ΔΕΔ 759/2026
Πρόστιμο 8.700€ για μη εγγραφή 87 οχημάτων στο Ψηφιακό Πελατολόγιο: Κάθε μη εγγραφή αποτελεί ξεχωριστή παράβαση
Αριθμός απόφασης: 759
Τμήμα: Α3
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αθήνα, 26 / 02 / 2025
ΑΠΟΦΑΣΗ
Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις :
α) του άρθρου 72 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 5104/2024 Α’ 58), εφεξής ΚΦΔ,
β) του άρθρου 10 της Δ. ΟΡΓ. Α 1036960 ΕΞ 2017/10-03-2017 Απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ (ΦΕΚ B’ 968/22-03-2017) με θέμα «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.)», όπως αναριθμήθηκε, τροποποιήθηκε και ισχύει,
γ) της ΠΟΛ 1064/28.04.2017 Απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε (Β’ 1440),
δ) την με αριθμό Α.1165/22.11.2022 απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) με θέμα «Υποβολή ενδικοφανών προσφυγών και αιτημάτων αναστολής του άρθρου 63 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν.4987/2022), αποκλειστικά ψηφιακά μέσω διαδικτύου από το δικτυακό τόπο της Α.Α.Δ.Ε.» (ΦΕΚ Β’ 6009).
2. Την ΠΟΛ. 1069/4-3-2014 Εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών.
3. Την υπ’ αριθ. Δ.Ε.Δ.1126366ΕΞ2016/30.08.2016 (Β’ 2759) Απόφαση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών «Παροχή εξουσιοδότησης υπογραφής».
4. Την με ημερομηνία κατάθεσης 06-11-2025 και με αριθμό πρωτοκόλλου ………. (ID: ………….) ενδικοφανή προσφυγή του …………………… με ΑΦΜ ……………… κατοίκου ……….. Χανίων, κατά της υπ’ αριθ……./06-10-2025 πράξης επιβολής προστίμου του άρθρου 53 παρ.1α του ΚΦΔ για την μη εγγραφή στην εφαρμογή Ηλεκτρονικού πελατολογίου οχημάτων, του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Χανίων και τα προσκομιζόμενα με την προσφυγή, έγγραφα.
5. Την ως άνω προσβαλλόμενη πράξη του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Χανίων, της οποίας ζητείται η ακύρωση.
6. Τις απόψεις του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Χανίων.
7. Την εισήγηση του ορισθέντος υπαλλήλου του Τμήματος Α3, όπως αποτυπώνεται στο σχέδιο της απόφασης.
Επί της από 06-11-2025 και με αριθμό πρωτοκόλλου …………… (ID: ……..) ενδικοφανούς προσφυγής του …………………… με ΑΦΜ …………, η οποία κατατέθηκε εμπρόθεσμα, και μετά τη μελέτη και την αξιολόγηση όλων των υφιστάμενων στο σχετικό φάκελο εγγράφων και των προβαλλόμενων λόγων της ενδικοφανούς προσφυγής, επαγόμαστε τα ακόλουθα:
Ιστορικό:
Mε την υπ’ αριθ. …../2025 εντολή προληπτικού ελέγχου του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Χανίων, διενεργήθηκε στις 01-09-2025 (ημέρα της εβδομάδας Δευτέρα και ώρα 13.59) στην έδρα της ατομικής επιχείρησης του προσφεύγοντος στην ……………, μερικός επιτόπιος έλεγχος ορθής εφαρμογής των διατάξεων του Ν.4308/2014 (Ε.Λ.Π.), του Ν.5104/2024 (ΦΠΑ) του ΚΦΔ, του ΚΦΕ και της ΠΟΛ 1057/2025, η οποία έχει κύρια δραστηριότητα την «Καλλιέργεια Ντοματών θερμοκηπίου» και δευτερεύουσα τις «Υπηρεσίες υπαίθριου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων» και τηρεί απλογραφικό λογιστικό σύστημα.
Από τον έλεγχο που διενεργήθηκε στην έδρα της επιχείρησης του προσφεύγοντος και σχετικά με τον κλάδο της παροχής υπηρεσιών στάθμευσης (πάρκινγκ) αυτοκινήτων, διαπιστώθηκε ότι κατά την ώρα του ελέγχου είχαν εξυπηρετηθεί 100 αυτοκίνητα εκ των οποίων 87 δεν βρέθηκαν να είναι εγγεγραμμένα στην εφαρμογή του ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων.
Εν συνέχεια εκδόθηκε το υπ’ αριθ. ……/01-09-2025 «Σημείωμα Διαπιστώσεων Ελέγχου - Κλήση προς ακρόαση» και ο Προσωρινός Προσδιορισμός Προστίμου, τα οποία επιδόθηκαν στον προσφεύγοντα, και καθώς εκείνος δεν ανταποκρίθηκε εκδόθηκε από τον Προϊστάμενο της αρμόδιας φορολογικής αρχής η υπ’ αριθ. …../06-10-2025 Πράξη Επιβολής Προστίμου άρθρου 53 παρ.1α του ΚΦΔ, με την οποία καταλογίστηκε στον προσφεύγοντα για την παράβαση της μη εγγραφής 87 οχημάτων στην εφαρμογή του ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων, με ποσό προστίμου αξίας 8.700,00 € (87 Χ 100,00 €).
Ο προσφεύγων ζητά να γίνει δεκτή η υπό κρίση ενδικοφανής προσφυγή του και να ακυρωθεί άλλως μεταρρυθμιστεί η ανωτέρω πράξη, προβάλλοντας τους κάτωθι ισχυρισμούς:
- Πλημμέλεια και μη νομιμότητα της διενεργηθείσης επίδοσης των υπό κρίση πράξεων σύμφωνα με τα άρθρα 47 του Ν.2717/1999 (Κ.Δ.Δ.) και την υπ’ αριθ. Α1076/2024 απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ. Οι προσβαλλόμενες πράξεις κοινοποιήθηκαν την 08-10-2025 στην ψηφιακή πύλη «myAADE», χωρίς όμως να φέρουν ψηφιακή υπογραφή.
- Παράνομη έκδοση της προσβαλλόμενης πράξης επιβολής προστίμου δυνάμει εσφαλμένα αναγραφόμενης εντολής ελέγχου — Έλλειψη νόμιμου ερείσματος και αιτιολογίας. Η αναντιστοιχία αυτή μεταξύ της πράγματι εκδοθείσας εντολής και εκείνης που αναγράφεται στην πράξη καθιστά αδύνατο να προσδιορισθεί ποιος ακριβώς διοικητικός έλεγχος αποτέλεσε το νόμιμο έρεισμα της προσβαλλόμενης πράξης, με αποτέλεσμα η τελευταία να στερείται νόμιμης αιτιολογίας και να είναι ακυρωτέα.
- Παραβίαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας (άρθρο 20 Σ.)-Εσφαλμένη εκτίμηση των πραγματικών περιστατικών υπό των αρμόδιων ελεγκτικών οργάνων- Ελλιπής και αόριστη αιτιολογία. Η μη εγγραφή των 87 οχημάτων στην εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου αποτελεί μια ενιαία παράβαση και όχι χωριστή παράβαση για την οποία πρέπει να επιβληθεί ξεχωριστά πρόστιμο ύψους 100,00 ευρώ για κάθε μια εγγραφή.
- Παραβίαση της αρχής της αναλογικότητας (άρθρο 25 Σ.) — Παραβίαση της αρχή της χρηστής διοίκησης και της αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικουμένου στη Δημόσια Διοίκηση.
Επειδή, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 27 του ΚΦΔ, ορίζεται ότι: «1. Η Φορολογική Διοίκηση έχει την εξουσία να επαληθεύει, να ελέγχει και να διασταυρώνει την εκπλήρωση των φορολογικών υποχρεώσεων εκ μέρους του φορολογούμενου, την ακρίβεια των φορολογικών δηλώσεων που υποβάλλονται σε αυτήν και να επιβεβαιώνει τον υπολογισμό και την καταβολή του οφειλόμενου φόρου, διενεργώντας έλεγχο σε έγγραφα, λογιστικά αρχεία (βιβλία και στοιχεία) και στοιχεία γνωστοποιήσεων και παρόμοιες πληροφορίες, θέτοντας ερωτήσεις στον φορολογούμενο και σε τρίτα πρόσωπα, ερευνώντας εγκαταστάσεις και μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιούνται για τη διενέργεια επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, σύμφωνα με τις διαδικασίες και χρησιμοποιώντας μεθόδους που προβλέπονται στον Κώδικα.».
Επειδή, σύμφωνα με την Α.1057/15-04-2025 με θέμα «Καθορισμός των κατηγοριών φορολογουμένων, οι οποίοι υποχρεούνται να παρέχουν αυτομάτως πληροφορίες για την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, του τρόπου, του χρόνου και της διαδικασίας υποβολής των πληροφοριών αυτών, καθώς και κάθε άλλου αναγκαίου θέματος για την εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων», ορίζεται ότι: «ΑΡΘΡΟ 2
ΕΚΤΑΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ ΤΗΡΗΣΗΣ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΠΕΛΑΤΟΛΟΓΙΟΥ Οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 (Α’ 251), που δραστηριοποιούνται στους κλάδους συνεργείων επισκευής και συντήρησης οχημάτων, φανοποιείων, τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και οργάνων σε οχήματα, χώρων στάθμευσης, πλυντηρίων και επιχειρήσεων ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσικλετών (δίτροχων, τρίτροχων, τετράτροχων), μοτοποδηλάτων, επιβατικών οχημάτων που προορίζονται για επαγγελματική ή προσωπική χρήση, επαγγελματικών οχημάτων, γεωργικών και λοιπών αυτοκινούμενων μηχανημάτων σύμφωνα με τους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας του Παραρτήματος της παρούσας, το οποίο και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής και ανεξάρτητα αν αυτοί αντιστοιχούν σε κύρια ή δευτερεύουσα δραστηριότητά τους, υποχρεούνται να τηρούν Ψηφιακό Πελατολόγιο. […..]
ΑΡΘΡΟ 4
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΠΕΛΑΤΟΛΟΓΙΟΥ [……..] II. Πλυντήρια οχημάτων ή στάθμευσης αυτοκινήτων ή μοτοσικλετών Στην περίπτωση των οντοτήτων πλυντηρίων οχημάτων ή στάθμευσης αυτοκινήτων ή μοτοσικλετών, η καταχώριση στην εφαρμογή Ψηφιακό Πελατολόγιο λαμβάνει χώρα όταν το όχημα εισέλθει και σταθμεύσει στον χώρο των εγκαταστάσεων. Ο χρήστης κατά την εισαγωγή της εγγραφής επιλέγει τύπο υπηρεσίας (άπαξ, επαναλαμβανόμενη, διαρκή) και καλείται να συμπληρώσει τα κάτωθι πεδία, πλην όσων αντλούνται μέσω διαλειτουργικότητας:
α) Εγκατάσταση οντότητας.
β) Αριθμός Κυκλοφορίας οχήματος.
γ) Ημερομηνία και ώρα εισόδου (από προεπιλογή θα λαμβάνεται ως τιμή η ημέρα και ώρα καταχώρησης, με δυνατότητα μεταβολής στις περιπτώσεις απώλειας διασύνδεσης).
δ) Κατηγορία οχήματος (αντλείται μέσω διαλειτουργικότητας πλην οχήματος που φέρει πινακίδες αλλοδαπής).
ε) ΑΦΜ λήπτη υπηρεσίας (υποχρεωτικά σε περίπτωση επαναλαμβανόμενης συναλλαγής).
Σε περίπτωση που παρέχονται ταυτόχρονα υπηρεσίες στάθμευσης και πλυσίματος, οι υπόχρεες οντότητες επιλέγουν την ένδειξη «Μικτή».
Εν συνεχεία και κατά την έναρξή ή κατά την διάρκεια της παρεχόμενης υπηρεσίας επιλέγεται μία από τις ακόλουθες τιμές από την αναπτυσσόμενη λίστα του πεδίου «κατηγορία παρεχόμενης υπηρεσίας»:
α) Υπηρεσία βάσει τιμοκαταλόγου.
β) Υπηρεσία κατόπιν συμφωνίας.
γ) Ιδιόχρηση.
δ) Δωρεάν υπηρεσία.
ε) Λοιπά (ελεύθερο κείμενο).
Στον ίδιο ως ανωτέρω χρόνο, ο χρήστης δύναται να συμπληρώσει το πεδίο «συμφωνηθέν ποσό».
Στην περίπτωση διαρκούς μίσθωσης/υπηρεσίας, το εν λόγω πεδίο συμπληρώνεται υποχρεωτικά με το περιοδικώς καταβαλλόμενο μίσθωμα.
Ειδικά στην περίπτωση της διαρκούς μίσθωσης/υπηρεσίας ή κατόπιν λήψης σχετικού δικαιώματος, καταχωρούνται στην ενότητα «Διαρκής Παροχή Υπηρεσίας», τα κάτωθι ανά περίπτωση πεδία:
α) Περιοδικότητα (συμπληρώνεται σε περίπτωση διαρκούς μίσθωσης/υπηρεσίας).
β) Ημερομηνία έναρξης παρεχόμενης υπηρεσίας (συμπληρώνεται σε περίπτωση διαρκούς μίσθωσης/υπηρεσίας ή λήψης σχετικού δικαιώματος).
γ) Ημερομηνία λήξης παρεχόμενης υπηρεσίας (συμπληρώνεται σε περίπτωση διαρκούς μίσθωσης/υπηρεσίας ή λήψης σχετικού δικαιώματος). [……]
ΑΡΘΡΟ 6
ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ Κάθε εγγραφή συνιστά υποβολή πληροφοριακής δήλωσης. Κάθε εκπρόθεσμη εγγραφή θεωρείται ως εκπρόθεσμη υποβολή πληροφοριακής δήλωσης, κάθε ελλιπής εγγραφή ως ελλιπής υποβολή πληροφοριακής δήλωσης και κάθε μη εγγραφή ως παράλειψη υποβολής πληροφοριακής δήλωσης. Οι παραβάσεις του δεύτερου εδαφίου επισύρουν τις κυρώσεις των διατάξεων της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 53 του ν. 5104/2024 «ΚΦΔ».
Σε περίπτωση που για οποιαδήποτε λόγο η οντότητα εκδίδει περισσότερα του ενός παραστατικά για παροχή υπηρεσίας, χωρίς να πραγματοποιείται έξοδος του οχήματος από την αρχική εγκατάσταση, ο αριθμός των εγγραφών στην εφαρμογή θα πρέπει να αντιστοιχεί με τον αριθμό των εκδιδόμενων παραστατικών.
Η επιχειρησιακή ανάλυση και η τεχνική τεκμηρίωση της εφαρμογής του ψηφιακού πελατολογίου, αναρτώνται στον διαδικτυακό τόπο της ΑΑΔΕ. [……]
ΑΡΘΡΟ 7
ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ
1. Η απόφαση αυτή ισχύει από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. (ΦΕΚ Β' 1828/14-04-2025)»
Επειδή, σύμφωνα με το ΠΟΛ 1003/31-12-2024 με θέμα «Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4308/2014 (ΦΕΚ Α΄ 251) περί των «Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων, συναφείς ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις», μεταξύ άλλων ορίζεται ότι: «13.1.4 Στην περίπτωση απόκτησης δικαιώματος λήψης υπηρεσιών που θα παρασχεθούν σε μελλοντικό χρόνο για συγκεκριμένο ή μη χρονικό διάστημα, τα στοιχεία λιανικής εκδίδονται με την απόκτηση του δικαιώματος αυτού, ανεξάρτητα του τρόπου καταβολής (μετρητοίς, επιταγές, πιστωτικές κάρτες κ.λπ.). Τέτοιες περιπτώσεις είναι, μεταξύ άλλων, τα εισιτήρια θεαμάτων, τα εισιτήρια μεταφοράς προσώπων κ.λπ. Ο χρόνος αυτός μπορεί να είναι πριν από την έναρξη ή με την έναρξη της παροχής της υπηρεσίας, και η έκδοση του σχετικού παραστατικού μπορεί να τίθεται ως προϋπόθεση για να αποκτήσει και να μπορεί να ασκήσει ο πελάτης το δικαίωμα λήψης ή χρήσης των υπηρεσιών, για ορισμένο ή μη χρονικό διάστημα. Σημειώνεται ότι το πλήθος των λήψεων των υπηρεσιών μπορεί να είναι, ή να μην είναι, καθορισμένο.».
Επειδή, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 53 του ΚΦΔ, ορίζεται ότι: «Άρθρο 53 - Κυρώσεις για παράλειψη υποβολής ή εκπρόθεσμη υποβολή φορολογικών δηλώσεων και δηλώσεων πληροφοριακού χαρακτήρα και παράλειψη χορήγησης στοιχείων που ζητούνται από τη Φορολογική Διοίκηση
1. Με την επιφύλαξη του οίκοθεν προσδιορισμού της παρ. 4 του άρθρου 36, σε φορολογούμενους που παραλείπουν να υποβάλουν ή υποβάλλουν εκπρόθεσμα φορολογικές δηλώσεις και δηλώσεις πληροφοριακού χαρακτήρα από τις οποίες δεν προκύπτει υποχρέωση καταβολής φόρου ή δεν ανταποκρίνονται σε αίτημα της Φορολογικής Διοίκησης για παροχή πληροφοριών ή στοιχείων, επιβάλλεται πρόστιμο εκατό (100) ευρώ για κάθε παράβαση.
Παράβαση του πρώτου εδαφίου συνιστούν ιδίως:
α) η μη υποβολή ή η ελλιπής υποβολή ή η εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης πληροφοριακού χαρακτήρα ή φορολογικής δήλωσης, συμπεριλαμβανομένων των δηλώσεων που υποβάλλονται στη φορολογία κεφαλαίου, από την οποία δεν προκύπτει υποχρέωση καταβολής φόρου, και των δηλώσεων παρακράτησης φόρου,
β) η παράλειψη υποβολής ή η ελλιπής υποβολή ή η εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης φόρου εισοδήματος,
γ) η παράλειψη υποβολής ή η ελλιπής υποβολή ή η εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) του άρθρου 38 του Κώδικα Φ.Π.Α. (ν. 2859/2000, Α' 248),
δ) η παράλειψη υποβολής ή η εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9). Σε περίπτωση υποβολής δηλώσεων στοιχείων ακινήτων για περισσότερα του ενός (1) έτη, επιβάλλεται ένα μόνο πρόστιμο, εφόσον στις δηλώσεις αυτές επαναλαμβάνονται οι ίδιες μεταβολές. Δεν επιβάλλεται πρόστιμο στις δηλώσεις Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων πράξεις προσδιορισμού φόρου, οι οποίες συντίθενται μηχανογραφικά από τη Φορολογική Διοίκηση.»
Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 76 του ΚΦΔ, ορίζεται ότι: «Η Φορολογική Διοίκηση έχει την υποχρέωση να παρέχει σαφή, ειδική και επαρκή αιτιολογία για τη νομική βάση, τα γεγονότα και τις περιστάσεις που θεμελιώνουν την έκδοση πράξεως και τον προσδιορισμό φόρου.»
Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 και 2 του άρθρου 17 «Αιτιολογία» του Ν.2690/1999, ορίζεται ότι: «1. Η ατομική διοικητική πράξη πρέπει να περιέχει αιτιολογία, η οποία να περιλαμβάνει τη διαπίστωση της συνδρομής των κατά νόμο προϋποθέσεων για την έκδοσή της.
2. Η αιτιολογία πρέπει να είναι σαφής, ειδική, επαρκής και να προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, εκτός αν προβλέπεται ρητώς στο νόμο ότι πρέπει να περιέχεται στο σώμα της πράξης.»
Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 171 «Αποδεικτική δύναμη» των παρ. 1 & 4 του Ν.2717/1999 (Κ.Δ.Δ.), ορίζεται ότι: «1. Τα δημόσια έγγραφα που έχουν συνταχθεί από το αρμόδιο όργανο και κατά τους νόμιμους τύπους αποτελούν πλήρη απόδειξη για όσα βεβαιώνονται σε αυτά, είτε ότι ενήργησε ο συντάκτης τους, είτε ότι έγιναν ενώπιον του, ως προς τα οποία είναι δυνατή η ανταπόδειξη μόνο εφόσον τα έγγραφα αυτά προσβληθούν ως πλαστά...
4. Οι εκθέσεις ελέγχου που συντάσσονται από φορολογικά όργανα έχουν, εκτός από τις αναφερόμενες σε αυτές πληροφορίες ή ομολογίες του ελεγχόμενου, την κατά την παρ. 1 αποδεικτική δύναμη.»
Σύμφωνα με τα ανωτέρω, η έκθεση ελέγχου που συντάσσεται από τα φορολογικά όργανα αποτελεί δημόσιο έγγραφο (άρθρο 169 παρ. 1 ΚΔΔ) και έχει την αποδεικτική αξία που ορίζει το άρθρο 171 παρ. 1 και 4 ΚΔΔ, αποτελεί δηλαδή πλήρη απόδειξη για όσα βεβαιώνονται ότι έγιναν από τον συντάκτη της ή ενώπιον αυτού, προς τα οποία μόνο για πλαστότητα μπορεί να προσβληθεί.
Επειδή, σύμφωνα με τη θεωρία (Επαμεινώνδας Π. Σπηλιωτόπουλος, Εγχειρίδιο Διοικητικού Δικαίου, 14η έκδοση, Νομική Βιβλιοθήκη, 2011, σελ. 174), η αιτιολογία θεωρείται νόμιμη όταν είναι α) σαφής, όταν δηλαδή καταγράφονται με διαυγή τρόπο οι σκέψεις του διοικητικού οργάνου, με μνεία συγκεκριμένων στοιχείων που στηρίζουν το συμπέρασμά της, β) ειδική, όταν δηλαδή δεν είναι γενική και αόριστη, και όλα τα στοιχεία της αναφέρονται στη συγκεκριμένη περίπτωση που ρυθμίζεται με την πράξη, γ) επαρκής, όταν περιέχει με σαφήνεια όλα τα στοιχεία της κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να μην καταλείπονται κενά ή αμφιβολίες για την ορθότητα της κρίσης του διοικητικού οργάνου.
Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 77 του ΚΦΔ, ορίζεται ότι: «Σε περίπτωση αμφισβήτησης πράξης προσδιορισμού φόρου στα πλαίσια ενδικοφανούς προσφυγής, ο φορολογούμενος ή οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο που προβαίνει στην εν λόγω αμφισβήτηση φέρει το βάρος της απόδειξης της πλημμέλειας της πράξης προσδιορισμού του φόρου.»
Επειδή, εν προκειμένω, από τον έλεγχο που διενεργήθηκε στην έδρα της επιχείρησης του προσφεύγοντος και σχετικά με τον κλάδο της παροχής υπηρεσιών στάθμευσης (πάρκινγκ) αυτοκινήτων, διαπιστώθηκε ότι κατά την ώρα του ελέγχου είχαν εξυπηρετηθεί 100 αυτοκίνητα εκ των οποίων 87 δεν βρέθηκαν να είναι εγγεγραμμένα στην εφαρμογή του ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων. Εν συνέχεια εκδόθηκε το υπ’ αριθ. …../01-09-2025 «Σημείωμα Διαπιστώσεων Ελέγχου - Κλήση προς ακρόαση» και ο Προσωρινός Προσδιορισμός Προστίμου, τα οποία επιδόθηκαν στον προσφεύγοντα, και καθώς εκείνος δεν ανταποκρίθηκε εκδόθηκε από τον Προϊστάμενο της αρμόδιας φορολογικής αρχής η σχετική προσβαλλόμενη Πράξη Επιβολής Προστίμου άρθρου 53 του ΚΦΔ.
Επειδή, ο προσφεύγων με την υπό κρίση ενδικοφανή προσφυγή του, κατά βάση προβάλλει τους κάτωθι ισχυρισμούς:
- Οι προσβαλλόμενες πράξεις κοινοποιήθηκαν την 08-10-2025 στην ψηφιακή πύλη «myAADE», χωρίς όμως να φέρουν ψηφιακή υπογραφή.
- Παράνομη έκδοση της προσβαλλόμενης πράξης επιβολής προστίμου δυνάμει εσφαλμένα αναγραφόμενης εντολής.
- Η μη εγγραφή των 87 οχημάτων στην εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου αποτελεί μια ενιαία παράβαση και όχι χωριστή παράβαση για την οποία να επιβληθεί ξεχωριστά πρόστιμο ύψους 100,00 ευρώ για κάθε μια εγγραφή.
- Παραβίαση της αρχής της αναλογικότητας (άρθρο 25 Σ.) — Παραβίαση της αρχή της χρηστής διοίκησης και της αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικουμένου στη Δημόσια Διοίκηση.
Επειδή, ως προς τους ισχυρισμούς του προσφεύγοντος σε συνδυασμό με τις ως άνω προπαρατεθείσες διατάξεις και αποφάσεις της Διοίκησης, αναφέρονται τα εξής:
- Η εν λόγω πράξη κοινοποιήθηκε νόμιμα στον προσφεύγοντα την 08-10-2025 και το σώμα αυτής περιελάμβανε όλο τον αναγκαίο τύπο για την νομιμότητα και ισχύ της (ήτοι τις σχετικές διατάξεις, τον λόγο έκδοσης της, αριθμό, ημερομηνία, υπογραφή του αρμόδιου Προϊσταμένου της φορολογικής αρχής που την εξέδωσε και σφραγίδα της υπηρεσίας) κι επιφέρει όλα τα έννομα αποτελέσματα της.
- Ο έλεγχος διενεργήθηκε δυνάμει της με αρ, …./1-9-2025 εντολής προληπτικού ελέγχου. Ο αναγραφόμενος στο σώμα της πράξης αριθμός εντολής, αφορά τον συστημικό αριθμό της εντολής στο πληροφοριακό σύστημα «ELENXIS» και δεν αποτελεί νέα/διαφορετική εντολή ελέγχου, η οποία έπρεπε να κοινοποιηθεί στον ελεγχόμενο, αλλά μέρος της εσωτερικής διαδικασίας για την ολοκλήρωση της ενέργειας της φορολογικής αρχής που ξεκίνησε με την επίδειξη της με αριθμ……/01-09-2025 εντολής προληπτικού ελέγχου. Σε κάθε περίπτωση στην σχετική από 06-10-2025 έκθεση ελέγχου παρατίθενται αναλυτικά τα πραγματικά περιστατικά και η νομική βάση, επί της οποίας ερείδεται η έκδοση της προσβαλλόμενης πράξης, μην αφήνοντας περιθώριο τυχόν σύγχυσης που να επηρεάσει την άσκηση οποιουδήποτε νόμιμου δικαιώματος του προσφεύγοντος.
- Η φορολογική αρχή κατά δέσμια αρμοδιότητα της, ορθά καταλόγισε στην ελεγχόμενη οντότητα διοικητική κύρωση καθώς εφάρμοσε τα οριζόμενα στο αρθ. 6 «ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ» της Α.1057/15-04-2025 απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ, σύμφωνα με τα οποία κάθε μη εγγραφή θεωρείται ως παράλειψη υποβολής πληροφοριακής δήλωσης επισύροντας τις κυρώσεις των διατάξεων της παρ. 1 του αρ. 53 του ΚΦΔ.
Επειδή, σε κάθε περίπτωση, οι ισχυρισμοί του προσφεύγοντος που βασίζονται σε συνταγματικούς κανόνες και υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεις, ο έλεγχος των οποίων ανήκει στην αποκλειστική δικαιοδοσία των Δικαστηρίων σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 87 παρ. 2 και 93 παρ. 4 του Συντάγματος και δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα της Διοίκησης, η οποία οφείλει να εφαρμόζει το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο.
Επειδή, η δημόσια διοίκηση δεσμεύεται από την αρχή της νομιμότητας, όπως αυτή καθιερώνεται με τις διατάξεις των άρθρων 26 παρ. 2, 43, 50, 82, 83 και 95 & 1 του Συντάγματος (ΣτΕ 8721/1992, 2987/1994), και η οποία συνεπάγεται ότι η διοίκηση οφείλει ή μπορεί να προβαίνει μόνο σε ενέργειες που προβλέπονται και επιβάλλονται ή επιτρέπονται από τους κανόνες που θεσπίζουν το Σύνταγμα, οι νομοθετικές πράξεις, οι διοικητικές κανονιστικές πράξεις, που έχουν εκδοθεί βάσει νομοθετικής εξουσιοδότησης, καθώς και από κάθε κανόνα ανώτερης ή ισοδύναμης προς αυτούς τυπικής ισχύος.
Κατόπιν των ανωτέρω, η υπό κρίση ενδικοφανή προσφυγή πρέπει να απορριφθεί ως νόμω και ουσία αβάσιμη.
Α π ο φ α σ ί ζ ο υ μ ε
Την απόρριψη, της από 06-11-2025 και με αριθμό πρωτοκόλλου ……….. (ID: ……..) ενδικοφανούς προσφυγής του …………………………… με ΑΦΜ …………., και την επικύρωση της με αριθ. ……/0610-2025 πράξης επιβολής προστίμου του άρθρου 53 παρ.1α του ΚΦΔ για την μη εγγραφή στην εφαρμογή Ηλεκτρονικού πελατολογίου οχημάτων, του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Χανίων.
Οριστική φορολογική υποχρέωση του υπόχρεου - καταλογιζόμενο ποσό με βάση την παρούσα απόφαση:
ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ ΑΡΘ. 53 παρ.1 α ΤΟΥ ΚΦΔ Ποσό: 8.700,00 € (ως η με αριθ. ………/06-10-2025 πράξη επιβολής προστίμου του άρθρου 53 παρ.1 του ΚΦΔ) Η παρούσα απόφαση να κοινοποιηθεί από αρμόδιο όργανο με τη νόμιμη διαδικασία στον υπόχρεο.
Με εντολή του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών Η Προϊσταμένη της Υποδιεύθυνσης Επανεξέτασης α/α 1 Χ.ΠΑΣΧΑΛΗΣ
Σ η μ ε ί ω σ η: Κατά της απόφασης αυτής επιτρέπεται η άσκηση προσφυγής ενώπιον των αρμόδιων Διοικητικών Δικαστηρίων εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίησή της.

