Αποτελέσματα live αναζήτησης

Αρχική › Φορολογικό Αρχείο › Κώδικας Φορολογικών διαδικασιών (Κ.Φ.Δ.)

ΔΕΔ 127/2026

Απαλλαγή από προσκόμιση δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα - Δεν τεκμηριώθηκε ότι έλειπε στο εξωτερικό - Δεν προσκομίσθηκε σύμβαση ναυτολόγησης, ενώ από τα προσκομισθέντα πιστοποιητικά υπηρεσίας δεν συνάγεται σαφώς ότι τα εν λόγω πλοία εκτελούν πλόες εξωτερικού και δεν προσεγγίζουν ελληνικούς λιμένες.

ΔΕΔ 127/2026
Απαλλαγή από προσκόμιση δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα - Δεν τεκμηριώθηκε ότι έλειπε στο εξωτερικό - Δεν προσκομίσθηκε σύμβαση ναυτολόγησης, ενώ από τα προσκομισθέντα πιστοποιητικά υπηρεσίας δεν συνάγεται σαφώς ότι τα εν λόγω πλοία εκτελούν πλόες εξωτερικού και δεν προσεγγίζουν ελληνικούς λιμένες.

Αριθμός απόφασης: 127

Τμήμα: Α7

ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΜΗΜΑ : Α7 Επανεξέτασης

ΑΠΟΦΑΣΗ

Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις :

α. του άρθρου 72 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (Ν.5104/2024 Φ.Ε.Κ. Α΄58), εφεξής Κ.Φ.Δ.,

β. του άρθρου 10 της Δ. ΟΡΓ. Α 1125859 ΕΞ 2020/23-10-2020 Απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. (ΦΕΚ B’ 4738/26-10-2020) με θέμα «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.)», όπως αναριθμήθηκε, τροποποιήθηκε και ισχύει,

γ. της ΠΟΛ. 1064/12-04-2017 Απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε (Β’ 1440),

δ. Την με αριθμό Α.1165/22-11-2022 απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) με θέμα «Υποβολή ενδικοφανών προσφυγών και αιτημάτων αναστολής του άρθρου 63 του κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (Ν.4987/2022), αποκλειστικά ψηφιακά μέσω διαδικτύου από το δικτυακό τόπο της Α.Α.Δ.Ε. (Φ.Ε.Κ. Β΄ 6009),

2. Την ΠΟΛ 1069/04-03-2014 Εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών.

3. Την αριθ. Δ.Ε.Δ. 1126366 ΕΞ 2016/30.08.2016 (ΦΕΚ Β΄ 2759/01-09-2016) Απόφαση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών «Παροχή εξουσιοδότησης υπογραφής».

4. Την από ……… και με αριθμό πρωτοκόλλου ............ (Elenxis .................) ενδικοφανή προσφυγή του .................. ........................... του ......... με Α.Φ.Μ. ....................., κατοίκου ……., επί της οδού ............ ................. ..... Τ.Κ. .............., κατά της υπ. αριθ. ειδοποίησης ................/………. Οριστικής Πράξης Διοικητικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος, φορολογικού έτους 2024, του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ και τα προσκομιζόμενα με αυτή σχετικά έγραφα.

5. Την ανωτέρω πράξη της οποίας ζητείται η ακύρωση.

6. Τις απόψεις της Δ.Ο.Υ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ.

7. Την εισήγηση του ορισθέντος υπαλλήλου του Τμήματος Α7΄, όπως αποτυπώνεται στο σχέδιο της απόφασης.

Επί της από ……. και με αριθμό πρωτοκόλλου ............ (Elenxis .................) ενδικοφανούς προσφυγής του .................. ........................... του ......... με Α.Φ.Μ. ....................., η οποία κατατέθηκε εμπρόθεσμα και μετά τη μελέτη και την αξιολόγηση όλων των υφιστάμενων στο σχετικό φάκελο εγγράφων και των προβαλλόμενων λόγων της ενδικοφανούς προσφυγής, επαγόμαστε τα ακόλουθα:

Με την υπ. αριθ. ειδοποίησης ................/…….. Οριστικής Πράξης Διοικητικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος, φορολογικού έτους 2024, του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ, επιβλήθηκε στον προσφεύγοντα τελικό ποσό για καταβολή ύψους 11.446,89 ΕΥΡΩ.

Ιστορικό Ο προσφεύγων υπέβαλε μέσω διαδικτύου την με αρ. Καταχ. .................../…….. 1Π εμπρόθεσμη τροποποιητική δ.φ.ε. φορ. έτους 2024, με την οποία: δήλωσε ποσό 77.338,76€ στον κωδικό 251 του εντύπου Ε1 (Άθροισμα καθαρών αποδοχών που καταβλήθηκαν σε ευρώ, καθώς και σε ξένο νόμισμα μετά την μετατροπή σε ευρώ, χωρίς ηλεκτρονική πληροφόρηση), ποσό 12.979,89€ στον κωδικό 351 (Εισφορές σε ασφαλιστικούς οργαν. υποχρ/κής ασφάλισης) και συμπλήρωσε τον κωδικό 023 (Εξαιρείστε από την πραγματοποίηση δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής) και τον κωδικό 201 (Κατηγορία για ναυτικό, κυβερνήτη, συγκυβερνήτη, μηχανικό αεροσκαφών, λήπτη ΕΔΟΕΝ).

Η ως άνω τροποποιητική δ.φ.ε. οδηγήθηκε σε έλεγχο δικαιολογητικών, τα οποία ο προσφεύγων ανάρτησε στην πλατφόρμα υποβολής της δήλωσης. Αναλυτικά, ο προσφεύγων ανάρτησε τα εξής δικαιολογητικά: βεβαιώσεις αποδοχών έτους 2024 (2) της εταιρίας .............. ............. ...... με ΑΦΜ ......................, πιστοποιητικά υπηρεσίας του με την ειδικότητα Β' μηχανικού στο πλοίο ...... ............... ........ με σημαία Λιβερίας και λιμάνι νηολόγησης .................... για χρονικό διάστημα …...10.2023 - …...02.2024 και με την ειδικότητα Α' μηχανικού στο πλοίο ........... - .......... ................. με σημαία Λιβερίας και λιμάνι νηολόγησης .................... για χρονικό διάστημα …...05.2024 - …...10.2024 και γραμμάτια είσπραξης εισφορών του ΝΑΤ (2).

Μετά τον έλεγχο των ως άνω δικαιολογητικών η Δ.Ο.Υ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ προέβη στην εκκαθάριση της ανωτέρω τροποποιητικής δήλωσης, μετά την διαγραφή της ένδειξης του κωδικού 023 (Εξαιρείστε από την πραγματοποίηση δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής), με αποτέλεσμα την έκδοση της προσβαλλόμενης με αρ. ειδ ................/…….. πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου φορ. έτους 2024, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 36 Κ.Φ.Δ. (Ν. 5104/12024), βάσει οποίας προέκυψε χρεωστικό υπόλοιπο ποσού 11.446,89€ (εκ του οποίου ποσό 1.794,77€ προσαύξηση φόρου αποδείξεων) έναντι προηγούμενου μηδενικού.

Ο προσφεύγων με την υπό κρίση ενδικοφανή προσφυγή, ζητά να γίνει αυτή δεκτή και να ακυρωθεί / τροποποιηθεί η ανωτέρω προσβαλλόμενη πράξη για τους ακόλουθους λόγους:

Παρότι είναι φορολογικός κάτοικος Ελλάδας, το έτος 2024 εργάστηκε στην αλλοδαπή για περισσότερο από 6 μήνες (διαστήματα …….01.2024-….02.2024 και …..05.2024…….10.2024). Στο παραπάνω διάστημα δεν προσέγγισε καθ' οιονδήποτε τρόπο και ουδέποτε, ούτε τον χώρο της μόνιμης κατοικίας του, ούτε άλλο μέρος της ελληνικής επικράτειας και λόγω της διαμονής και της παροχής εργασίας στο εξωτερικό, εμπίπτει ως φορολογούμενος σε μία από τις ειδικές εκείνες κατηγορίες πολιτών που δεν έχουν υποχρέωση συγκέντρωσης και προσκόμισης αποδείξεων, διότι διαβιούσε και εργαζόταν στην αλλοδαπή για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα του φορολογικού έτους 2024.

Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 15 Κ.Φ.Ε. ορίζεται ότι: «1. Το φορολογητέο εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις υποβάλλεται σε φόρο, σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα:

Εισόδημα (Μισθοί, Συντάξεις, Επιχειρηματική
Δραστηριότητα) σε ευρώ
Φορολογικός συντελεστής (%)
0-10.000 9%
10.001-20.000 22%
20.001-30.000 28%
30.001-40.000 36%
40.001 - 44%

Όταν το πραγματικό εισόδημα των φορολογουμένων δεν υπερβαίνει το ποσό των έξι χιλιάδων (6.000) ευρώ και το τεκμαρτό τους εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των εννιάμιση χιλιάδων (9.500) ευρώ και εφόσον δεν ασκείται επιχειρηματική δραστηριότητα για την οποία απαιτείται η υποβολή δήλωσης έναρξης εργασιών ή ατομική αγροτική δραστηριότητα, το εισόδημα αυτό, εξαιρουμένου του εισοδήματος από κεφάλαιο και από υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου, και η προστιθέμενη διαφορά τεκμηρίων, φορολογούνται σύμφωνα με την παρούσα παράγραφο και την παράγραφο 1 του άρθρου 16. Εάν το πραγματικό εισόδημα υπερβαίνει το ποσό των έξι χιλιάδων (6.000) ευρώ, το υπερβάλλον ποσό φορολογείται σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 29. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται και για τους φορολογούμενους που διέκοψαν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, για το εισόδημα που απέκτησαν μετά τη διακοπή της....

2. Η παρ. 1 δεν εφαρμόζεται για το εισόδημα από μισθωτή εργασία που αποκτούν:

α) οι αξιωματικοί που υπηρετούν σε πλοία του Εμπορικού Ναυτικού, σε πλωτά ναυπηγήματα του άρθρου 267 του ν. 4555/2018 (Α' 133) και σε ιδιωτικά πλοία αναψυχής, και το οποίο φορολογείται με φορολογικό συντελεστή δεκαπέντε τοις εκατό (15%) και

β) το κατώτερο πλήρωμα που υπηρετεί σε πλοία του Εμπορικού Ναυτικού, σε πλωτά ναυπηγήματα του άρθρου 267 του ν. 4555/2018 και σε ιδιωτικά πλοία αναψυχής, και το οποίο φορολογείται με φορολογικό συντελεστή δέκα τοις εκατό (10%),... ....Τα ως άνω εισοδήματα φορολογούνται αυτοτελώς με εξάντληση της φορολογικής υποχρέωσης των δικαιούχων τους μόνο για αυτά. ……

6. α) Ως δαπάνες με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής για τους σκοπούς του παρόντος Κώδικα, θεωρούνται δαπάνες απόκτησης αγαθών και λήψης υπηρεσιών στην ημεδαπή ή σε κράτημέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ε.Ο.Χ., οι οποίες καταβάλλονται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, όπως, ενδεικτικά αλλά όχι περιοριστικά, κάρτες και μέσα πληρωμής με κάρτες, πληρωμή μέσω λογαριασμού πληρωμών Παρόχων Υπηρεσιών Πληρωμών του ν. 4537/2018 και χρήση ηλεκτρονικού πορτοφολιού.

β) Το απαιτούμενο ποσό δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής για κάθε φορολογικό έτος ορίζεται σε ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του πραγματικού εισοδήματος που προέρχεται από μισθωτή εργασία - συντάξεις και επιχειρηματική δραστηριότητα και μέχρι είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ δαπανών. Στον υπολογισμό του πραγματικού εισοδήματος δεν περιλαμβάνεται το ποσό της εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α και το ποσό της διατροφής που δίδεται στον/στην διαζευγμένο/-η σύζυγο ή σε μέρος συμφώνου συμβίωσης ή/και εξαρτώμενο τέκνο, εφόσον καταβάλλεται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής.

Ο φόρος που προκύπτει κατά την εφαρμογή της κλίμακας της παραγράφου 1 προσαυξάνεται κατά το ποσό που προκύπτει από τη θετική διαφορά μεταξύ του απαιτούμενου και του δηλωθέντος ποσού δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, πολλαπλασιαζόμενης με συντελεστή είκοσι δύο τοις εκατό (22%).

Στον φορολογούμενο του οποίου είναι κατασχεμένοι ένας ή περισσότεροι λογαριασμοί, πλην του ακατάσχετου λογαριασμού του ν. 4254/2014 (Α1 85), μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του οικείου φορολογικού έτους, το όριο δαπανών του πρώτου εδαφίου της παρούσας περίπτωσης περιορίζεται στις πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ δαπανών.

γ) Η προηγούμενη περίπτωση β1 δεν εφαρμόζεται στις ακόλουθες περιπτώσεις: ... (ν) Δημόσιοι λειτουργοί και δημόσιοι υπάλληλοι που υπηρετούν στην αλλοδαπή, καθώς και φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας που διαβιούν ή εργάζονται στην αλλοδαπή... ...ε) Το ποσό των δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής δηλώνεται ατομικά από κάθε σύζυγο ή από κάθε μέρος συμφώνου συμβίωσης. Σε περίπτωση κοινής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, όπου καλύπτεται το απαιτούμενο ποσό δαπανών από οποιονδήποτε εκ των δύο συζύγων ή μερών συμφώνου συμβίωσης, το τυχόν πλεονάζον ποσό δύναται κατά την εκκαθάριση να μεταφερθεί στον άλλον σύζυγο ή στο άλλο μέρος συμφώνου συμβίωσης για τυχόν κάλυψη του απαιτούμενου ποσού δαπανών. Στις περιπτώσεις κοινών τραπεζικών λογαριασμών σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα (κάθε μορφής στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό) οι πραγματικοί δικαιούχοι, οι οποίοι καθορίζονται με βάση τις πραγματικές περιστάσεις, μπορούν να χρησιμοποιούν τους εν λόγω λογαριασμούς ανάλογα με τις πραγματοποιούμενες δαπάνες τους. Τα ίδια ισχύουν και για πιστωτικές κάρτες με δικαιούχους κύρια και πρόσθετα μέλη...».

Επειδή, σύμφωνα με την Α.1163/2020 απόφαση Διοικητή ΑΑΔΕ με θέμα «Εφαρμογή των διατάξεων της παρ.6 του άρθρου 15 και της παρ. 4 του άρθρου 40 του ν.4172/2013, οι οποίες προστέθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 7 του Ν.4646/2019, σχετικά με τις δαπάνες που αποδεικνύονται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής» διευκρινίζονται τα ακόλουθα: «Άρθρο 1 Γενικά Με τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 15 και της παρ. 4 του άρθρου 40 του ν. 4172/2013, οι οποίες προστέθηκαν με το άρθρο 7 του ν. 4646/2019, σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 66 του ν. 4646/2019, ορίζεται ότι, από το φορολογικό έτος 2020 και εφεξής, οι δαπάνες απόκτησης αγαθών και λήψης υπηρεσιών στην ημεδαπή ή σε κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ε.Ο.Χ., που πραγματοποιούν οι φορολογούμενοι, πρέπει να καταβάλλονται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής ημεδαπής ή αλλοδαπής προέλευσης. Ως ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής ενδεικτικά μεταξύ άλλων νοούνται οι κάρτες και μέσα πληρωμής με κάρτες [χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες, προπληρωμένες κάρτες (prepaid cards)], η πληρωμή μέσω λογαριασμού πληρωμών Παροχών Υπηρεσιών Πληρωμών του ν. 4537/2018 (μεταφορά πίστωσης, εντολές άμεσης χρέωσης, πάγιες εντολές, τραπεζικές ή ταχυδρομικές επιταγές), μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking), ηλεκτρονικού πορτοφολιού (e- wallet), paypal κ.λπ., καθώς και η καταβολή μετρητών προς Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών του ν. 4537/2018 (σε γκισέ ή σε μηχάνημα easy-pay).

Άρθρο 3 Κατηγορίες φορολογουμένων που απαλλάσσονται Σύμφωνα με την περ. Γ' της παρ. 6 του άρθρου 15 του ν. 4172/2013 οι ακόλουθες κατηγορίες φορολογουμένων απαλλάσσονται από την υποχρέωση πραγματοποίησης δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής και δεν απαιτείται να προσκομίσουν αποδείξεις: (ί) Φορολογούμενοι που ως το τέλος του εκάστοτε φορολογικού έτους έχουν συμπληρώσει το εβδομηκοστό (70ό) έτος της ηλικίας τους, (ίί) Άτομα με ποσοστό αναπηρίας ογδόντα τοις εκατό (80%) και άνω. (iii) Όσοι βρίσκονται σε δικαστική συμπαράσταση, (ίν) Οι φορολογικοί κάτοικοι αλλοδαπής, που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης στην Ελλάδα, (ν) Δημόσιοι λειτουργοί και δημόσιοι υπάλληλοι που υπηρετούν στην αλλοδαπή, καθώς και φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας που διαβιούν ή εργάζονται στην αλλοδαπή. Στην έννοια της αλλοδαπής περιλαμβάνονται τόσο οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ε.Ο.Χ., όσο και οι τρίτες χώρες, (νί) Ανήλικοι που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, (vii) Οι υπηρετούντες την υποχρεωτική στρατιωτική τους θητεία, (viii) Φορολογούμενοι που κατοικούν μόνιμα σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό κάτω των 3.100 κατοίκων, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή, εκτός αν πρόκειται για τουριστικούς τόπους. Ως τουριστικοί τόποι ορίζονται όσοι περιλαμβάνονται στο π.δ. 899/1976, όπως τροποποιήθηκε με το π.δ. 664/1977. (ίχ) Οι φορολογούμενοι που είναι δικαιούχοι Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ), (χ) Οι φορολογούμενοι που βρίσκονται σε κατάσταση μακροχρόνιας νοσηλείας (πέραν των έξι (6) μηνών), (χί) Όσοι διαμένουν σε οίκο ευγηρίας και σε ψυχιατρικό κατάστημα, (χίί) Οι φυλακισμένοι. ….».

Επειδή, σύμφωνα με την Α.1032/2025 απόφαση Διοικητή ΑΑΔΕ με θέμα «Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων φορολογικού έτους 2024, των λοιπών εντύπων και των δικαιολογητικών εγγράφων που συνυποβάλλονται με αυτή.

Τύπος και περιεχόμενο της πράξης διοικητικού/διορθωτικού προσδιορισμού φόρου φορολογικών ετών 2024 και εφεξής» «ΠΙΝΑΚΑΣ 2 (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ) ...δ. Οι κωδικοί 023-024 συμπληρώνονται από τους φορολογούμενους που απαλλάσσονται από την υποχρέωση πραγματοποίησης δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής σύμφωνα με την περίπτωση γ) της παρ. 6 του άρθρου 15 ΚΦΕ.

Τα πρόσωπα που εμπίπτουν στην εν λόγω εξαίρεση είναι τα ακόλουθα: (ί) Φορολογούμενοι που έχουν συμπληρώσει το εβδομηκοστό (70ό) έτος της ηλικίας τους ήτοι όσοι γεννήθηκαν έως και την 31-12-1954. (ϋ) Άτομα με ποσοστό αναπηρίας ογδόντα τοις εκατό (80%) και άνω. (ίϋ) Όσοι βρίσκονται σε δικαστική συμπαράσταση. (ίν) Οι φορολογικοί κάτοικοι αλλοδαπής, που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης στην Ελλάδα. (ν) Δημόσιοι λειτουργοί και δημόσιοι υπάλληλοι που υπηρετούν στην αλλοδαπή, καθώς και φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας που διαβιούν ή εργάζονται στην αλλοδαπή. (νί) Ανήλικοι που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (για το φορολογικό έτος 2024 όσοι γεννήθηκαν από την 1-1-2006 και έπειτα). (νϋ) Οι υπηρετούντες την υποχρεωτική στρατιωτική τους θητεία. (viii) Φορολογούμενοι που κατοικούν μόνιμα σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό κάτω των 3.100 κατοίκων, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή, εκτός αν πρόκειται για τουριστικούς τόπους. Ως τουριστικοί τόποι ορίζονται όσοι περιλαμβάνονται στο π.δ. 899/1976, όπως τροποποιήθηκε με το π.δ. 664/1977. (ix) Οι φορολογούμενοι που είναι δικαιούχοι του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, του άρθρου 29 του ν.4659/2020 [(πρώην Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ)]. (χ) Οι φορολογούμενοι που βρίσκονται σε κατάσταση μακροχρόνιας νοσηλείας (πέραν των έξι (6) μηνών). (xi) Όσοι διαμένουν σε οίκο ευγηρίας και σε ψυχιατρικό κατάστημα. (xii) Οι φυλακισμένοι …..».

Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 36 Κ.Φ.Δ. (Ν. 5104/2024) ορίζεται ότι: «3. Ο προσδιορισμός φόρου κατόπιν της δήλωσης του φορολογούμενου που δεν γίνεται ταυτόχρονα με την υποβολή της φορολογικής δήλωσης, σύμφωνα με την παρ. 2, γίνεται με έκδοση πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου από τη Φορολογική Διοίκηση (διοικητικός προσδιορισμός φόρου). Η πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου εκδίδεται με βάση στοιχεία που έχουν τυχόν παρασχεθεί από τον φορολογούμενο σε φορολογική δήλωση ή κάθε άλλο στοιχείο που έχει στη διάθεσή της η Φορολογική Διοίκηση. Εάν η Φορολογική Διοίκηση προσδιορίσει τον φόρο ολικά ή μερικά με βάση στοιχεία διαφορετικά από αυτά που περιέχονται σε φορολογική δήλωση του φορολογούμενου, αναφέρει ειδικά τα στοιχεία αυτά, στα οποία βασίστηκε ο προσδιορισμός του φόρου».

Επειδή, στην υπό κρίση περίπτωση, στους κωδικούς 049-050 «Δαπάνη αγοράς αγαθών και παροχής υπηρεσιών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής» της με αρ. καταχ. ...................../…….. προσυμπληρωμένης αρχικής δ.φ.ε. φορ. έτους 2024 του προσφεύγοντα είχαν συμπληρωθεί τα εξής ποσά: 11.149,60€ στον κωδικό 049 και 3.175,53€ στον κωδικό 050.

Επειδή, ο προσφεύγων με την με αρ. καταχ. .................../……. 1η εμπρόθεσμη τροποποιητική δ.φ.ε. φορ. έτους 2024 δήλωσε μεταξύ άλλων ποσό 77.338,76 € στον κωδικό 251 του εντύπου Ε1 (Άθροισμα καθαρών αποδοχών που καταβλήθηκαν σε ευρώ, καθώς και σε ξένο νόμισμα μετά την μετατροπή σε ευρώ, χωρίς ηλεκτρονική πληροφόρηση) και συμπλήρωσε τον κωδικό 023 (Εξαιρείστε από την πραγματοποίηση δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής).

Επειδή, από τα δικαιολογητικά που προσκομίσθηκαν στην Δ.Ο.Υ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ δεν αποδείχθηκαν επαρκώς οι ισχυρισμοί του προσφεύγοντα ότι κατά το έτος 2024 εργαζόταν και διαβιούσε στην αλλοδαπή, ώστε να εξαιρεθεί από την πραγματοποίηση δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής. Ειδικότερα, δεν προσκομίσθηκε σύμβαση ναυτολόγησης, ενώ από τα προσκομισθέντα πιστοποιητικά υπηρεσίας δεν συνάγεται σαφώς ότι τα εν λόγω πλοία εκτελούν πλόες εξωτερικού και δεν προσεγγίζουν ελληνικούς λιμένες.

Επειδή, η Δ.Ο.Υ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ ορθά και νόμιμα προέβη στην έκδοση της προσβαλλόμενης με αρ. ειδ ................/……… πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου φορ. έτους 2024, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 36 Κ.Φ.Δ. (Ν. 5104/12024), βάσει της οποίας προσδιορίσθηκε προσαύξηση φόρου αποδείξεων για τον προσφεύγοντα ποσού 1.794,77€.

Επειδή, η δημόσια διοίκηση δεσμεύεται από την αρχή της νομιμότητας απορρέουσα από τις διατάξεις των αρ26 παρ2 43, 50, 82, 83 και 95παρ1 του Σ (ΣτΕ8721/1992,2987/1994), η διοίκηση προέβη μόνο σε προβλεπόμενες και επιβαλλόμενες ενέργειες από τους κανόνες που θεσπίζουν το Σύνταγμα, οι νομοθετικές πράξεις, οι διοικητικές κανονιστικές πράξεις βάσει νομοθετικής εξουσιοδότησης.

Επειδή, η φορολογική διοίκηση εφαρμόζει, κατά δέσμια αρμοδιότητά της, τις ισχύουσες διατάξεις της φορολογικής νομοθεσίας.

Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε Την απόρριψη της με αριθμό πρωτ. ............/……. (ELENXIS: .................) ενδικοφανούς προσφυγής του του .................. ........................... του ......... με Α.Φ.Μ. ..................... και την επικύρωση της υπ. αριθ. ειδοποίησης ................/………… Οριστικής Πράξης Διοικητικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος, φορλογικού έτους 2024, του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ.

Η οριστική φορολογική υποχρέωση του προσφεύγοντος διαμορφώνεται ως εξής:

Με τη με αριθ. ειδοποίησης ................/…………. Οριστική Πράξη Διοικητικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος, φορλογικού έτους 2024, του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ, καταλογιζόμενο ποσό με την παρούσα απόφαση:

Φορολογική έτος 2024 Απόφασης
Τελικό Χρεωστικό ποσό 11.446,89

Επί του οφειλόμενου φόρου κλπ θα υπολογιστούν κατά την καταβολή και τόκοι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 52 του Ν.5104/2024.

Εντελλόμεθα όπως αρμόδιο όργανο κοινοποιήσει με την νόμιμη διαδικασία την παρούσα

απόφαση στον προσφεύγοντα.

ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ

ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Α7 ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ α.α

ΣΙΑΣIΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

Σ η μ ε ί ω σ η :

Κατά της απόφασης αυτής επιτρέπεται η άσκηση προσφυγής ενώπιον των αρμόδιων Διοικητικών Δικαστηρίων εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίησή της.