Αποτελέσματα live αναζήτησης

Αρχική › Φορολογικό Αρχείο › Κώδικας Φορολογικών διαδικασιών (Κ.Φ.Δ.)

ΔΕΔ Α 140/2022 — Ανακρίβεια

Πιστωτικές δηλώσεις ΦΠΑ - Οι διατάξεις του άρθρου 54 του ν. 4174/2013 δεν προβλέπουν την επιβολή προστίμου στην περίπτωση ανακριβούς υποβολής πιστωτικής δήλωσης ΦΠΑ

ΔΕΔ Α 140/2022
Πιστωτικές δηλώσεις ΦΠΑ - Οι διατάξεις του άρθρου 54 του ν. 4174/2013 δεν προβλέπουν την επιβολή προστίμου στην περίπτωση ανακριβούς υποβολής πιστωτικής δήλωσης ΦΠΑ

Καλλιθέα, 17/01/2022
Αριθμός απόφασης: 140


ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
ΥΠΟΔΙΕΘΥΝΣΗ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Α6

Ταχ. Δ/νση: Αριστογείτονος 19
Ταχ. Κώδικας: 176 71 - Καλλιθέα
Τηλέφωνο: 2131604536

ΑΠΟΦΑΣΗ
Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

Έχοντας υπ' όψη:

1. Τις διατάξεις:
α. Του άρθρου 63 του ν. 4174/2013 (ΦΕΚ Α' 170), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
β. Του άρθρου 10 της Δ.ΟΡΓ.Α 1125859 ΕΞ 23-10-2020 Απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. (ΦΕΚ Β 4738/26.10.2020) με θέμα «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.)».
γ. Της ΠΟΛ.1064/2017 Απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΦΕΚ Β' 1440/27-04-2017).

2. Την ΠΟΛ.1069/2014 Εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών.

3. Την αριθμ. Δ.Ε.Δ. 1126366 ΕΞ 2016/30.08.2016 (ΦΕΚ 2759 / τ. Β' / 01.09.2016) Απόφαση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών.

4. Την από 27-09-2021 και με αριθμό πρωτοκόλλου ενδικοφανή προσφυγή του του με ΑΦΜ , κατοίκου, , κατά των: α) υπ' αριθ ./2021 Πράξης Επιβολής Προστίμου άρθρου 54 ν. 4174/2013, φορολογικού έτους 2015, β) υπ' αριθ. ./2021 Πράξης Επιβολής Προστίμου άρθρου 54 ν. 4174/2013, φορολογικού έτους 2016, γ) υπ' αριθ ./2021 Πράξης Επιβολής Προστίμου άρθρου 54 ν.4174/2013, φορολογικού έτους 2017, δ) υπ' αριθ ./2021 Πράξης Επιβολής Προστίμου άρθρου 54 ν. 4174/2013, φορολογικού έτους 2018, ε) υπ' αριθ../2021 Πράξης Επιβολής Προστίμου άρθρου 54 ν. 4174/2013, φορολογικού έτους 2019, στ) υπ' αριθ ./2021 Πράξης Επιβολής Προστίμου άρθρου 54 ν.4174/2013, φορολογικού έτους 2020 της Προϊσταμένης της Δ.Ο.Υ. Κορίνθου και τα προσκομιζόμενα με αυτή σχετικά έγγραφα.

5. Τις: α) υπ' αριθ ./2021 Πράξη Επιβολής Προστίμου άρθρου 54 ν.4174/2013, φορολογικού έτους 2015, β) υπ' αριθ ./2021 Πράξη Επιβολής Προστίμου άρθρου 54 ν. 4174/2013, φορολογικού έτους 2016, γ) υπ' αριθ ./2021 Πράξη Επιβολής Προστίμου άρθρου 54 ν. 4174/2013, φορολογικού έτους 2017, δ) υπ' αριθ ./2021 Πράξη Επιβολής Προστίμου άρθρου 54 ν. 4174/2013, φορολογικού έτους 2018, ε) υπ' αριθ ./2021 Πράξη Επιβολής Προστίμου άρθρου 54 ν.4174/2013, φορολογικού έτους 2019, στ) υπ' αριθ ./2021 Πράξη Επιβολής Προστίμου άρθρου 54 ν. 4174/2013, φορολογικού έτους 2020 της Προϊσταμένης της Δ.Ο.Υ. Κορίνθου, των οποίων ζητείται η ακύρωση καθώς και την με ημερομηνία θεώρησης 30-08-2021Έκθεση Ελέγχου Προστίμου άρθρου 54.

6. Τις απόψεις της Δ.Ο.Υ. ΚΟΡΙΝΘΟΥ.

7. Την εισήγηση του ορισθέντος υπαλλήλου του Τμήματος Α6, όπως αποτυπώνεται στο σχέδιο της απόφασης.

Επί της από 27/09/2021 και με αριθμό πρωτοκόλλου ενδικοφανούς προσφυγής του του με ΑΦΜ , η οποία κατατέθηκε εμπρόθεσμα και μετά την μελέτη και την αξιολόγηση όλων των υφιστάμενων στο σχετικό φάκελο εγγράφων και των προβαλλόμενων λόγων της ενδικοφανούς προσφυγής, επαγόμαστε τα ακόλουθα:

Με την υπ' αριθ ./2021 Πράξη Επιβολής Προστίμου της Προϊσταμένης της Δ.Ο.Υ. Κορίνθου, φορολογικού έτους 2015, καταλογίστηκε σε βάρος του προσφεύγοντα, πρόστιμο συνολικού ποσού 400,00€, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 54 παρ.1 περ. α' και παρ. 2 περ. α' του Ν.4174/2013.
Με την υπ' αριθ ./2021 Πράξη Επιβολής Προστίμου της Προϊσταμένης της Δ.Ο.Υ. Κορίνθου, φορολογικού έτους 2016, καταλογίστηκε σε βάρος του προσφεύγοντα, πρόστιμο συνολικού ποσού 400,00€, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 54 παρ.1 περ. α' και παρ. 2 περ. α' του Ν.4174/2013.
Με την υπ' αριθ ./2021 Πράξη Επιβολής Προστίμου της Προϊσταμένης της Δ.Ο.Υ. Κορίνθου, φορολογικού έτους 2017, καταλογίστηκε σε βάρος του προσφεύγοντα, πρόστιμο συνολικού ποσού 400,00€, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 54 παρ.1 περ. α' και παρ. 2 περ. α' του Ν.4174/2013.
Με την υπ' αριθ ./2021 Πράξη Επιβολής Προστίμου της Προϊσταμένης της Δ.Ο.Υ. Κορίνθου, φορολογικού έτους 2018, καταλογίστηκε σε βάρος του προσφεύγοντα, πρόστιμο συνολικού ποσού 400,00€, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 54 παρ.1 περ. α' και παρ. 2 περ. α' του Ν.4174/2013.
Με την υπ' αριθ ./2021 Πράξη Επιβολής Προστίμου της Προϊσταμένης της Δ.Ο.Υ. Κορίνθου, φορολογικού έτους 2019, καταλογίστηκε σε βάρος του προσφεύγοντα, πρόστιμο συνολικού ποσού 400,00€, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 54 παρ.1 περ. α' και παρ. 2 περ. α' του Ν.4174/2013.
Με την υπ' αριθ ./2021 Πράξη Επιβολής Προστίμου της Προϊσταμένης της Δ.Ο.Υ. Κορίνθου, φορολογικού έτους 2020, καταλογίστηκε σε βάρος του προσφεύγοντα, πρόστιμο συνολικού ποσού 400,00€, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 54 παρ.1 περ. α' και παρ. 2 περ. α' του Ν.4174/2013.

Ο προσφεύγων είχε υποβάλλει την υπ' αριθμ ./2021 Αίτηση Επιστροφής Φ.Π.Α. με την υποβολή της υπ' αριθμ ./2021 Περιοδικής Δήλωσης ΦΠΑ 4ου Τριμήνου 2020, με την οποία αιτήθηκε επιστροφή Φ.Π.Α. 5.000,00€, λόγω αδυναμίας συμψηφισμού του για τη φορολογική περίοδο 01-10-2020 έως 31-12-2020. Εν συνεχεία εκδόθηκε η υπ' αριθμ ./2021 εντολή μερικού φορολογικού ελέγχου της Προϊσταμένης της Δ.Ο.Υ. Κορίνθου, με την οποία αφού ο προσφεύγων έθεσε στη διάθεση του ελέγχου όλα τα δικαιολογητικά των φορολογικών περιόδων από 01-01-2015 έως 31-12-2020, διενεργήθηκε φορολογικός έλεγχος για την εφαρμογή των διατάξεων του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας. Από τον διενεργηθέντα έλεγχο προέκυψε ότι στην πρώτη περιοδική δήλωση Φ.Π.Α. ( ./2015 περιόδου 01/01/2015 - 31/03/2015) της ελεγχόμενης περιόδου το πιστωτικό υπόλοιπο που μεταφερόταν από προηγούμενη φορολογική περίοδο (κωδ. 401) ανερχόταν σε ποσό ύψους 42.330,44€.

Ο έλεγχος προκειμένου να ελέγξει αν το ως άνω πιστωτικό υπόλοιπο που είχε σχηματιστεί, νόμιμα μεταφερόταν προς έκπτωση και συμψηφισμό και δεν είχε υποπέσει σε παραγραφή συνέταξε πίνακα υπολογισμού παραγραφής πιστωτικού υπολοίπου Φ.Π.Α.. Βάσει των προεκτεθέντων, ποσό πιστωτικού υπολοίπου ΦΠΑ ύψους 9.395,36€, 25.267,57€ και 4.425,21€ που αφορούσαν τα έτη 2010, 2011 και 2014 αντίστοιχα, παραγράφηκαν καθώς δεν ζητήθηκε η επιστροφή τους εντός της τριετίας και πενταετίας που προέκυψαν, κατά τα προβλεπόμενα στις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 32 του Ν.2859/2000 και συνεπώς τέθηκε θέμα παραγραφής των εν λόγω ποσών. Σύμφωνα με τα ανωτέρω το πιστωτικό υπόλοιπο στην πρώτη ελεγχόμενη περιοδική δήλωση Φ.Π.Α. 01/01/2015 - 31/03/2015 που μεταφερόταν από προηγούμενη φορολογική περίοδο (κωδ.401) και ανερχόταν σε ποσό 42.330,44€ μειώθηκε κατά το ποσό των 39.088,14€ (9.395,36 + 25.267,57 + 4.425,21) λόγω παραγραφής. Επιπλέον από τον έλεγχο προέκυψε ότι: α) για τα ελεγχόμενα έτη 2015-2020 είχε εκπεστεί αναλογών Φ.Π.Α. δαπανών χωρίς ωστόσο να υπάρχει τέτοιο δικαίωμα από τον προσφεύγοντα και β) αγορές επενδυτικών αγαθών που πραγματοποιήθηκαν το φορολογικό έτος 2015 από τον προσφεύγοντα καταχωρήθηκαν μόνο στις εισροές στον κωδικό 362 και 382 (ποσό φόρου) ενώ έπρεπε να καταχωρηθούν και στις εκροές στον κωδικό 303 και 333 (ποσό φόρου). Συνεπώς επειδή δεν πραγματοποιήθηκε χρεωπίστωση των ποσών τόσο στις εκροές όσο και στις εισροές προσαυξήθηκαν από τον έλεγχο οι εκροές. Σύμφωνα με τις ως άνω αναφερόμενες ελεγκτικές επαληθεύσεις που διενεργήθηκαν, διαπιστώθηκε ότι ο προσφεύγων υπέβαλε ανακριβείς πιστωτικές περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ και για τα τέσσερα (4) τρίμηνα των φορολογικών ετών 2015-2020. Στη συνέχεια, βάσει των ανωτέρω διαπιστώσεων, η φορολογική αρχή προχώρησε στον καταλογισμό 24 διαδικαστικών παραβάσεων, εκδίδοντας τις προσβαλλόμενες με την παρούσα πράξεις επιβολής προστίμου.

O προσφεύγων με την κρινόμενη ενδικοφανή προσφυγή ζητά την ακύρωση των προσβαλλόμενων πράξεων, ισχυριζόμενος ότι εσφαλμένα επιβλήθηκαν τα ως άνω πρόστιμα καθώς σύμφωνα με το άρθρο 54 του ν.4174/2013, η επιβολή προστίμου λόγω ανακρίβειας των περιοδικών δηλώσεων Φ.Π.Α. από τις οποίες δεν προκύπτει φόρος προς καταβολή δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της οριζόμενης από την περ. α' της παρ.1 και την περ. α' της παρ.2, επικαλούμενος και την με αρ. 1791/2019 απόφαση της ΔΕΔ Θεσσαλονίκης.

Επειδή με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 58Α του ν. 4174/2013: « Σε κάθε περίπτωση όπου διαπιστώνεται, η υποβολή ανακριβών δηλώσεων ή η μη υποβολή δηλώσεων, υποβολή δηλώσεων, με συνέπεια τη μη απόδοση ή τη μειωμένη απόδοση ή την επιπλέον έκπτωση ή επιστροφή ΦΠΑ, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) επί του ποσού του φόρου που θα προέκυπτε από την μη υποβληθείσα δήλωση ή επί της διαφοράς, αντίστοιχα.»

Επειδή σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 54 του ν. 4174/2013: «Για καθεμία από τις παρακάτω παραβάσεις επιβάλλεται πρόστιμο στον φορολογούμενο ή οποιοδήποτε πρόσωπο, εφόσον υπέχει αντίστοιχη υποχρέωση από τον Κώδικα ή τη φορολογική νομοθεσία που αναφέρεται στο πεδίο εφαρμογής του: α) δεν υποβάλλει ή υποβάλλει εκπρόθεσμα ή υποβάλει ελλιπή δήλωση πληροφοριακού χαρακτήρα ή φορολογική δήλωση από την οποία δεν προκύπτει φορολογική υποχρέωση καταβολής φόρου, β) » και την παρ. 2 του ίδιου άρθρου του ως άνω νόμου: «Τα πρόστιμα για τις παραβάσεις που αναφέρονται στην παράγραφο 1 καθορίζονται ως εξής: α)εκατό (100) ευρώ, σε περίπτωση μη υποβολής ή εκπρόθεσμης υποβολής σχετικά με την περίπτωση α της παραγράφου 1 και, στις φορολογίες κεφαλαίου, για κάθε παράβαση των περιπτώσεων α, β, γ, δ στ και ιγ της παραγράφου 1, β).... »

Επειδή στην ΠΟΛ.1252/2015 με θέμα: «Παροχή διευκρινίσεων για την εφαρμογή των διατάξεων του Δέκατου Κεφαλαίου του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν.4174/2013, άρθρα 53-62).»ορίζονται μεταξύ άλλων τα εξής: «II. ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ 53-62 2. Διαδικαστικές παραβάσεις (άρθρο 54)
α) Μη υποβολή, εκπρόθεσμη υποβολή, ελλιπής υποβολή δηλώσεων από τις οποίες δεν προκύπτει υποχρέωση καταβολής φόρου και δηλώσεων πληροφοριακού χαρακτήρα (παρ. 1 περ. α')
Γία κάθε παράβαση μη υποβολής ή εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης, από την οποία δεν προκύπτει υποχρέωση καταβολής φόρου (πιστωτικές και μηδενικές δηλώσεις), καθώς και φορολογικής δήλωσης πληροφοριακού χαρακτήρα, η οποία αφορά φορολογικά έτη, υποθέσεις και περιόδους από 1.1.2014 και μετά, επιβάλλεται πρόστιμο εκατό (100) ευρώ (περ. α' της παρ. 1 σε συνδυασμό με την περ. α' της παρ. 2 του άρθρου 54).
Ελλιπής δήλωση είναι η δήλωση η οποία δεν είναι πλήρης ως προς τη συμπλήρωση όλων των τυπικών στοιχείων της, ή, στην περίπτωση που έχουν αναγραφεί όλα τα τυπικά στοιχεία, αυτά δεν είναι πλήρη ή δεν έχουν αναγραφεί κατά τρόπο ώστε να απεικονί ουν την πραγματική κατάσταση. Δεν θεωρείται ελλιπής η δήλωση που δεν περιλαμβάνει στοιχεία στα οποία η Φορολογική Διοίκηση μπορεί να έχει πρόσβαση από άλλες υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου για τα οποία υπάρχει υποχρέωση αυτεπάγγελτης αναζήτησης, πλην των περιπτώσεων στις οποίες η προσκόμιση συγκεκριμένων δικαιολογητικών προκύπτει από το ισχύον νομοθετικό ή κανονιστικό πλαίσιο (π.χ. υπουργικές αποφάσεις καθορισμού δικαιολογητικών για τη χορήγηση απαλλαγών). Ειδικά, ελλιπής κατάσταση φορολογικών στοιχείων, πελατών και προμηθευτών, νοείται η κατάσταση στην οποία δεν έχουν συμπεριληφθεί τα οριζόμενα στις κείμενες διατάξεις στοιχεία, ή στην περίπτωση που έχουν συμπεριληφθεί, αυτά δεν είναι πλήρη ή δεν έχουν αναγραφεί κατά τρόπο ώστε να απεικονίζουν την πραγματική κατάσταση του φορολογούμενου.
Επισημαίνεται ότι πρόστιμο υποβολής ελλιπούς δήλωσης πληροφοριακού χαρακτήρα κατά το άρθρο 54, παρ. 2, περ. α' ΚΦΔ, προβλέπεται μόνον στις φορολογίες Κεφαλαίου.
10. Πρόστιμα για παραβάσεις σχετικές με τον φόρο προστιθέμενης αξίας (άρθρο 58Α) Με το άρθρο 58Α θεσπίζονται, για πρώτη φορά διακριτά από τις λοιπές φορολογίες, πρόστιμα για παραβάσεις σχετικές με τον ΦΠΑ που διαπιστώνονται κατά τον έλεγχο. Στις παραγράφους 1, 3 και 4 ορίζονται «νέες» παραβάσεις για σκοπούς ΦΠΑ, ενώ με την παράγραφο 2 ορίζεται το πρόστιμο ΦΠΑ για τις παραβάσεις της μη υποβολής ή της ανακριβούς υποβολής δήλωσης.
Το άρθρο 58Α, ως ειδικότερο, αποκλείει την εφαρμογή του άρθρου 58 (άρθρο 62 παρ. 7), για παραβάσεις που αφορούν τον ΦΠΑ. Δεδομένου ότι το άρθρο 58Α αφορά στην επιβολή προστίμων για ουσιαστικές παραβάσεις, στις περιπτώσεις διαπίστωσης παραβάσεων:
- εκπρόθεσμης υποβολής χρεωστικής δήλωσης ΦΠΑ, ή
- μη υποβολής ή ανακριβούς ή εκπρόθεσμης υποβολής δηλώσεων πληροφοριακού χαρακτήρα (π.χ. δηλώσεις ενδοκοινοτικών αποκτήσεων - παραδόσεων), ή
- μη υποβολής ή ανακριβούς ή εκπρόθεσμης υποβολής μηδενικών ή πιστωτικών δηλώσεων, δεν εφαρμόζεται το άρθρο 58Α, αλλά το άρθρο 54, ακόμη και αν οι παραβάσεις διαπιστώνονται κατόπιν ελέγχου, καθώς οι προαναφερόμενες συνιστούν παραβάσεις διαδικαστικού χαρακτήρα »


Επειδή ως ανακριβής δήλωση στη φορολογία ΦΠΑ, βάσει της παρ. 2 του άρθρου 58Α του ν. 4174/2013 αλλά και του προϊσχύσαντος άρθρου 58 του ίδιου νόμου, χαρακτηρίζεται η δήλωση που έχει ως συνέπεια τη μη απόδοση ή τη μειωμένη απόδοση ή την επιπλέον έκπτωση ή επιστροφή ΦΠΑ και το ποσό του φόρου που προκύπτει με βάση τη φορολογική δήλωση (αρχική/ τροποποιητική) υπολείπεται του ποσού του φόρου που προκύπτει με βάση το διορθωτικό προσδιορισμό φόρου που πραγματοποιήθηκε από τη Φορολογική Διοίκηση.

Επειδή σύμφωνα με την ΠΟΛ.1252/2015 προβλέπεται ότι σε περίπτωση διαπίστωσης κατόπιν ελέγχου υποβολής ανακριβούς δήλωσης ΦΠΑ δεν εφαρμόζεται το άρθρο 58Α του ν. 4174/2013, αλλά το άρθρο 54 του ίδιου νόμου, καθώς η συνιστώσα παράβαση είναι διαδικαστικού χαρακτήρα. Συνεπώς, οι διατάξεις του άρθρου 54 ΚΦΔ, πράγματι εφαρμόζονται σε περίπτωση μη υποβολής ή εκπρόθεσμης υποβολής μηδενικών ή πιστωτικών δηλώσεων ΦΠΑ.

Επειδή ωστόσο, οι διατάξεις του άρθρου 54 του ν. 4174/2013 δεν προβλέπουν την επιβολή προστίμου στην περίπτωση ανακριβούς υποβολής πιστωτικής δήλωσης ΦΠΑ. Και τούτο διότι η μοναδική πρόβλεψη στις διατάξεις αυτές, πέραν της επιβολής προστίμου στις περιπτώσεις μη υποβολής ή εκπρόθεσμης υποβολής, αφορά στην περίπτωση ελλιπών (όχι ανακριβών) δηλώσεων πληροφοριακού χαρακτήρα, όπου, όμως, όπως έχει διευκρινιστεί με την ΠΟΛ.1252/2015, «πρόστιμο υποβολής ελλιπούς δήλωσης πληροφοριακού χαρακτήρα κατά το άρθρο 54, παρ. 2, περ. α' ΚΦΔ, προβλέπεται μόνον στις φορολογίες Κεφαλαίου.» Συνεπώς, η περίπτωση της ανακριβούς πιστωτικής δήλωσης ΦΠΑ δεν καταλαμβάνεται από τις διατάξεις του άρθρου 54 του ΚΦΔ και ως εκ τούτου τόσο στην περίπτωση της υποβολής ανακριβούς πιστωτικής δήλωσης ΦΠΑ όσο και στην περίπτωση της κατόπιν ελέγχου μείωσης του προς μεταφορά πιστωτικού υπολοίπου ΦΠΑ, δεν επιβάλλεται το πρόστιμο της περ. α ' της παρ. 2 του άρθρου 54 του ν. 4174/2013.

Επειδή στην υπό κρίση περίπτωση, όπως διαπιστώθηκε από τον έλεγχο, ο προσφεύγων, είχε υποβάλλει ανακριβώς τις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ για τέσσερα (4) τρίμηνα της χρήσης 2015, τέσσερα (4) τρίμηνα της χρήσης 2015, τέσσερα (4) τρίμηνα της χρήσης 2016, τέσσερα (4) τρίμηνα της χρήσης 2017, τέσσερα (4) τρίμηνα της χρήσης 2018, τέσσερα (4) τρίμηνα της χρήσης 2019 και τέσσερα (4) τρίμηνα της χρήσης 2020, για τις οποίες δεν προέκυψε φόρος για καταβολή, καθόσον αυτές ήταν πιστωτικές. Συγκεκριμένα, ο διενεργηθείς έλεγχος πραγματοποιήθηκε συνεπεία της με αρ. πρωτ../2021 αίτησης επιστροφής ΦΠΑ της φορολογικής περιόδου 01/10/2020 - 31/12/2020 που υπέβαλλε ο προσφεύγων προς την αρμόδια Δ.Ο.Υ.

Επειδή ωστόσο, σύμφωνα με τα ανωτέρω αναφερόμενα, η ανακριβής, εκ μέρους του προσφεύγοντα, υποβολή πιστωτικών δηλώσεων ΦΠΑ, από τις οποίες δεν προέκυψε φόρος για καταβολή, δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της οριζόμενης στο άρθρο 54 ΚΦΔ κύρωσης. Συνεπώς, δεν επιβάλλεται πρόστιμο και ο ισχυρισμός του προσφεύγοντα βάσιμα προβάλλεται και γίνεται αποδεκτός.

Αποφασίζουμε

Την αποδοχή της από 27/09/2021 και με αριθμό πρωτοκόλλου ενδικοφανούς προσφυγής του του , ΑΦΜ και την ακύρωση, σύμφωνα με το ανωτέρω σκεπτικό, των:
α) υπ' αριθ../2021 Πράξης Επιβολής Προστίμου άρθρου 54 ν. 4174/2013, φορολογικού έτους 2015,
β) υπ' αριθ ./2021 Πράξης Επιβολής Προστίμου άρθρου 54 ν. 4174/2013, φορολογικού έτους 2016,
γ) υπ' αριθ ./2021 Πράξης Επιβολής Προστίμου άρθρου 54 ν. 4174/2013, φορολογικού έτους 2017,
δ) υπ' αριθ ./2021 Πράξης Επιβολής Προστίμου άρθρου 54 ν. 4174/2013, φορολογικού έτους 2018,
ε) υπ' αριθ ./2021 Πράξης Επιβολής Προστίμου άρθρου 54 ν. 4174/2013, φορολογικού έτους 2019,
στ) υπ' αριθ ./2021 Πράξης Επιβολής Προστίμου άρθρου 54 ν. 4174/2013, φορολογικού έτους 2020 της Προϊσταμένης της Δ.Ο.Υ. Κορίνθου.

Οριστική φορολογική υποχρέωση του υπόχρεου - καταλογιζόμενο ποσό με βάση την παρούσα απόφαση:

α) Πρόστιμο παρ. 1α' και 2α' άρθρου 54 ν. 4174/2013 φορολογικού έτους 2015: 0,00€
β) Πρόστιμο παρ. 1α' και 2α' άρθρου 54 ν. 4174/2013 φορολογικού έτους 2016: 0,00€
γ) Πρόστιμο παρ. 1α' και 2α' άρθρου 54 ν. 4174/2013 φορολογικού έτους 2017: 0,00€
δ) Πρόστιμο παρ. 1α' και 2α' άρθρου 54 ν. 4174/2013 φορολογικού έτους 2018: 0,00€
ε) Πρόστιμο παρ. 1α' και 2α ' άρθρου 54 ν. 4174/2013 φορολογικού έτους 2019: 0,00€
στ) Πρόστιμο παρ. 1α' και 2α ' άρθρου 54 ν. 4174/2013 φορολογικού έτους 2020:0,00€

Η παρούσα απόφαση να κοινοποιηθεί από αρμόδιο όργανο με τη νόμιμη διαδικασία στον υπόχρεο.

ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΥΠΟΔ/ΝΣΗΣ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ
ΓΡΑΜΜΑΤΩ ΣΚΟΥΡΑ

Ακριβές Αντίγραφο
Ο/Η Υπάλληλος του Τμήματος
Διοικητικής Υποστήριξης

Σημείωση: Κατά της απόφασης αυτής επιτρέπεται η άσκηση προσφυγής ενώπιον των αρμόδιων Διοικητικών Δικαστηρίων εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίησή της.