ΣτΕ 157/2026
Κρίσιμος χρόνος φορολόγησης προσαύξησης περιουσίας δεν είναι ο χρόνος εμβάσματος αλλά ο χρόνος εισαγωγής του ποσού στην περιουσία του φορολογουμένου
Το παρόν είναι προσβάσιμο μόνο από τους συνδρομητές του κόμβου, αποτελεί αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύεται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο και μέσο αναπαραγωγή του, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά.
Περίληψη
Φορολογούμενη αμφισβήτησε τον καταλογισμό περίπου 378.000 ευρώ ως αδήλωτη προσαύξηση περιουσίας (εμβάσματα εξωτερικού) στη χρήση 2010. Το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών απέρριψε την προσφυγή, δεχόμενο ότι η φορολόγηση στη χρήση αποστολής του εμβάσματος ήταν νόμιμη, παρότι είχε δεχθεί ότι ο λογαριασμός τροφοδοτήθηκε με ποσό 359.975 δολαρίων τον Δεκέμβριο 2009 (προηγούμενη χρήση). Το ΣτΕ αναίρεσε, κρίνοντας ότι κατά πάγια νομολογία (ΣτΕ 884/2016 7μ.) κρίσιμος δεν είναι ο χρόνος εμβάσματος αλλά ο χρόνος εισαγωγής του ποσού στην περιουσία του δικαιούχου, και η μεταφορά μεταξύ λογαριασμών του ίδιου προσώπου δεν ενέχει προσαύξηση. Παρέπεμψε στο ΔΕΑ για νέα κρίση.
Το σκεπτικό του
Φορολογούμενη αμφισβήτησε τον καταλογισμό περίπου 378.000 ευρώ ως αδήλωτη προσαύξηση περιουσίας (εμβάσματα εξωτερικού) στη χρήση 2010. Το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών απέρριψε την προσφυγή, δεχόμενο ότι η φορολόγηση στη χρήση αποστολής του εμβάσματος ήταν νόμιμη, παρότι είχε δεχθεί ότι ο λογαριασμός τροφοδοτήθηκε με ποσό 359.975 δολαρίων τον Δεκέμβριο 2009 (προηγούμενη χρήση). Το ΣτΕ αναίρεσε, κρίνοντας ότι κατά πάγια νομολογία (ΣτΕ 884/2016 7μ.) κρίσιμος δεν είναι ο χρόνος εμβάσματος αλλά ο χρόνος εισαγωγής του ποσού στην περιουσία του δικαιούχου, και η μεταφορά μεταξύ λογαριασμών του ίδιου προσώπου δεν ενέχει προσαύξηση. Παρέπεμψε στο ΔΕΑ για νέα κρίση.
Το σκεπτικό του

