Έμμεσες τεχνικές ελέγχου - Μη συμπερίληψη στην απογραφή ενός είδους (τσιγάρα) - Ο έλεγχος διαπίστωσε ότι οι αγορές χρήσης ήταν μεγαλύτερες των πωλήσεων χρήσης και δεδομένης της μη περίληψης αυτών των εσόδων στην απογραφή θεώρησε ότι η διαφορά αποτελεί μη έκδοση φορολογικού στοιχείου - Η μη απογραφή των ως άνω καπνικών ειδών στο αρχείο ιδιόκτητων αποθεμάτων έχει ως αποτέλεσμα ότι δεν εμφανίζονται αποθέματα αρχής και τέλους καπνικών προϊόντων και ως εκ τούτου το σύνολο των αγορών καπνικών προϊόντων κάθε χρήσης συμπεριελήφθηκε στο κόστος πωληθέντων αυτής. Ωστόσο, από τη διασταύρωση των αγορών και των πωλήσεων καπνικών προϊόντων εκάστης χρήσης, δεδομένης της διατίμησης των ως άνω ειδών και του αποκλεισμού της πώλησής τους κάτω του κόστους πωληθέντων, διαπιστώθηκε σημαντική απόκλιση, με αποτέλεσμα ορθώς ο έλεγχος να θεωρήσει την ως άνω διαφορά αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη. - Η διαπίστωση των ποσοτικών ελλειμμάτων, για την ύπαρξη των οποίων δεν παρασχέθηκαν επαρκείς εξηγήσεις από το φορολογούμενο, αρκεί, κατ` αρχήν, για να συναχθεί απόκρυψη πωλήσεως των επίμαχων αποθεμάτων άνευ εκδόσεως φορολογικών στοιχείων. (ΣτΕ 493/2017)- Από την ως άνω ελεγκτική διαπίστωση, η οποία καταλογίστηκε στην προσφεύγουσα, δεν προκύπτει αδυναμία διενέργειας ελεγκτικών διαπιστώσεων που να καθιστά το λογιστικό σύστημα αναξιόπιστο, καθώς τα καπνικά προϊόντα συμμετέχουν σε ποσοστό περίπου 3% του όγκου συναλλαγών κάθε έτους, ενώ η απεικόνισή τους σε ξεχωριστούς λογαριασμούς αγορών και πωλήσεων επέτρεψε στον έλεγχο τον προσδιορισμό της αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης - Η παρατήρηση στην έκθεση ελέγχου ότι δεν ήταν εφικτή η διενέργεια ελέγχου αποθεμάτων, καθώς, οι Φ.Τ.Μ. που χρησιμοποιεί η προσφεύγουσα δεν συνδεόταν με το πρόγραμμα εμπορικής διαχείρισης και επομένως δεν ενημερώνονται οι ποσότητες των ειδών από τις πωλήσεις λιανικής δεν συνεπάγεται πλημμελή τήρηση του αρχείου ιδιόκτητων αποθεμάτων, αφού βάσει του άρθρου 4 των Ε.Λ.Π., η υποχρέωση των οντοτήτων που υποχρεούνται στην τήρηση αυτού είναι η ποσοτική και αξιακή απογραφή των υπολοίπων στο τέλος της περιόδου αναφοράς και όχι η αποτύπωση της μεταβολής του κάθε είδους με την εισαγωγή και εξαγωγή των ειδών όποτε αυτή λάμβανε χώρα εντός της φορολογικής περιόδου - Κατά συνέπεια, δεν ισχύει η προϋπόθεση της περ.α’ της παρ.1 του άρθρου 28 του ν.4172/2014 σχετικά με την προσφυγή στον έμμεσο προσδιορισμό του εισοδήματος