TAXHEAVEN
Η πιο αξιόπιστη πηγή φορολογικής ενημέρωσης
Αριθμ. Δ12 1100217 ΕΞ 2014
(ΦΕΚ Β' 1848/07-07-2014)
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ − ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (Α΄ 98).
2. Τις διατάξεις του Π.Δ. 284/1988 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών (Α΄ 128).
3. Τις διατάξεις του Π.Δ. 368/1989 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας» (Α΄ 163) και ειδικά τις διατάξεις του άρθρου 30Β που αφορούν στις αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Κοινωνικής Αντίληψης και Αλληλεγγύης της Γενικής Διεύθυνσης Πρόνοιας.
4. Τις διατάξεις του Π.Δ. 85/2012 Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών» (Α΄ 141).
5. Τις διατάξεις του Π.Δ. 189/2009 «Καθορισμός και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων» (Α΄ 221).
6. Τις διατάξεις του Π.Δ. 86/2012 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 141).
7. Τις διατάξεις του Π.Δ. 119/2013 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 153).
8. Τις διατάξεις του Π.Δ. 113/2010 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους Διατάκτες» (Α΄ 194).
9. Την υπ’ αριθμ. Υ48/9−7−2012 απόφαση του Πρωθυπουργού περί καθορισμού αρμοδιοτήτων του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα (Β΄ 2105).
10. Την υπ’ αριθμ. 07927ΕΞ/19−9−2012 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών περί ανάθεσης αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών Γεώργιο Μαυραγάνη (Β΄ 2574).
11. Την υπ’ αριθμ. 22365/97/5.7.2013 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας «Καθορισμός αρμοδιοτήτων Υφυπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Βασιλείου Κεγκέρογλου» (Β΄ 1667).
12. Την υπ’ αριθμ. Δ6Α 1015213 ΕΞ 2013/28.1.2013 κοινή απόφαση του Υπουργού και του Υφυπουργού Οικονομικών «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στο Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών (Β΄ 130).
13. Την υποπαράγραφο Α.1, της παραγράφου Α του άρθρου πρώτου του Ν. 4254/2014 «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο εφαρμογής του Ν. 4046/2012 και άλλες διατάξεις (Α΄ 85)».
14. Τις διατάξεις του Ν. 4174/2013 (Α΄ 170).
15. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση προκαλείται εφάπαξ δαπάνη σε βάρος του Kρατικού Προϋπολογισμού, το ύψος της οποίας εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα (δικαιούχους) και προβλέπεται ότι δεν θα υπερβεί το ποσό των 450 εκατ. ευρώ. Η εν λόγω δαπάνη θα καλυφθεί από τις πιστώσεις που έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό εξόδων του Υπουργείου Οικονομικών (ειδικός φορέας 23−200 «Γενικές Κρατικές Δαπάνες», ΚΑΕ 2762 «Δαπάνη χορήγησης κοινωνικού μερίσματος»),
16. Την υπ’ αριθμ. 2/31649/ΔΠΔΑ/15.4.2014 βεβαίωση ύπαρξης πίστωσης της Διεύθυνσης Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών της ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών και την αριθμ. 2/8542/ΔΠΔΑ/30.01.2014 απόφαση έγκρισης δέσμευσης πίστωσης που αφορά το έτος 2014, Ειδικού Φορέα 23−180 και ΚΑΕ 0874 (με α/α 12251/31.01.2014 στο Βιβλίο Εγκρίσεων και Εντολών Πληρωμής της Υ.Δ.Ε.) για την αμοιβή της ΔΙΑΣ ΑΕ (ποσό 0,04 ευρώ ανά έγκυρη συναλλαγή πλέον αναλογούντος Φ.Π.Α. και τις οριζόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις κρατήσεις).
17. Την υπ’ αριθμ. Δ12 1063601 ΕΞ 16.4.2014 (Β΄ 960/16.4.2014) κοινή υπουργική απόφαση για τη διανομή κοινωνικού μερίσματος,
αποφασίζουμε:
Άρθρο Πρώτο
1. Η περίπτωση Α΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 της αριθμ. Δ12 1063601 ΕΞ 16.4.2014 κοινής υπουργικής απόφασης αντικαθίσταται ως εξής:
«Α) Το συνολικό, πραγματικό ή τεκμαρτό, ατομικό ή οικογενειακό, εισόδημα των δικαιούχων δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα όρια που τίθενται στην κατωτέρω κλίμακα.
Για τον προσδιορισμό του ορίου εισοδήματος, ορίζεται ως βασικό όριο εισοδήματος το ποσό των επτά χιλιάδων πενήντα ευρώ (7.050) ευρώ, με βάση το συνολικό, πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα που προκύπτει από την εκκαθάριση των αρχικών ή τροποποιητικών Δηλώσεων Φορολογίας Εισοδήματος του οικονομικού έτους 2013 που αφορούν τόσο τον δικαιούχο όσο και τα προστατευόμενα τέκνα ή τα πρόσωπα που φιλοξενεί. Το βασικό όριο εισοδήματος προσαυξάνεται, ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση του δικαιούχου, υπολογιζόμενο ως το γινόμενο του βασικού ορίου επί την οικογενειακή κλίμακα ισοδυναμίας.
Ως οικογενειακή κλίμακα ισοδυναμίας ορίζεται το σταθμισμένο άθροισμα των μελών της οικογένειας. Ο αιτών/η αιτούσα έχει στάθμιση ένα (1), ο/η σύζυγος καθώς και κάθε φιλοξενούμενος ενήλικας έχει στάθμιση ένα τρίτο (1/3) και κάθε προστατευόμενο τέκνο ή φιλοξενούμενος ανήλικος έχει στάθμιση ένα έκτο (1/6).
Ειδικότερα:
i) Προκειμένου για μονογονεϊκές οικογένειες, η οικογενειακή κλίμακα ισοδυναμίας ορίζεται για το πρώτο προστατευόμενο τέκνο σε ένα τρίτο (1/3).
ii) Προκειμένου για δικαιούχο/οικογένεια με ένα τουλάχιστον πρόσωπο με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, η ανωτέρω οριζόμενη αντίστοιχη με την κατηγορία τους οικογενειακή κλίμακα ισοδυναμίας προσαυξάνεται κατά ένα έκτο (1/6).
Για τον προσδιορισμό των προστατευόμενων τέκνων εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 7 του Ν. 2238/1994 (Α΄ 151).
Κλίμακα υπολογισμού του κοινωνικού μερίσματος:
| Δικαιούχοι | Βασικό όριο εισοδήματος (€ |
Καταβαλλόμενο ποσό (€) |
| Αιτών/Αιτούσα | 7.050 | 500,00 |
| Σύζυγος/φιλοξενούμενος ενήλικας (έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του έως 31.12.2013) | + 2.350 | + 166,67 |
| Για κάθε προστατευόμενο τέκνο/φιλοξενούμενο ανήλικο | + 1.175 | + 83,33 |
| Μονογονεϊκές οικογένειες (για το 1ο προστατευόμενο τέκνο) |
+2.350 | + 166,67 |
| Για ένα (1) τουλάχιστον πρόσωπο με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω | +1.175 | +83,33 |
Όπως τροποποιήθηκε με την κ.υ.α. ΔΕΑΦ 1075889 ΕΞ 2015/28.5.2015.