TAXHEAVEN

Η πιο αξιόπιστη πηγή φορολογικής ενημέρωσης

Αριθ. πρωτ.: Δ12Α 1103636 ΕΞ 14.7.2014

Διευκρινίσεις σχετικά με τον υπολογισμό προστίμων εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων, οικονομικού έτους 2014

Ημερομηνία: 14 Ιουλίου 2014

Κατηγορία: Φορολογία Εισοδήματος

Πηγή: https://tax2.taxheaven.gr/circulars/19167/ario-prwt-d12a-1103636-ex-14-7-2014


Αθήνα, 14 Ιουλίου 2014
Αριθ.Πρωτ: Δ12Α 1103636 ΕΞ2014

Ορθή επανάληψη ως προς την ημερομηνία της παρ. 4

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
1.Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
ΤΜΗΜΑ : Α΄
2. Δ/ΝΣΗ ΕΛΕΓΧΩΝ

Ταχ. Δ/νση: Κ.Σερβίας 10
Ταχ. Κώδικας: 101 84 ΑΘΗΝΑ
Τηλέφωνο: 210 3375318
ΦΑΞ: 210 3375001

ΕΠΕΙΓΟΝ

ΘΕΜΑ: Διευκρινίσεις σχετικά με τον υπολογισμό προστίμων εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων, οικονομικού έτους 2014.


Σε απάντηση του ΔΗΛΕΔ 0026902 ΕΞ 2014 εγγράφου σας, σας ενημερώνουμε τα εξής:

1. Σύμφωνα με τις παρ. 18 και 19 του άρθρου 66 του ν. 4174/2013 (ΚΦΔ), στις δηλώσεις χρήσεων ως και 31/12/2013 εφαρμόζονται οι πρόσθετοι φόροι του άρθ. 1 και τα πρόστιμα εκπρόθεσμης υποβολής σε πιστωτική ή μηδενική δήλωση του άρθ. 4 του ν. 2523/1997.

2. Περαιτέρω, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 2 του ν. 2523/1997, σε περίπτωση μη υποβολής φορολογικής δήλωσης, ο πρόσθετος φόρος υπολογίζεται από την επόμενη ημέρα από την ημερομηνία κατά την οποία έληξε η κατά νόμο προθεσμία υποβολής της δήλωσης.

3. Συνεπώς, οι διευκρινίσεις που δόθηκαν με την ΠΟΛ.1317/2.12.1997 ερμηνευτική εγκύκλιο, ισχύουν και για τις φορολογικές δηλώσεις οικονομικού έτους 2014 (εισοδήματα που αποκτήθηκαν κατά τη χρήση 2013), σύμφωνα με την οποία ως κατά τον νόμο προθεσμία θεωρείται και η μετά από παράταση προθεσμία, εφόσον η παράταση δόθηκε με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών που εκδόθηκε με βάση εξουσιοδοτική διάταξη νόμου.

4. Επομένως για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις οικονομικού έτους 2014 που θα υποβληθούν μετά την 14/7/2014, θα επιβληθεί:

α. πρόσθετος φόρος ένα τοις εκατό (1%) επί του οφειλόμενου με τη δήλωση φόρου για κάθε μήνα καθυστέρησης, με αφετηρία υπολογισμού την 15η Ιουλίου 2014.

β. για τις περιπτώσεις που δεν προβλέπεται η επιβολή πρόσθετου φόρου ή δεν προκύπτει ποσό φόρου για καταβολή, επιβάλλεται το πρόστιμο του άρθρου 4 παρ. 1 εδάφιο 1 του ν. 2523/1997, με τον περιορισμό το καταβλητέο σε κάθε μία περίπτωση ποσό, να μην ξεπερνά τα εκατό (100) ευρώ.



ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ
Η ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ

Η Γ.Γ.ΔΗΜ .Ε.ΣΟΔΩΝ
ΑΙΚ. ΣΑΒΒΑΙΔΟΥ

TAXHEAVEN.GR | © 2026 Taxheaven | Ημ. εκτύπωσης: 11/10/2026 01:58