΖΟΜΕΝΑ ΣΤΙΣ ΥΠΟ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Α.1098/2022 ΚΑΙ Α.1155/2023 ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΑΑΔΕ [...] I. Έκταση εφαρμογής υποχρέωσης διασύνδεσης [...] 3. Η υποχρέωση διασύνδεσης με τον/τους ΦΗΜ ή το λογισμικό Παρόχου Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων ισχύει καταρχήν για το σύνολο των Μέσων Πληρωμών που διαθέτει η οντότητα του άρθρου 1 του ν.4308/2014. Στην περίπτωση που η οντότητα διενεργεί αποκλειστικά χονδρικές συναλλαγές ή αποκλειστικά συναλλαγές που υπάγονται στις εξαιρέσεις της υπό στοιχεία ΠΟΛ.1002/2014 απόφασης ΓΓΔΕ και δεν κάνει χρήση ΦΗΜ δεν έχει υποχρέωση διασύνδεσης.

4. Οι οντότητες του άρθρου 1 του ν.4308/2014 που διενεργούν μεικτές συναλλαγές (είτε χονδρικές και λιανικές με υποχρέωση χρήσης ΦΗΜ είτε λιανικές με υποχρέωση χρήσης ΦΗΜ και λιανικές απαλλασσόμενες από την υποχρέωση χρήσης ΦΗΜ σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΠΟΛ.1002/2014 Απόφαση ΓΓΔΕ), έχουν υποχρέωση διασύνδεσης των Μέσων Πληρωμών που θα επιλέξουν, για τις συναλλαγές λιανικής για τις οποίες έχουν υποχρέωση χρήσης ΦΗΜ, ενώ δεν υφίσταται υποχρέωση διασύνδεσης των Μέσων Πληρωμών που χρησιμοποιούν μόνο για συναλλαγές χονδρικής ή μόνο για συναλλαγές της υπό στοιχεία ΠΟΛ.1002/2014 απόφασης ΓΓΔΕ, εφόσον δεν κάνουν χρήση ΦΗΜ για τη διενέργεια των συναλλαγών που εμπίπτουν στην ως άνω Απόφαση. Σημειώνεται ότι εφόσον η οντότητα κάνει χρήση Υπηρεσιών Παρόχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων για συναλλαγές που εντάσσονται στην υπό στοιχεία ΠΟΛ.1002/2014 Απόφαση ΓΓΔΕ δεν υπέχει υποχρέωση διασύνδεσης για τις συναλλαγές αυτές. Περαιτέρω, επισημαίνεται ότι στην περίπτωση που η οντότητα διαθέτει μόνο ένα Μέσο Πληρωμών και διενεργεί μεικτές συναλλαγές, υπέχει υποχρέωση διασύνδεσης αυτού, δεδομένου ότι το εν λόγω Μέσο δέχεται πληρωμές και για συναλλαγές λιανικής με υποχρέωση χρήσης ΦΗΜ. [...]

[...] ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ερωτήσεις - Απαντήσεις για τη διασύνδεση των POS με τις Ταμειακές Μηχανές

1. Ε: Ποιες επιχειρήσεις έχουν υποχρέωση διασύνδεσης των τερματικών POS που διαθέτουν με τα Ταμειακά τους Συστήματα;

Α: Υποχρέωση διασύνδεσης υφίσταται για τη διενέργεια λιανικών συναλλαγών των επιχειρήσεων:

- που έχουν υποχρέωση χρήσης Φορολογικού Ηλεκτρονικού Μηχανισμού (ΦΗΜ) ή κάνουν χρήση αυτών,

- που έχουν υποχρέωση χρήσης ΦΗΜ ωστόσο επέλεξαν να διενεργούν τις συγκεκριμένες συναλλαγές με τη χρήση Υπηρεσιών Παρόχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων.

2. Ε: Επιχείρηση που διενεργεί λιανικές συναλλαγές έχει σε κάθε περίπτωση την υποχρέωση να διασυνδέσει τα τερματικά POS που διαθέτει με το Ταμειακό της Σύστημα;

Α: Στην περίπτωση που η επιχείρηση διενεργεί συναλλαγές για τις οποίες δεν είναι υποχρεωτική η χρήση ΦΗΜ σύμφωνα με την νομοθεσία (ΠΟΛ.1002/2014) και δεν χρησιμοποιεί ΦΗΜ, δεν έχει τη σχετική υποχρέωση διασύνδεσης για τις συγκεκριμένες συναλλαγές.

Αντίθετα, στην περίπτωση που για τις συναλλαγές λιανικής που διενεργεί, υπάρχει υποχρέωση ΦΗΜ, η επιχείρηση έχει υποχρέωση διασύνδεσης του συνόλου των τερματικών POS που διαθέτει με τον/τους ΦΗΜ που χρησιμοποιεί.

3. Ε: Επιχείρηση που διενεργεί αποκλειστικά χονδρικές συναλλαγές έχει υποχρέωση να διασυνδέσει τα τερματικά POS που διαθέτει με το Ταμειακό της Σύστημα;

Α: Όχι, δεν έχει υποχρέωση διασύνδεσης.

4. Ε: Επιχείρηση με μεικτές συναλλαγές (είτε χονδρικές και λιανικές με υποχρέωση χρήσης ΦΗΜ είτε λιανικές με υποχρέωση χρήσης ΦΗΜ και λιανικές που απαλλάσσονται από την χρήση ΦΗΜ βάσει της ΠΟΛ.1002/2014) έχει την υποχρέωση να διασυνδέσει όλα τα τερματικά POS που διαθέτει με το Ταμειακό της Σύστημα, για το σύνολο των συναλλαγών της;

Α: Όχι, έχει την υποχρέωση να διασυνδέσει τα τερματικά POS που θα επιλέξει, για τις συναλλαγές λιανικής για τις οποίες έχει υποχρέωση χρήσης ΦΗΜ ή για τις οποίες χρησιμοποιεί ΦΗΜ παρά το ότι δεν έχει υποχρέωση.

Δεν έχει την υποχρέωση να διασυνδέσει αποκλειστικά και μόνο τα τερματικά POS μέσω των οποίων ολοκληρώνονται:

- συναλλαγές χονδρικής ή

- συναλλαγές που απαλλάσσονται από την χρήση ΦΗΜ βάσει της ΠΟΛ.1002/2014, εφόσον δεν κάνει χρήση ΦΗΜ για τη διενέργεια των συναλλαγών αυτών.

Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση που επιχείρηση δεχτεί πληρωμές σε μη διασυνδεμένο τερματικό POS για συναλλαγές για τις οποίες έχει υποχρέωση διασύνδεσης, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 10.000 ή 20.000 €, ανάλογα με το τηρούμενο λογιστικό σύστημα.

Για την τήρηση της σχετικής υποχρέωσης η ΑΑΔΕ προχωρά σε εκτεταμένες διασταυρώσεις των στοιχείων που τηρούνται στα πληροφοριακά της συστήματα, καθώς και στοιχείων τρίτων, ενώ, σε κάθε περίπτωση, η συμμόρφωση ελέγχεται και στο πλαίσιο των ελέγχων ορθής τήρησης βιβλίων και έκδοσης στοιχείων (προληπτικοί έλεγχοι).»

Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 63 του ν. 5104/2024, ορίζεται ότι: «1. Σε οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 (Α’ 251) που έχουν υποχρέωση χρήσης ή χρησιμοποιούν τερματικά «Ηλεκτρονικής Μεταφοράς Κεφαλαίων στο Σημείο Πώλησης (Electronic Funds Transfer at the point of sale, EFT/POS)» και δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις λειτουργίας και διασύνδεσης αυτών με την Ανεξάρτητη Αρχή ...οσίων Εσόδων ή έχουν υποχρέωση αποδοχής πληρωμών ή αποδέχονται πληρωμές μέσω υπηρεσιών άμεσης πληρωμής από λογαριασμό σε λογαριασμό, ή αποδέχονται πληρωμές που ενσωματώνουν χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και δεν αποδέχονται τις σχετικές πληρωμές στο Σημείο Πώλησης είτε μέσω διασυνδεδεμένων τερματικών Ηλεκτρονικής Μεταφοράς Κεφαλαίων «EFT/POS» είτε μέσω Παρόχων Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων που αξιοποιούν διασυνδέσεις με οντότητες που πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 18, σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Α.Α.Δ.Ε., επιβάλλεται πρόστιμο ύψους δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ, εφόσον πρόκειται για υπόχρεο τήρησης απλογραφικού λογιστικού συστήματος ή είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ, εφόσον πρόκειται για υπόχρεο τήρησης διπλογραφικού λογιστικού συστήματος. Το πρόστιμο του πρώτου εδαφίου μειώνεται κατά πενήντα τοις εκατό (50%), όταν επιβάλλεται σε οντότητες του πρώτου εδαφίου που ασκούν τη δραστηριότητά τους σε οικισμούς με πληθυσμό έως πεντακόσιους (500) κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό κάτω των τριών χιλιάδων εκατό (3.100) κατοίκων, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή, πλην των τόπων που έχουν ανακηρυχθεί ως τουριστικοί με το π.δ. 899/1976 (Α’ 329) και το π.δ. 664/1977 (Α’ 222).»

Επειδή, εν προκειμένω, από τα στοιχεία του φακέλου της υπόθεσης προκύπτει ότι η προσφεύγουσα εταιρεία χρησιμοποίησε το υπ’ αριθ. TID ... τερματικό POS το οποίο δεν ήταν διασυνδεδεμένο με τον ΦΗΜ με αριθμό μητρώου ... κατά παράβαση του άρθρου 17 του ν. 5104/2024, ενώ όπως διαπιστώθηκε από τον έλεγχο ήταν δυνατή η ελεύθερη πληκτρολόγηση ποσού από τον χρήστη. Σύμφωνα με την Ε.2044/19-06-2024 η υποχρέωση διασύνδεσης με το λογισμικό του παρόχου υπηρεσιών ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων ισχύει καταρχήν για το σύνολο των μέσων πληρωμών που διαθέτει η οντότητα η οποία διενεργεί λιανικές συναλλαγές. Ως εκ τούτου ο ανωτέρω ισχυρισμός της προσφεύγουσας απορρίπτεται ως αβάσιμος, καθώς δεν προβλέπεται η μη διασύνδεση για ελάχιστες περιπτώσεις λιανικών συναλλαγών σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις.

ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΤΡΙΤΟ ΚΑΙ ΤΕΤΑΡΤΟ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟ

Επειδή, η προσφεύγουσα επικαλείται βλάβη δικτύου τηλεφωνικής σύνδεσης με την COSMOTE TELECOM για τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο, προσκομίζοντας βεβαίωση της Cosmote για την βλάβη δικτύου και της τηλεφωνικής γραμμής που ήταν συνδεδεμένο το POS.

Επειδή, η προσκομισθείσα βεβαίωση βλάβης της Cosmote αφορά την περίοδο 28-06-2025 έως 30-06-2025 χωρίς να αποδεικνύει ότι η εν λόγω σύνδεση σχετίζεται με το συγκεκριμένο POS και χωρίς να αιτιολογεί το πρόσκαιρο πρόβλημα που δημιουργήθηκε για την περίοδο Απριλίου και Μαΐου που επικαλείται η προσφεύγουσα ότι δεν υπήρχε τηλεφωνική σύνδεση.

Η προσφεύγουσα προέβαλε τους ίδιους ισχυρισμούς που είχε παραθέσει και στον έλεγχο με το υπόμνημά της ενώ είχε αναλυθεί αιτιολογημένα και με σαφήνεια η θέση της φορολογικής αρχής επί αυτών και δεν προσκομίζει τυχόν προσφορότερα στοιχεία για να αποδείξει το αντίθετο. Ως εκ τούτου ο σχετικός της ισχυρισμός απορρίπτεται.

ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ, ΠΕΜΠΤΟ ΚΑΙ ΕΚΤΟ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟ

Επειδή, η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η μη σύνδεση του POS με τον εν χρήσει ΦΗΜ έγινε εκ παραδρομής, χωρίς δόλο και δεν αποδεικνύεται ενέργεια απόκρυψης φορολογητέου εισοδήματος.

Επειδή, με τις διατάξεις του άρθρου 77 του ν. 5104/2024, ορίζεται ότι: «Σε περίπτωση αμφισβήτησης πράξης προσδιορισμού φόρου στα πλαίσια ενδικοφανούς προσφυγής, ο φορολογούμενος ή οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο που προβαίνει στην εν λόγω αμφισβήτηση φέρει το βάρος της απόδειξης της πλημμέλειας της πράξης προσδιορισμού του φόρου.»

Επειδή, σύμφωνα με τη νομολογία, τα πρόστιμα είναι διοικητικές κυρώσεις και για την επιβολή τους δεν απαιτείται, ούτε εξετάζεται η ύπαρξη δόλου (πρόθεσης), αλλά αρκεί μόνο η διαπίστωση της παράβασης, χωρίς να απαιτείται η συνδρομή της υποκειμενικής υπαιτιότητας εκ μέρους του υπόχρεου (ΣτΕ 2074/1982).

Επειδή, η φορολογική διοίκηση, ενόψει της αρχής της νομιμότητας του φόρου, έχει -κατ’ αρχήν - δέσμια αρμοδιότητα σε σχέση με την έκδοση των καταλογιστικών του φόρου πράξεων, υπό την έννοια ότι εφόσον διαπιστώνει τη διάπραξη μιας παράβασης και τη συνδρομή των προϋποθέσεων του νόμου, είναι υποχρεωμένη να προβεί στην έκδοση πράξης καταλογισμού φόρου ή προστίμου, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η υπαιτιότητα, ο δόλος ή η αμέλεια του φορολογούμενου που υπέπεσε στην παράβαση (ΣτΕ 1253/1992, ΣτΕ 3278/1992, ΣτΕ 2266/1995, ΣτΕ 3333/1995). Η θέση αυτή της νομολογίας αιτιολογείται στο ότι, οι παραβάσεις αυτές αποτελούν διοικητικές κυρώσεις, οι οποίες δεν έχουν το χαρακτήρα ποινής, αλλά είναι διοικητικό μέτρο με το οποίο σκοπείται ο εξαναγκασμός του φορολογούμενου στην εκπλήρωση των υποχρεώσεών του που απορρέουν από τη φορολογική νομοθεσία.

Επειδή, η φορολογική αρχή δε διαθέτει διακριτική ευχέρεια ως προς την επιβολή ή μη του εκάστοτε επιβαλλόμενου φόρου ή προστίμου. Ως εκ τούτου, ο ανωτέρω ισχυρισμός της προσφεύγουσας απορρίπτεται ως αβάσιμος.

Επειδή, η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι έχουν εισπραχθεί οι ανάλογοι φόροι και δεν έχει υποπέσει σε άλλη παράβαση, το γεγονός αυτό όμως δεν αναιρεί τη παρούσα διαπιστωθείσα παράβαση.

Επειδή, στο άρθρο 76 του ν.5104/2024, ορίζεται ότι: «Η Φορολογική Διοίκηση έχει την υποχρέωση να παρέχει σαφή, ειδική και επαρκή αιτιολογία για τη νομική βάση, τα γεγονότα και τις περιστάσεις που θεμελιώνουν την έκδοση πράξεως και τον προσδιορισμό φόρου.».

Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 17 του Κ.Δ.Δ. (ν.2690/1999), ορίζεται ότι: «1. Η ατομική διοικητική πράξη πρέπει να περιέχει αιτιολογία, η οποία να περιλαμβάνει τη διαπίστωση της συνδρομής των κατά νόμο προϋποθέσεων για την έκδοσή της. 2. Η αιτιολογία πρέπει να είναι σαφής, ειδική, επαρκής και να προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, εκτός αν προβλέπεται ρητώς στο νόμο ότι πρέπει να περιέχεται στο σώμα της πράξης».

Επειδή, η προσβαλλόμενη πράξη εκδόθηκε με βάση το ΣΔΕ και την οικεία έκθεση ελέγχου, οι οποίες αποτελούν τη νόμιμη αιτιολογία της προσβαλλόμενης πράξης και αναγράφουν τις νομοθετικές διατάξεις που αποτελούν το νόμιμο έρεισμα για την έκδοσή της, εκθέτουν τη συνδρομή των πραγματικών περιστατικών που υποστηρίζουν τις διαπιστώσεις και τα πορίσματα της φορολογικής αρχής και τα στοιχεία, στα οποία η τελευταία στηρίχτηκε για την εξαγωγή των πορισμάτων της, με υπαγωγή των διαπιστώσεών τους, στις διατάξεις που ελήφθησαν υπόψη για τον προσδιορισμό του φόρου. Η προσβαλλόμενη πράξη εμπεριέχει όλα τα βασικά στοιχεία που συγκροτούν το υποστατό και νόμω βάσιμό της περιλαμβάνοντας στο σώμα της τις εφαρμοζόμενες διατάξεις, τη σύντομη περιγραφή των παραβάσεων και το επιβαλλόμενο πρόστιμο. Ως εκ τούτου οι σχετικοί ισχυρισμοί της προσφεύγουσας περί έλλειψης αιτιολογίας της οικείας έκθεσης ελέγχου τυγχάνουν απορριπτέοι.

Επειδή, οι διαπιστώσεις του ελέγχου όπως αυτές καταγράφονται στην οικεία έκθεση ελέγχου επί της οποίας εδράζεται η προσβαλλόμενη πράξη κρίνονται βάσιμες αποδεκτές και πλήρως αιτιολογημένες.

Α π ο φ α σ ί ζ ο υ μ ε

Την απόρριψη της με αριθμό πρωτοκόλλου .../19-09-2025 ενδικοφανούς προσφυγής της εταιρείας «... ... ... ΕΕ» με ΑΦΜ ... και την επικύρωση της υπ΄αριθμ. .../20-10-2025 Πράξης Επιβολής Προστίμου άρθρου 63 §1 του ν. 5104/2024 φορολογικού έτους 2025 του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ Κορίνθου.

Η φορολογική υποχρέωση του υπόχρεου με βάση την παρούσα απόφαση διαμορφώνεται ως εξής:

Α) Πρόστιμο άρθρου 63 §1 του ν. 5104/2024 (Αριθ. Πράξης .../20-10-2025) φορολογικού έτους 2025 του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ Κορίνθου.

Οριστική φορολογική υποχρέωση του υπόχρεου- καταλογιζόμενο ποσό με βάση την παρούσα απόφαση:

Πρόστιμο Συνολικού ποσού: 10.000,00€ Η παρούσα απόφαση να κοινοποιηθεί από αρμόδιο όργανο με τη νόμιμη διαδικασία στoν υπόχρεο.

Ακριβές Αντίγραφ ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ο Ακριβές Αντίγραφο βές ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ Ο/Η Υπάλληλος του Τμήματος Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ Διοικητικής Υποστήριξης ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΩ ΣΚΟΥΡΑi iΣ η μ ε ί ω σ η : Κατά της απόφασης αυτής επιτρέπεται η άσκηση προσφυγής ενώπιον των αρμόδιων Διοικητικών Δικαστηρίων εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίησή της.

TAXHEAVEN.GR | © 2026 Taxheaven | Ημ. εκτύπωσης: 11/10/2026 02:57