TAXHEAVEN
Η πιο αξιόπιστη πηγή φορολογικής ενημέρωσης
|
Φόρος αλλοδαπής <Φόρος Ελλάδος /2 |
|
Παράδειγμα 1 |
|
Η ημεδαπή ανώνυμη εταιρεία Α συμμετέχει με ποσοστό 90% στο κεφάλαιο της ημεδαπής εταιρείας Β. Οι ημεδαπές εταιρείες Α & Β κατέχουν το 70% των μετοχών της εταιρείας «KTL S.A.» η οποία είναι εγκατεστημένη στο Πριγκιπάτο του Μονακό (κράτος μη συνεργάσιμο) και συγκεκριμένα το 30% το κατέχει η Α και το 40% η Β (Συνδεδεμένες βάσει άρθρο 66 παρ.2 Κ.Φ.Ε). |
|
Από τον επίσημο ισολογισμό της εταιρείας «KTL S.A.» του φορολογικού έτους 201Χ προκύπτουν τα εξής: |
|
Έσοδα από τόκους 800.000,00 € |
|
Καθαρά κέρδη προ φόρων 2.000.000,00 € |
|
Η εταιρεία «KTL S.A.» δεν διανέμει κέρδη στους μετόχους της. |
|
Με βάση τα ανωτέρω στοιχεία προκύπτει ότι: |
|
α) Η ημεδαπή εταιρεία Α και η ημεδαπή εταιρεία Β, κατέχουν το 70% (40% + 30%) των μη εισηγμένων σε χρηματιστήριο μετοχών της εταιρείας «KTL S.A.», δηλαδή με ποσοστό μεγαλύτερο του 50%. |
|
β) Η εταιρεία «KTL S.A.» είναι εγκατεστημένη στο Πριγκιπάτο του Μονακό (κράτος μη συνεργάσιμο) |
|
γ)Τα έσοδα της εταιρείας «KTL S.A.» από τόκους καλύπτουν το 40% των καθαρών κερδών προ φόρων (800.000,00 / 2.000.000,00),δηλαδή μεγαλύτερο του 30%. |
|
δ)Η εταιρεία «KTL S.A.» δεν διανέμει κέρδη στους μετόχους της. |
|
Κατόπιν τούτων, έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 66 του Ν.4172/2013 : Η ημεδαπή ανώνυμη εταιρεία Α ,θα πρέπει να συμπεριλάβει στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος για το φορολογικό έτος 20Χ1 το ποσό των 800.000 € που του αναλογεί από τα κέρδη της «KTL S.A.» (2.000.000 € × 40%) ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα. Η ημεδαπή ανώνυμη εταιρεία Β ,θα πρέπει να συμπεριλάβει στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος για το φορολογικό έτος 20Χ1 το ποσό των 600.000 € που του αναλογεί από τα κέρδη της «KTL S.A.» (2.000.000 € × 30%) ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα. |
|
Σημείωση: Στον κωδικό 452 ΕΝΤΥΠΟ Ν αναγράφεται το μη διανεμηθέν εισόδημα ελεγχόμενης αλλοδαπής εταιρείας, κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 66 του ν.4172/2013 (Α.1037/2019). |
|
Παράδειγμα 2 |
|
Ημεδαπή Α.Ε. της οποίας η χρήση λήγει στις 31.12.2019, κατέχει το 60% των μη εισηγμένων σε χρηματιστήριο μετοχών αλλοδαπής νομικής οντότητας «AXD» η οποία είναι εγκατεστημένη στις Νήσους Μάρσαλ (κράτος μη συνεργάσιμο). |
|
Από τον επίσημο ισολογισμό της εταιρείας «AXD» του φορολογικού έτους 201Χ προκύπτουν τα εξής: |
|
Έσοδα από δικαιώματα 2.000.000,00 € |
|
Καθαρά κέρδη προ φόρων 5.000.000,00 € |
|
Η εταιρεία «AXD» δεν διανέμει κέρδη στους μετόχους της. |
|
Με βάση τα ανωτέρω στοιχεία προκύπτει ότι: |
|
α) Η ημεδαπή ανώνυμη εταιρεία κατέχει το 60% των μη εισηγμένων σε χρηματιστήριο μετοχών αλλοδαπής νομικής οντότητας «AXD», δηλαδή με ποσοστό μεγαλύτερο του 50% . β) Η εταιρεία «AXD» είναι εγκατεστημένη στο Χόνγκ-Κόνγκ (κράτος μη συνεργάσιμο) |
|
γ)Τα έσοδα της εταιρείας «AXD», από δικαιώματα καλύπτουν το 40% των καθαρών κερδών προ φόρων (2.000.000 / 5.000.000,00),δηλαδή μεγαλύτερο του 30%. |
|
δ)Η εταιρεία «AXD» ,δεν διανέμει κέρδη στους μετόχους της. |
|
Κατόπιν τούτων, έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 66 του Ν.4172/2013 και η ημεδαπή Α.Ε. θα πρέπει να συμπεριλάβει στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος για το φορολογικό έτος 20Χ1 το ποσό των 3.000.000 € που του αναλογεί από τα κέρδη της «AXD» (5.000.000 € × 60%) ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα. |
|
Σημείωση: |
|
Στον κωδικό 452 ΕΝΤΥΠΟ Ν αναγράφεται το μη διανεμηθέν εισόδημα ελεγχόμενης αλλοδαπής εταιρείας, κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 66 του ν.4172/2013 (Α.1037/2019) |
|
Άρθρο 66. Ελεγχόμενες αλλοδαπές εταιρείες (ΕΑΕ) έως 31/12/2018 ΠΟΛ.1076/2014 |
Άρθρο 66. Ελεγχόμενες αλλοδαπές εταιρείες (ΕΑΕ) Από 01/01/2019 Ε.2071/2019 ΟΔΗΓΙΑ 1164/2016 |
|
|
1.Το φορολογητέο εισόδημα περιλαμβάνει το μη διανεμηθέν εισόδημα νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας που είναι φορολογικός κάτοικος άλλης χώρας, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις: α) ο φορολογούμενος, μόνος του ή από κοινού με τα συνδεδεμένα πρόσωπα, κατέχει, άμεσα ή έμμεσα, μετοχές, μερίδια, δικαιώματα ψήφου ή συμμετοχής στο κεφάλαιο σε ποσοστό άνω του πενήντα τοις εκατό (50%) ή δικαιούται να εισπράττει ποσοστό άνω του πενήντα τοις εκατό (50%) των κερδών του εν λόγω νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας, β) το παραπάνω νομικό πρόσωπο ή η νομική οντότητα υπόκειται σε φορολογία σε μη συνεργάσιμο κράτος ή κράτος με προνομιακό φορολογικό καθεστώς, ήτοι σε ειδικό καθεστώς που επιτρέπει ουσιωδώς χαμηλότερο επίπεδο φορολογίας από ό,τι το γενικό καθεστώς, γ)
άνω του τριάντα τοις εκατό (30%) του καθαρού εισοδήματος προ φόρων που
πραγματοποιεί το νομικό πρόσωπο ή η νομική οντότητα εμπίπτει σε μία ή
περισσότερες από τις κατηγορίες που ορίζονται στην παράγραφο 3, 2. Η παράγραφος 1 δεν εφαρμόζεται στις περιπτώσεις που το νομικό πρόσωπο ή η νομική οντότητα είναι φορολογικός κάτοικος κράτους - μέλους της Ε. Ε., εκτός εάν η εγκατάσταση ή η οικονομική δραστηριότητα του νομικού προσώπου ή της νομικής οντότητας συνιστά επίπλαστη κατάσταση που δημιουργήθηκε με ουσιαστικό σκοπό τηναποφυγή του αναλογούντος φόρου.
Σε περίπτωση που το νομικό πρόσωπο ή η νομική οντότητα είναι φορολογικός κάτοικος χώρας που είναι συμβαλλόμενο μέρος της συμφωνίας για τον Ε.Ο.Χ. και υφίσταται και εφαρμόζεται συμφωνία ανταλλαγής πληροφοριών, ανάλογης με την ανταλλαγή πληροφοριών, κατόπιν αιτήσεως που προβλέπεται στην Οδηγία 2011/16/ΕΕ, η παράγραφος 1 δεν εφαρμόζεται, εκτός εάν η εγκατάσταση ή η οικονομική δραστηριότητα του νομικού προσώπου ή της νομικής οντότητας συνιστά επίπλαστη κατάσταση, που δημιουργήθηκε με ουσιαστικό σκοπό την αποφυγή του αναλογούντος φόρου. 3. Οι ακόλουθες κατηγορίες εισοδήματος λαμβάνονται υπόψη για την εφαρμογή του στοιχείου γ' της παραγράφου 1, εφόσον άνω του πενήντα τοις εκατό (50%) της αντίστοιχης κατηγορίας εισοδήματος του νομικού προσώπου ή της νομικής οντότητας προέρχεται από συναλλαγές με τη φορολογούμενη εταιρεία ή τα συνδεδεμένα με αυτή πρόσωπα: α) τόκοι ή οποιοδήποτε άλλο εισόδημα παράγεται από χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία,
β) δικαιώματα ή οποιοδήποτε άλλο εισόδημα παράγεται από πνευματική ιδιοκτησία, γ) μερίσματα και εισόδημα από τη μεταβίβαση μετοχών, δ) εισόδημα από κινητά περιουσιακά στοιχεία, στ) εισόδημα από ασφαλιστικές, τραπεζικές και άλλες χρηματοοικονομικές δραστηριότητες.
4. Οι κατηγορίες εισοδήματος που αναφέρονται στην προηγούμενη παράγραφο υπολογίζονται στη βάση του φορολογικού έτους και με το φορολογικό συντελεστή που ισχύει για τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα των φυσικών προσώπων σύμφωνα με το Δεύτερο Μέρος του παρόντα Κώδικα ή με το φορολογικό συντελεστή που ισχύει για τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα των νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων σύμφωνα με το Τρίτο Μέρος, κατά περίπτωση.
|
1.
Ως Ελεγχόμενη Αλλοδαπή Εταιρεία νοείται το αλλοδαπό νομικό πρόσωπο ή η
αλλοδαπή νομική οντότητα ή η μόνιμη εγκατάσταση στην αλλοδαπή, τα κέρδη
της οποίας δεν φορολογούνται ή απαλλάσσονται του φόρου στην ημεδαπή,
όταν συντρέχουν σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:
Σημείωση:
· Διατηρείται η προϋπόθεση συμμετοχής του φορολογούμενου στην ΕΑΕ με ποσοστό άνω του 50% επί των δικαιωμάτων ψήφου ή του κεφαλαίου ή των κερδών, ενώ ορίζεται ρητά ότι για τον προσδιορισμό του ποσοστού συμμετοχής της φορολογούμενης εταιρείας από κοινού με συνδεδεμένα αυτής πρόσωπα, αρχικώς εξετάζονται οι συνδεδεμένες εταιρείες και στη συνέχεια αθροίζονται τα ποσοστά συμμετοχής αυτών στην ΕΑΕ. · Περιλαμβάνονται πλέον και οι μόνιμες εγκαταστάσεις στην αλλοδαπή, τα κέρδη των οποίων δεν φορολογούνται ή απαλλάσσονται του φόρου στην ημεδαπή. · Καταργείται η προϋπάρχουσα εξαίρεση ως προς τις εισηγμένες εταιρείες.
Για τον υπολογισμό της διαφοράς της παρούσας, η μόνιμη εγκατάσταση μίας ελεγχόμενης αλλοδαπής εταιρείας που δεν υπόκειται σε φόρο ή απαλλάσσεται του φόρου στη χώρα της ελεγχόμενης αλλοδαπής εταιρείας δεν λαμβάνεται υπόψη. Ο φόρος που θα οφειλόταν στην ημεδαπή υπολογίζεται σύμφωνα με την εσωτερική νομοθεσία,
Σημείωση:
Με βάση τις νέες διατάξεις πλέον κριτήριο για τη φορολόγηση της ΕΑΕ αποτελεί ο πραγματικός φόρος που έχει καταβληθεί στην αλλοδαπή, εφόσον είναι μικρότερος του μισού του φόρου που θα οφειλόταν στην Ελλάδα δυνάμει των διατάξεων του ΚΦΕ, δηλαδή να ισχύει η σχέση:
ανεξαρτήτως του εάν η ΕΑΕ είναι εγκατεστημένη σε προνομιακό ή μη συνεργάσιμο κράτος.
(γ) άνω του τριάντα τοις εκατό (30%) του καθαρού εισοδήματος προ φόρων που πραγματοποιεί το νομικό πρόσωπο ή η νομική οντότητα ή η μόνιμη εγκατάσταση στην αλλοδαπή, εμπίπτει σε μία ή περισσότερες από τις κατηγορίες που ορίζονται στην παράγραφο 3.
Σημείωση:
Παραμένει το ποσοστό 30% ως προς τις κατηγορίες εισοδήματος, από τις οποίες προκύπτει το μη διανεμηθέν εισόδημα της ΕΑΕ.
2. Για την εφαρμογή του παρόντος ως συνδεδεμένη επιχείρηση νοείται: περισσότερα νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες, όλα τα σχετικά νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες, περιλαμβανομένου του φορολογουμένου, θεωρούνται επίσης συνδεδεμένες επιχειρήσεις.
Σημείωση:
Βάσει του άρθρου 7 παράγραφος 2 ATAD εισάγεται ορισμός των συνδεδεμένων επιχειρήσεων, που είναι σημαντικά κατώτερο του άρθρου 2 του ΚΦΕ, το ποσοστό για τον προσδιορισμό των συνδεδεμένων επιχειρήσεων ανέρχεται σε 33%, ενώ με τι νέες διατάξεις για τις ΕΑΕ το είναι 25%.
3. Στο φορολογητέο εισόδημα του φορολογουμένου περιλαμβάνεται το μη διανεμηθέν εισόδημα της ελεγχόμενης αλλοδαπής εταιρείας, που προκύπτει από τις εξής κατηγορίες εισοδήματος: α) τόκοι ή οποιοδήποτε άλλο εισόδημα που παράγεται από χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία, β)δικαιώματα ή οποιοδήποτε άλλο εισόδημα που παράγεται από πνευματική ιδιοκτησία, γ) μερίσματα και εισόδημα από την εκποίηση μετοχών, δ)εισόδημα από χρηματοδοτική μίσθωση, στ)
εισόδημα από εταιρείες τιμολόγησης που αποκομίζουν έσοδα από πωλήσεις
αγαθών και υπηρεσιών και υπηρεσιών που αγοράζονται και πωλούνται σε
συνδεδεμένες με αυτήν επιχειρήσεις και δεν προσθέτουν καμία ή προσθέτουν
ελάχιστη οικονομική αξία.
Σημείωση:
· Στο μη διανεμηθέν εισόδημα περιλαμβάνεται το εισόδημα από χρηματοοικονομική μίσθωση και το εισόδημα από εταιρείες τιμολόγησης που αποκομίζουν έσοδα από πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών και υπηρεσιών που αγοράζονται και πωλούνται σε συνδεδεμένες με την φορολογούμενη εταιρεία επιχειρήσεις και δεν προσθέτουν καμία ή προσθέτουν ελάχιστη οικονομική αξία. · Δεν περιλαμβάνεται πλέον το εισόδημα από κινητά περιουσιακά, καθώς και το εισόδημα από ακίνητη περιουσία. · Δεν περιλαμβάνεται η διάταξη που όριζε ότι ,άνω του πενήντα τοις εκατό (50%) της αντίστοιχης κατηγορίας εισοδήματος του νομικού προσώπου ή της νομικής οντότητας προέρχεται από συναλλαγές με τη φορολογούμενη εταιρεία ή τα συνδεδεμένα με αυτή πρόσωπα. · Επισημαίνεται, ότι για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 66 του ν. 4172/2013, ήτοι την προσαύξηση του φορολογητέου εισοδήματος του φορολογούμενου με το αδιανέμητο εισόδημα της αλλοδαπής εταιρείας, αρκεί έστω και μια κατηγορία εισοδήματος του αλλοδαπού νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας να προέρχεται από συναλλαγές με τον φορολογούμενο με βάση το οριζόμενο στις πιο πάνω διατάξεις ποσοστό, δηλαδή της αντίστοιχης κατηγορίας εισοδήματος του αλλοδαπού νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας να προέρχεται από συναλλαγές με το φορολογούμενο ή με τα συνδεδεμένα με αυτό πρόσωπα. · Βασική επομένως προϋπόθεση για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 66 του Κ.Φ.Ε. ,είναι διανομή κερδών από την Ε.Α.Ε.
4. (α) Το εισόδημα που περιλαμβάνεται στη φορολογητέα βάση υπολογίζεται, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου και με το φορολογικό συντελεστή που ισχύει για τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα των φυσικών προσώπων, σύμφωνα με το Δεύτερο Μέρος ή με το φορολογικό συντελεστή που ισχύει για τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα των νομικών προσώπων ή νομικών, οντοτήτων, σύμφωνα με το Τρίτο Μέρος, κατά περίπτωση.
Σημείωση:
· Ο συντελεστής φορολογίας εισοδήματος που επιβάλλεται στις κατηγορίες εισοδήματος που αναφέρονται στην προηγούμενη παράγραφο. · Συγκεκριμένα, τα υπόψη εισοδήματα υπολογίζονται στη βάση του φορολογικού έτους και με το φορολογικό συντελεστή που ισχύει για τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα των φυσικών προσώπων σύμφωνα με το Δεύτερο
Μέρος του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος ή με το φορολογικό συντελεστή που ισχύει για τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα των νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων σύμφωνα με το Τρίτο Μέρος, κατά περίπτωση.
(β) Το εισόδημα περιλαμβάνεται σε εκείνο το φορολογικό έτος του φορολογουμένου, στη διάρκεια του οποίου λήγει το φορολογικό έτος του νομικού προσώπου ή της νομικής οντότητας και υπολογίζεται κατ' αναλογία προς τη συμμετοχή του φορολογουμένου στο νομικό πρόσωπο ή τη νομική οντότητα.
Σημείωση:
Ως φορολογητέο εισόδημα
λαμβάνεται υπόψη το σύνολο του μη διανεμηθέντος εισοδήματος της ΕΑΕ του
οικείου φορολογικού έτους, όπως αυτό προκύπτει από τον επίσημο
ισολογισμό του αλλοδαπού νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας ή από
οποιοδήποτε άλλο αντίστοιχο επίσημο στοιχείο που προβλέπεται από την
νομοθεσία της αλλοδαπής του οικείου φορολογικού έτους, κατά το μέρος που
αναλογεί στον φορολογούμενο - μέτοχο με βάση το ποσοστό συμμετοχής του
και όχι μόνο το εισόδημα των περ. α' έως στ' της παρ. 3 του άρθρου 66
του Κ.Φ.Ε. του αλλοδαπού νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας.
Σημείωση:
Σε περίπτωση που το νομικό πρόσωπο ή η νομική οντότητα ή η μόνιμη εγκατάσταση πραγματοποιούν σε ένα φορολογικό έτος ζημίες, αυτές δεν περιλαμβάνονται στη φορολογητέα βάση του φορολογούμενου, αλλά δύνανται να συμψηφισθούν με μελλοντικά κέρδη, υπό τις προϋποθέσεις που ορίζονται στην παρ.4 του άρθρου 27 του Κ.Φ.Ε. Σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 27 «4. Ζημίες που προκύπτουν στην αλλοδαπή από την άσκηση
επιχειρηματικής δραστηριότητας μέσω μόνιμης εγκατάστασης δεν δύνανται να
χρησιμοποιηθούν για τον υπολογισμό των κερδών του ίδιου φορολογικού
έτους ούτε να συμψηφιστούν με μελλοντικά κέρδη, με εξαίρεση τις ζημιές
από επιχειρηματική δραστηριότητα μέσω μόνιμης εγκατάστασης που
προκύπτουν σε άλλη χώρα ΕΕ/ΕΟΧ, με την οποία η Ελλάδα έχει συνάψει
σύμβαση αποφυγής διπλής φορολογίας, βάσει της οποίας τα κέρδη από
επιχειρηματική δραστηριότητα δεν απαλλάσσονται.»
5. Όταν το νομικό πρόσωπο ή η νομική οντότητα διανέμει κέρδη ή, σε περίπτωση μόνιμης εγκατάστασης, αποδίδει κέρδη στον φορολογούμενο, τα οποία περιλαμβάνονται στο φορολογητέο εισόδημα του τελευταίου, τα ποσά του εισοδήματος που είχαν περιληφθεί σε προηγούμενο φορολογικό έτος στη φορολογητέα βάση σύμφωνα με την παράγραφο 3 αφαιρούνται από τη φορολογητέα βάση κατά τον υπολογισμό του ύψους του οφειλόμενου φόρου επί των διανεμομένων κερδών.
Σημείωση:
Όταν η οντότητα καταβάλλει διανεμόμενα κέρδη στον φορολογούμενο και τα εν λόγω διανεμόμενα κέρδη περιλαμβάνονται στο φορολογητέο εισόδημα του φορολογουμένου, τα ποσά του εισοδήματος που είχαν περιληφθεί προηγουμένως στη φορολογική βάση σύμφωνα με το άρθρο 7 αφαιρούνται από τη φορολογική βάση κατά τον υπολογισμό του ύψους του οφειλόμενου φόρου επί των διανεμομένων κερδών, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι δεν υφίσταται διπλή φορολόγηση.
6. Σε περίπτωση εκποίησης των συμμετοχών του φορολογουμένου στο αλλοδαπό νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα ή της δραστηριότητας της μόνιμης εγκατάστασης στην αλλοδαπή, κατά τον υπολογισμό του ύψους του οφειλόμενου φόρου, αφαιρείται από τη φορολογητέα βάση το μέρος εκείνο που έχει ήδη φορολογηθεί σε προηγούμενα φορολογικά έτη με βάση τις διατάξεις του παρόντος άρθρου.
Σημείωση:
Σε περίπτωση εκποίησης των συμμετοχών του φορολογουμένου στην ΕΑΕ και αναγνωρίζεται η δυνατότητα συμψηφισμού του καταβληθέντος φόρου αλλοδαπής και των συνδεδεμένων εταιρειών(σε περίπτωση έμμεσης συμμετοχής), μέχρι του ποσού του φόρου που αναλογεί για το εισόδημα αυτό στην Ελλάδα, για την αποφυγής της διπλής φορολογίας.
7. Ο φόρος αλλοδαπής που έχει καταβάλει το νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα ή η μόνιμη εγκατάσταση, καθώς και οι συνδεδεμένες εταιρείες σε περίπτωση έμμεσης συμμετοχής, μειώνει τη φορολογική υποχρέωση του φορολογουμένου. Η μείωση αυτή δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό του φόρου που αναλογεί για το εισόδημα αυτό στην Ελλάδα.
Σημείωση:
Το κράτος μέλος του φορολογουμένου επιτρέπει έκπτωση του φόρου που έχει καταβάλει η οντότητα ή η μόνιμη εγκατάσταση από τη φορολογική οφειλή του φορολογουμένου στο κράτος της φορολογικής του κατοικίας ή εγκατάστασης. Η έκπτωση υπολογίζεται σύμφωνα με το εθνικό δίκαιο και ειδικότερα με το άρθρο 9 του Κ.Φ.Ε.
Σημείωση:
· Οι διατάξεις περί ΕΑΕ δεν εφαρμόζονται σε εγκατεστημένα εντός Ε.Ε/Ε.Ο.Χ. νομικά πρόσωπα, νομικές οντότητες και μόνιμες εγκαταστάσεις που ασκούν ουσιαστική οικονομική δραστηριότητα (ήτοι απασχολούν επαρκή αριθμό υπαλλήλων, διαθέτουν τις απαιτούμενες για τη δραστηριότητά τους εγκαταστάσεις και την αναγκαία υλικοτεχνική υποδομή κλπ.), γεγονός που θα πρέπει να αποδεικνύεται με βάση τα ad hoc πραγματικά περιστατικά και τις συγκεκριμένες περιστάσεις εκάστης περίπτωσης. · Δεν διατυπώνεται καμία εξαίρεση σε περίπτωση, κατά την οποία η ΕΑΕ έχει φορολογική κατοικία ή μόνιμη εγκατάσταση σε τρίτες χώρες η οποία δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος της συμφωνίας για τον ΕΟΧ (Μη συνεργάσιμο κράτος άρθρο 12 Ε.2071/19 Β.3) |
|
Πηγές: |
|
•Εφηµερίς της Κυβερνήσεως της Ελληνικής ∆ηµοκρατίας, Νόµος υπ’ αριθµ. 4172,Φορολογία εισοδήµατος, επείγοντα µέτρα εφαρµογής του ν. 4046/2012, του ν. 4093/2012 και του ν. 4172/2013 και άλλες διατάξεις, Αριθµός φύλλου 167, 23 Ιουλίου 2013 |
|
•Ανάκτηση πληροφοριών από:
|
|
ΟΔΗΓΙΑ (ΕΕ) 2016/1164 ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 12ης Ιουλίου 2016 για τη θέσπιση κανόνων κατά πρακτικών φοροαποφυγής που έχουν άμεση επίπτωση στη λειτουργία της εσωτερικής αγοράς |
|
• Ν.4607/2019 «I. Κύρωση της Συμφωνίας για την Ασιατική Τράπεζα Υποδομών και Επενδύσεων, II. Εναρμόνιση του Κώδικα Φ.Π.Α. με την Οδηγία (ΕΕ) 2016/1065, III. Ενσωμάτωση των σημείων 1, 2, 4 και 5 του άρθρου 2 και των άρθρων 4,6,7 και 8 της Οδηγίας 1164/2016, IV. Τροποποίηση του ν. 2971/2001 και άλλες διατάξεις.» |
|
Ε.2071/2019 |
|
• Έκθεση της ειδικής επιτροπής για τις φορολογικές αποφάσεις τύπου «tax ruling» και άλλα μέτρα παρόμοιου χαρακτήρα ή αποτελέσματος (TAXE 2) |
|
•Πληροφορίες Άρθρα Το ζήτημα της φοροαποφυγής και της φοροδιαφυγής (Νασόπουλος Αντώνης) |
|
ΠΟΛ.1076/17.3.2014 Οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 66 του ν.4172/2013 αναφορικά με τις ελεγχόμενες αλλοδαπές εταιρείες (ΕΑΕ) |
|
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ «ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ» |
|
ΠΟΛ.1211/2014 Συμπλήρωση της παραγράφου 8 της ΠΟΛ.1076/2014 εγκυκλίου, αναφορικά με την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 66 του ν.4172/2013 |
|
•Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος Ν.4172/2013 /Ανάλυση - Ερμηνεία Ν. 4172/2013, Νασόπουλος Α. Αντώνιος, Αθήνα 2016. |
Το παρόν αποτελεί επικαιροποίηση του από 16-07-2019 αρχικού κειμένου