ΔΕΔ 1041/2025
Ακίνητα ως προϊόν εκκαθάρισης (λύσης) ΟΕ - Το προϊόν της εκκαθάρισης (εν προκειμένω η αξία των ακινήτων μείον το καταβεβλημένο κεφάλαιο αποτελεί διανομή κέρδους) που υπόκειται σε παρακράτηση φόρου μερισμάτων
Αθήνα, 14.4.2025
Αριθμός απόφασης: 1041
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ : Α4 Επανεξέτασης
Ταχ. Δ/νση : Φιλαδελφείας 8 & Σάμου
Ταχ. Κώδικας : 10440 - Αθήνα
Τηλέφωνο : 2131312348
E-mail : ded.ath@aade.gr
ΑΠΟΦΑΣΗ
Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α. Του άρθρου 72 του ν. 5104/2024 «Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις.»(ΦΕΚ Α’ 58)
β. Του άρθρου 10 της Δ. ΟΡΓ. Α 1125859 ΕΞ 2020/23.10.2020 Απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ (ΦΕΚ Β΄4738/26.10.2020) με θέμα «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ)».
γ. Της ΠΟΛ 1064/2017 Απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
δ. Την με αριθμό Α.1165/2022 απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) με θέμα «Υποβολή ενδικοφανών προσφυγών και αιτημάτων αναστολής του άρθρου 63 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν.4987/2022), αποκλειστικά ψηφιακά μέσω διαδικτύου από το δικτυακό τόπο της Α.Α.Δ.Ε.» (ΦΕΚ Β’ 6009)».
2. Την ΠΟΛ.1069/2014 Εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών.
3. Την Δ.Ε.Δ. 1126366 ΕΞ 2016/30.08.2016 (ΦΕΚ Β΄2759/1.9.2016) Απόφαση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών «Παροχή εξουσιοδότησης υπογραφής».
4. Τη με ημερομηνία κατάθεσης ………………. και με αριθμό πρωτοκόλλου ενδικοφανή προσφυγή της εταιρείας με την επωνυμία …………………. με έδρα ........κατά
• της αρ ......... Οριστικής Πράξης Διορθωτικού Προσδιορισμού Παρακρατούμενου Φόρου σε εισόδημα από Μερίσματα, φορολογικού έτους 2018 Προϊσταμένου του 3ου ΕΛΚΕ Αττικής, και
• της αρ. ……………….. Οριστικής Πράξης Επιβολής Προστίμου αρ. 53 του ν. 5104/2024 φορολογικού έτους 2018 του Προϊσταμένου του 3ου ΕΛΚΕ Αττικής.
5. Τις ως άνω προσβαλλόμενες πράξεις, καθώς και της οικείας έκθεσης ελέγχου, των οποίων ζητείται η ακύρωση.
6. Την έκθεση αιτιολογημένων απόψεων του Προϊσταμένου του 3ου ΕΛΚΕ Αττικής.
7. Την εισήγηση του ορισθέντος υπαλλήλου του Τμήματος Α4 όπως αποτυπώνεται στο σχέδιο της απόφασης.
Επί της από ………………….. και με αριθμό πρωτοκόλλου ........ ενδικοφανούς προσφυγής της εταιρείας με την επωνυμία ....., η οποία κατατέθηκε εμπρόθεσμα, και μετά τη μελέτη και την αξιολόγηση όλων των υφιστάμενων στο σχετικό φάκελο εγγράφων και των προβαλλόμενων λόγων της ενδικοφανούς προσφυγής, επαγόμαστε τα ακόλουθα:
Με τη με αριθμό ………………………………….. Οριστική Πράξη Διορθωτικού Προσδιορισμού Παρακρατούμενου Φόρου Εισοδήματος από Μερίσματα, φορολογικού έτους 2018 Προϊσταμένου του 3ου ΕΛΚΕ Αττικής, προσδιορίστηκε διαφορά φόρου ύψους 35.634,74 € (=237.564,94 € Χ 15%), πλέον προστίμου του άρθρου 54 του ν. 5104/2024 ύψους 17.817,37 €, λόγω διανομής του προϊόντος της εκκαθάρισης της προσφεύγουσας εταιρείας αξίας ύψους 237.564,94 €.
Με τη με αριθμό ......Οριστική Πράξη Επιβολής Προστίμου φορολογικού έτους 2018 του Προϊσταμένου του 3ου ΕΛΚΕ Αττικής επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 250,00 € σύμφωνα με τις διατάξεις του αρ. 53 παρ. 2 του ν. 5104/2024 (αρ. 54 του ν. 4987/2022) λόγω μη υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος με τη λήξη της εκκαθάρισης της προσφεύγουσας εταιρείας (ημερομηνία λήξης εκκαθάρισης / διακοπής 14.3.2018).
Οι ως άνω πράξεις εδράζονται επί της από ………………….. έκθεσης εφαρμογής διατάξεων ν. 4172/2013 και ν. 5104/2024 του 3ου ΕΛΚΕ Αττικής που συντάχθηκε βάσει της αρ.……………………… εντολής ελέγχου.
Η προσφεύγουσα, με έναρξη εργασιών την 14.12.2009, τέθηκε σε εκκαθάριση την 13.6.2017, και η εκκαθάριση έληξε την 14.3.2018. Αντικείμενο εργασιών της προσφεύγουσας ήταν οι (με απλογραφικά βιβλία).
Από τον διενεργηθέντα έλεγχο προέκυψε ότι η προσφεύγουσα εταιρεία είχε προβεί το 2010 και το 2011 στην αγορά δύο ακινήτων, με τα αρ. ……………………………. συμβόλαια της συμ/φου… έναντι τιμήματος 104.126,61 € και 143.438,33 € αντίστοιχα, ήτοι σύνολο 247.564,94 €. Με το με αρ. ………………….. συμβόλαιο για τη ‘Μεταβίβαση ακινήτων λόγω λύσεως ομόρρυθμης εταιρείας’, η τελούσα υπό εκκαθάριση προσφεύγουσα εταιρεία μεταβίβασε τα ανωτέρω ακίνητα στην μοναδική εταίρο της........... Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 57 και την ΠΟΛ.1059/2015, το προϊόν της εκκαθάρισης εν προκειμένω η αξία των ανωτέρω ακινήτων μείον το καταβεβλημένο κεφάλαιο αποτελεί διανομή κέρδους ύψους 237.564,94 (= 247.564,94 – 10.000,00 €) που υπόκειται σε παρακράτηση φόρου μερισμάτων, για την οποία η προσφεύγουσα δεν είχε υποβάλει την σχετική δήλωση, και ως εκ τούτου εκδόθηκε η προσβαλλόμενη Πράξη Διορθωτικού Προσδιορισμού Παρακρατούμενου Φόρου Εισοδήματος από Μερίσματα.
Περαιτέρω, δεδομένου ότι δεν υποβλήθηκε δήλωση φορολογίας εισοδήματος με τη λήξη της εκκαθάρισης της προσφεύγουσας εταιρείας (ημερομηνία λήξης εκκαθάρισης / διακοπής 14.3.2018), επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 250,00 € σύμφωνα με τις διατάξεις του αρ. 53 παρ. 2 του ν. 5104/2024
Με την υπό κρίση ενδικοφανή προσφυγή, ζητείται η ακύρωση των προσβαλλομένων πράξεων, προβάλλοντας τους κατωτέρω ισχυρισμούς:
1. Εσφαλμένη νομική βάση και παράβαση κατ' ουσία διάταξης νόμου, καθώς στην έννοια του μερίσματος δεν περιλαμβάνεται το προϊόν της εκκαθάρισης.
2. Πλημμελής και εσφαλμένη η εφαρμογή των διατάξεων περί ομορρύθμου εταιρείας και εισφοράς εταίρων του άρθρου 249 του ν. 4072/2012 και 742 του ΑΚ, καθώς εν προκειμένω έλαβε χώρα μία οιονεί εισφορά των υπό κρίση ακινήτων από την..... στην προσφεύγουσα εταιρεία και δεν υφίσταται κέρδος από τα εν λόγω ακίνητα αλλά ζημιά δεδομένης της μείωσης της αξίας αυτών.
Επειδή, στο άρθρο 77 του ν. 5104/2024 ορίζεται ότι: «Σε περίπτωση αμφισβήτησης πράξης προσδιορισμού φόρου στα πλαίσια ενδικοφανούς προσφυγής, ο φορολογούμενος ή οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο που προβαίνει στην εν λόγω αμφισβήτηση φέρει το βάρος της απόδειξης της πλημμέλειας της πράξης προσδιορισμού του φόρου.»
Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 27 του ν. 5104/2024 ορίζεται ότι: «1. Η Φορολογική Διοίκηση έχει την εξουσία να επαληθεύει, να ελέγχει και να διασταυρώνει την εκπλήρωση των φορολογικών υποχρεώσεων εκ μέρους του φορολογούμενου, την ακρίβεια των φορολογικών δηλώσεων που υποβάλλονται σε αυτήν και να επιβεβαιώνει τον υπολογισμό και την καταβολή του οφειλόμενου φόρου, διενεργώντας έλεγχο σε έγγραφα, λογιστικά αρχεία (βιβλία και στοιχεία) και στοιχεία γνωστοποιήσεων και παρόμοιες πληροφορίες, θέτοντας ερωτήσεις στον φορολογούμενο και σε τρίτα πρόσωπα, ερευνώντας εγκαταστάσεις και μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιούνται για τη διενέργεια επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, σύμφωνα με τις διαδικασίες και χρησιμοποιώντας μεθόδους που προβλέπονται στον Κώδικα.…
8. Μετά το πέρας του φορολογικού ελέγχου συντάσσεται έκθεση ελέγχου. Η έκθεση ελέγχου περιλαμβάνει τις διαπιστώσεις του ελέγχου και συνοδεύεται από πράξη διορθωτικού προσδιορισμού φόρου, εφόσον απαιτείται. Η πράξη διορθωτικού προσδιορισμού φόρου είναι πλήρως αιτιολογημένη και περιέχει, εκτός από τον προσδιοριζόμενο φόρο, τα πρόστιμα που αντιστοιχούν σε παραβάσεις που έχουν διαπιστωθεί. Η έκθεση ελέγχου δεν περιέχει διαπιστώσεις ούτε προσδιορίζει φόρο που δεν εμπίπτουν στην έκταση που προσδιορίζει η αντίστοιχη εντολή ελέγχου. …»
Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 36 παρ. 6 του ν. 5104/2013: «Η Φορολογική Διοίκηση δύναται να προβεί, μετά από έλεγχο, σε έκδοση πράξης διόρθωσης οποιουδήποτε προηγούμενου άμεσου, διοικητικού, εκτιμώμενου ή ενδιάμεσου προσδιορισμού φόρου, εφόσον από τον έλεγχο διαπιστωθεί αιτιολογημένα ότι ο προηγούμενος προσδιορισμός φόρου ήταν ανακριβής ή εσφαλμένος (διορθωτικός προσδιορισμός φόρου). …»
Επειδή, με τις διατάξεις του άρθρου 53 του ν. 5104/2024 (αρ. 54 του ν. 4987/2022) ορίζεται ότι: «…2. Ειδικά σε φορολογούμενους που δεν υποβάλλουν ή υποβάλλουν εκπρόθεσμα φορολογική δήλωση, με εξαίρεση τις δηλώσεις πληροφοριακού χαρακτήρα, δεν υποβάλλουν ή
υποβάλλουν εκπρόθεσμα δήλωση παρακράτησης φόρου ή δεν ανταποκρίνονται σε αίτημα της Φορολογικής Διοίκησης για παροχή πληροφοριών ή στοιχείων, επιβάλλεται πρόστιμο διακοσίων πενήντα (250) ευρώ ανά παράβαση αν είναι υπόχρεοι τήρησης απλογραφικού λογιστικού συστήματος και πεντακοσίων (500) ευρώ ανά παράβαση αν είναι υπόχρεοι τήρησης διπλογραφικού λογιστικού συστήματος.
Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 36 του ν. 4172/2013: «1. Ο όρος μερίσματα σημαίνει το εισόδημα που προκύπτει από μετοχές, ιδρυτικούς τίτλους, ή άλλα δικαιώματα συμμετοχής σε κέρδη τα οποία δεν αποτελούν απαιτήσεις από οφειλές (χρέη), καθώς και το εισόδημα από άλλα εταιρικά δικαιώματα, στα οποία περιλαμβάνονται τα μερίδια, οι μερίδες συμπεριλαμβανομένων των προμερισμάτων και μαθηματικών αποθεματικών, οι συμμετοχές σε κέρδη προσωπικών επιχειρήσεων, οι διανομές των κερδών από κάθε είδους νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, καθώς και κάθε άλλο συναφές διανεμόμενο ποσό.
2. Εάν η διανομή των μερισμάτων υπόκειται σε παρακράτηση φόρου, όπως ορίζεται στο Μέρος Τέταρτο του Κ.Φ.Ε., ο παρακρατούμενος φόρος εξαντλεί τη φορολογική υποχρέωση μόνο για τα φυσικά πρόσωπα και για το συγκεκριμένο είδος εισοδήματος του φορολογούμενου με βάση τον Κ.Φ.Ε..»
Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 40 του ν. 4172/2013, όπως ήταν σε ισχύ κατά την υπό κρίση χρονική περίοδο: «1. Τα μερίσματα φορολογούνται με συντελεστή δεκαπέντε τοις εκατό (15%)…»
Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 57 του ν. 4172/2013: «Το προϊόν της εκκαθάρισης θεωρείται διανομή κέρδους κατά το φορολογικό έτος εντός του οποίου ολοκληρώθηκε η εκκαθάριση του νομικού προσώπου ή της νομικής οντότητας, στο βαθμό που το εν λόγω προϊόν υπερβαίνει το καταβεβλημένο κεφάλαιο.»
Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 62 του ν. 4172/2013: «1. Οι ακόλουθες πληρωμές υπόκειται σε παρακράτηση φόρου: α) μερίσματα,..»
Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 63 του ν. 4172/2013: «1. Οι συντελεστές παρακράτησης φόρου είναι οι εξής: α) για μερίσματα δεκαπέντε τοις εκατό (15%). …»
Επειδή, σύμφωνα με την ΠΟΛ.1059/2015 ‘Οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 47, 57 και 58 του ν. 4172/2013’:
«Άρθρο 57 Εκκαθάριση
Με τις διατάξεις του άρθρου 57 του ν. 4172/2013 ορίζεται ότι το προϊόν της εκκαθάρισης θεωρείται διανομή κέρδους κατά το φορολογικό έτος εντός του οποίου ολοκληρώθηκε η εκκαθάριση του νομικού προσώπου ή της νομικής οντότητας, στο βαθμό που το εν λόγω προϊόν υπερβαίνει το καταβεβλημένο κεφάλαιο. Οι διατάξεις αυτές εφαρμόζονται ανεξάρτητα από την τήρηση απλογραφικών ή διπλογραφικών βιβλίων από το νομικό πρόσωπο ή τη νομική οντότητα που τίθεται σε εκκαθάριση.
Στην έννοια του καταβεβλημένου κεφαλαίου περιλαμβάνονται και τα αποθεματικά που έχουν σχηματιστεί κατά την τυχόν υπέρ το άρτιον έκδοση των μετοχών, εταιρικών μεριδίων, κ.λπ. των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων του άρθρου 45 του ν. 4172/2013, δεδομένου ότι αυτά αποτελούν κεφάλαιο προερχόμενο από καταβολή εισφορών των μετόχων, εταίρων, κ.λπ. των πιο πάνω προσώπων και όχι από έσοδα των νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων.
Από το συνδυασμό των διατάξεων του άρθρου 57, καθώς και αυτών του άρθρου 36, της περ. α' της παρ. 1 του άρθρου 62 και της περ. α' της παρ. 1 του άρθρου 64 του ν. 4172/2013, προκύπτει ότι το προϊόν της εκκαθάρισης, στο βαθμό που υπερβαίνει το σύμφωνα με τα ανωτέρω καταβεβλημένο κεφάλαιο, θεωρείται ως διανομή κέρδους και αντιμετωπίζεται ως μέρισμα, για την εφαρμογή των φορολογικών διατάξεων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 36 του ν. 4172/2013. Επομένως, το εν λόγω ποσό υπόκειται σε παρακράτηση φόρου, με βάση τις διατάξεις της περ. α' της παρ. 1 του άρθρου 64 του ίδιου πιο πάνω νόμου και αποδίδεται, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΠΟΛ.1011/2.1.2014 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων και βάσει της παραγράφου 7 του άρθρου 64 του ν. 4172/2013, στο τέλος του δεύτερου μήνα από την καταβολή του προϊόντος της εκκαθάρισης.
Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση αυτή δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις των άρθρων 48 και 63 του ν. 4172/2013, δεδομένου ότι οι διατάξεις αυτές καταλαμβάνουν ενδοομιλικά μερίσματα που καταβάλλονται σε περιπτώσεις πλην της εκκαθάρισης, όπως άλλωστε ορίζεται στο άρθρο 4 της Οδηγίας 2011/96/ΕΕ σχετικά με το κοινό φορολογικό καθεστώς μητρικών - θυγατρικών, με την επιφύλαξη των διατάξεων των ΣΑΔΦ.
Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση που νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα τίθεται σε εκκαθάριση και εμφανίζει αποθεματικά από κέρδη για τα οποία δεν έχει καταβληθεί φόρος εισοδήματος αυτά θα πρέπει να υπαχθούν σε φόρο εισοδήματος κατά το χρόνο ολοκλήρωσης της εκκαθάρισης, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 47 της παρούσας συναθροιζόμενα με τα λοιπά αποτελέσματα της εκκαθάρισης.
Για τον προσδιορισμό του προϊόντος της εκκαθάρισης, προκειμένου για την εφαρμογή του άρθρου 57, σε περίπτωση που νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες προβαίνουν για την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης στη μεταβίβαση, ως απόδοση των εισφορών τους, παγίων ή άλλων περιουσιακών στοιχείων (αποθεμάτων, τίτλων, κ.λπ.) στα μέλη τους, λαμβάνεται η αγοραία αξία των πιο πάνω παγίων ή η αξία των λοιπών στοιχείων, όπως προκύπτει από κάθε πρόσφορο μέσο (π.χ. έκθεση ορκωτού ελεγκτή). Για το τυχόν επιπλέον ποσό που προκύπτει από τη διαφορά της κατά τα ανωτέρω αξίας των μεταβιβαζόμενων στοιχείων από το καταβεβλημένο κεφάλαιο, όπως αυτό ορίστηκε ανωτέρω, δεν παρακρατείται φόρος εισοδήματος, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 62 και 64 του παρόντος, αλλά το ποσό αυτό περιλαμβάνεται στην ετήσια δήλωση φόρου εισοδήματος του δικαιούχου και φορολογείται ως μέρισμα.
Σημειώνεται ότι τα αναφερόμενα πιο πάνω έχουν εφαρμογή για το προϊόν εκκαθάρισης που αποκτάται σε φορολογικά έτη που αρχίζουν από την 1η Ιανουαρίου 2014 και μετά. Σε περίπτωση που μέχρι την έκδοση της παρούσας έχει καταβληθεί προϊόν εκκαθάρισης πέραν του καταβεβλημένου κεφαλαίου για το οποίο δεν έχει διενεργηθεί παρακράτηση φόρου εισοδήματος, με την παρούσα γίνεται δεκτό ότι το ποσό αυτό θα συμπεριληφθεί στην ετήσια δήλωση φόρου εισοδήματος του δικαιούχου, προκειμένου να φορολογηθεί.»
Επειδή, με την παρούσα προσφυγή προβάλλεται ο ισχυρισμός ότι στην έννοια του μερίσματος δεν περιλαμβάνεται το προϊόν της εκκαθάρισης.
Ωστόσο, από το συνδυασμό των διατάξεων του άρθρου 57, καθώς και αυτών του άρθρου 36, της περ. α' της παρ. 1 του άρθρου 62 και της περ. α' της παρ. 1 του άρθρου 64 του ν. 4172/2013, προκύπτει ότι το προϊόν της εκκαθάρισης, στο βαθμό που υπερβαίνει το καταβεβλημένο κεφάλαιο, θεωρείται ως διανομή κέρδους και αντιμετωπίζεται ως μέρισμα, για την εφαρμογή των φορολογικών διατάξεων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 36 του ν. 4172/2013, και επομένως, το εν λόγω ποσό υπόκειται σε παρακράτηση φόρου, με βάση τις διατάξεις της περ. α' της παρ. 1 του άρθρου 64 του ΚΦΕ (σχετ. ΠΟΛ.1059/2015).
Ως εκ τούτου ο ως άνω ισχυρισμός της προσφεύγουσας είναι απορριπτέος ως αβάσιμος.
Επειδή, με την παρούσα προσφυγή προβάλλεται ο ισχυρισμός ότι εν προκειμένω έλαβε χώρα μία οιονεί εισφορά των υπό κρίση ακινήτων από την ........ στην προσφεύγουσα εταιρεία και δεν υφίσταται κέρδος από τα εν λόγω ακίνητα αλλά ζημιά δεδομένης της μείωσης της αξίας αυτών.
Ωστόσο, όπως προκύπτει από τα αρ. ………………………….. συμβόλαια της συμ/φου …………………….. τα υπό κρίση ακίνητα αγοράστηκαν από την προσφεύγουσα εταιρεία με και όχι από την εταίρο
……………………………………..
Περαιτέρω, σύμφωνα με την έκθεση ελέγχου το αρχικό κεφάλαιο σύστασης την 14.12.2009 ήταν 10.000,00 € και μετέπειτα δεν υπήρξε εισφορά εταίρου καθ' οιονδήποτε τρόπο. Εταίροι κατά την σύσταση ήταν η ……………………, η ………………….., ο ………………….και ο.............. , με ποσοστό συμμετοχής 25% έκαστος, όπως προκύπτει από τα στοιχεία μητρώου του taxis. Με την τροποποίηση καταστατικού την 29-4-2010 αποχώρησαν οι δυο εταίροι και…………………… και μεταβίβασαν τη συμμετοχή τους στους δυο εναπομείναντες εταίρους…………………….. και ………………….. που στο εξής συμμετείχαν κατά 50% εκάστη στην εταιρεία. Με το ιδιωτικό συμφωνητικό τροποποίησης της ομορρύθμου εταιρείας την 11-6-2014 η………………………… αποχώρησε από την εταιρεία και μεταβίβασε το ποσοστό της 50% έναντι 5.000,00€ στον ……………………….. Με το από ......2016 ιδιωτικό συμφωνητικό η………………………πούλησε παραχώρησε και μεταβίβασε το εταιρικό της μερίδιο αξίας 5.000,00 € και ποσοστού 5096 επί της ως άνω εταιρείας με την επωνυμία στην………………………. Επίσης αποφασίσθηκε η αλλαγή της επωνυμίας από σε (……………………………. Τέλος με τη από .......2017 πράξη λύσης της ομόρρυθμης εταιρείας ……………………….. και θέσης αυτής σε εκκαθάριση καθώς και με την από 21.04.2017 Εξώδικη δήλωσή του ο δήλωσε ότι αποχωρεί και παραχωρεί το εταιρικό του μερίδιο αξίας 5.000,00 € και ποσοστό 50 % στην …………………… από την εταιρεία με την επωνυμία……………………………. δυνάμει του άρθρου 261 ν. 4072/2012.
Συνεπώς το αρχικό κεφάλαιο σύστασης την 14.12.2009 ήταν 10.000,00 € και μετέπειτα δεν υπήρξε εισφορά εταίρου καθ' οιονδήποτε τρόπο.
Σε κάθε περίπτωση, το συνολικά καταβεβλημένο κεφάλαιο στην εταιρεία, ύψους 10.000,00 €, έχει ήδη αφαιρεθεί από τον έλεγχο από το προϊόν της εκκαθάρισης, ήτοι από την αξία των ακινήτων ύψους 247.564,94, και η παρακράτηση φόρου μερισμάτων 15% υπολογίστηκε στα 237.564,94 (= 247.564,94 – 10.000,00 €).
Ως εκ τούτου ο ανωτέρω ισχυρισμός είναι απορριπτέος ως αβάσιμος.
Επειδή, σε κάθε περίπτωση, το υπό κρίση ποσό μερίσματος δεν έχει δηλωθεί στην οικεία δήλωση φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων της μοναδικής εταίρου της προσφεύγουσας
………………………
Επειδή, δεδομένου ότι δεν υποβλήθηκε δήλωση φορολογίας εισοδήματος με τη λήξη της εκκαθάρισης της προσφεύγουσας εταιρείας (ημερομηνία λήξης εκκαθάρισης / διακοπής 14.3.2018), επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 250,00 € για το φορολογικό έτος 2018 κατά τα οριζόμενα με τις διατάξεις του αρ. 53 παρ. 2 του ν. 5104/2024.
Επειδή, οι διαπιστώσεις του ελέγχου, όπως αυτές καταγράφονται στις υπό κρίση εκθέσεις ελέγχου του ΚΕΦΟΜΕΠ, επί των οποίων εδράζονται οι προσβαλλόμενες πράξεις, κρίνονται βάσιμες, αποδεκτές και πλήρως αιτιολογημένες.
Α π ο φ α σ ί ζ ο υ μ ε
Την απόρριψη της με ημερομηνία κατάθεσης ……………….. και με αριθμό πρωτοκόλλου…………….ενδικοφανούς προσφυγής της εταιρείας με την επωνυμία .....και την επικύρωση των αρ...... προσβαλλομένων πράξεων.
Οριστική φορολογική υποχρέωση - καταλογιζόμενο ποσό με βάση την παρούσα απόφαση:
• Η υπ’ αριθ. ……………. οριστική πράξη διορθωτικού προσδιορισμού παρακρατούμενου φόρου εισοδήματος από μερίσματα φορολογικού έτους 2018
| Βάσει Ελέγχου/ ΔΕΔ | |
| Διαφορά Φόρου | 35.634,74 |
| Πρόστιμο αρ. 54 του ν. 5104/2024 | 17.817,37 |
| Σύνολο για καταβολή | 53.452,11 |
• Η υπ’ αριθ. ...........Οριστική Πράξη Επιβολής Προστίμου φορολογικού έτους 2018
Πρόστιμο αρ. 53 παρ. 2 του ν. 5104/2024 250,00 €
Εντελλόμεθα όπως αρμόδιο όργανο κοινοποιήσει με τη νόμιμη διαδικασία την παρούσα απόφαση στον υπόχρεο.
Ακριβές Αντίγραφο
Ο/Η Υπάλληλος του Τμήματος Διοικητικής Υποστήριξης
Με εντολή του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών
Η Προϊστάμενη της Υποδιεύθυνσης Επανεξέτασης
ΓΡΑΜΜΑΤΩ ΣΚΟΥΡΑ
Σ η μ ε ί ω σ η : Κατά της απόφασης αυτής επιτρέπεται η άσκηση προσφυγής ενώπιον των αρμόδιων Διοικητικών Δικαστηρίων εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίησή της.

