TAXHEAVEN

Η πιο αξιόπιστη πηγή φορολογικής ενημέρωσης

Αριθ. πρωτ.: Δ13ΦΜΑΠ 1158184 ΕΞ 17.10.2013

Διευκρινίσεις περί του ΕΕΤΑ (Πιστοποίηση αναπηρίας ολικά τυφλών- Οικογενειακό εισόδημα)

Ημερομηνία: 17 Οκτωβρίου 2013

Κατηγορία: Φορολογία Κεφαλαίου

Πηγή: https://tax2.taxheaven.gr/circulars/18050/ario-prwt-d13fmap-1158184-ex-17-10-2013


Αθήνα, 17-10-2013
Αριθ.πρωτ.: Δ13ΦΜΑΠ 1158184 ΕΞ2013

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ
ΤΜΗΜΑ Φ.Μ.Α.Π.

Ταχ. Δ/νση: Καρ. Σερβίας 8
Ταχ. Κώδ.: 101 84 Αθήνα
Πληροφορίες:
Τηλέφωνο: 2103375891
FAX: 2103375834
e-mail: d13.e9@yo.syzefxis.gov.gr

Θέμα: Διευκρινίσεις περί του ΕΕΤΑ (Πιστοποίηση αναπηρίας ολικά τυφλών- Οικογενειακό εισόδημα).

Με αφορμή ερωτήματα που μας υποβάλλονται σχετικά με την επιβολή ΕΕΤΑ σας επισημαίνουμε ότι:

Α. Για την εφαρμογή του μειωμένου συντελεστή (0,5) κατά τον υπολογισμό του ΕΕΤΑ λόγω αναπηρίας ακολουθείται η διαδικασία που ορίζεται στην ΠΟΛ.1101/13.5.2013 απόφαση. Ειδικότερα για την πιστοποίηση και το ποσοστό της αναπηρίας έχει εκδοθεί η ΠΟΛ.1195/8.8.2013 εγκύκλιος.

Διευκρινίζεται ότι, για την πιστοποίηση της αναπηρίας στους ολικά τυφλούς (δηλαδή για την επ’αόριστο κρίση), στις περιπτώσεις που δεν προσκομίζεται από τους φορολογούμενους το σχετικό πιστοποιητικό από τα ΚΕΠΑ, απαιτείται η προσκόμιση βεβαίωσης εγγραφής τους στο μητρώο τυφλών, που εκδίδεται από την αρμόδια νομαρχιακή υπηρεσία (τμήμα Πρόνοιας της Νομαρχίας).

Β. Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες, προκειμένου να διαγραφεί ή να υπολογιστεί το τέλος με μειωμένο συντελεστή, υφίσταται –κατά το νόμο- ως κριτήριο το οικογενειακό εισόδημα του φορολογουμένου, λαμβάνονται υπόψη τα ποσά που αναγράφονται στον Πίνακα 4 καθώς και αυτά που αναγράφονται στις περιπτώσεις 3 και 6 του Πίνακα 6 της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (Ε1) του έτους 2013.


Η Προϊσταμένη της Δ/νσης
Μαρία Η. Μενούνου

Ακριβές αντίγραφο
Η Προϊσταμένη της Γραμματείας

TAXHEAVEN.GR | © 2026 Taxheaven | Ημ. εκτύπωσης: 11/10/2026 04:04