TAXHEAVEN

Η πιο αξιόπιστη πηγή φορολογικής ενημέρωσης

Αρ. πρωτ.: Δ13 ΦΜΑΠ 1190634 ΕΞ 11.12.2013

Μη επιβολή ΕΕΤΗΔΕ σε δικαιούχους του «Προγράμματος Λαϊκής κατοικίας»

Ημερομηνία: 11 Δεκεμβρίου 2013

Κατηγορία: Φορολογία Κεφαλαίου

Πηγή: https://tax2.taxheaven.gr/circulars/17793/ar-prwt-d13-fmap-1190634-ex-11-12-2013


Αθήνα, 11-12-2013
Αρ. Πρωτ: Δ13 ΦΜΑΠ 1190634 ΕΞ 2013

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ
ΤΜΗΜΑ Φ.Μ.Α.Π.

Ταχ. Δ/νση: Καρ. Σερβίας 8
Ταχ. Κώδ.: 101 84 Αθήνα
Πληροφορίες:
Τηλέφωνο: 2103375891
FAX: 2103375834
e-mail: d13.e9@yo.syzefxis.gov.gr

Θέμα: Μη επιβολή ΕΕΤΗΔΕ σε δικαιούχους του «Προγράμματος Λαϊκής κατοικίας»

Σε απάντηση του ………… εγγράφου σας, σχετικά με το θέμα, σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 53 (παρ.5 περ.α΄) του ν.4021/2011 (ΦΕΚ 218 Α΄), στο ειδικό τέλος δεν υπόκεινται τα ακίνητα που ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο, στα ΝΠΔΔ, στους ΟΤΑ και τις δημοτικές επιχειρήσεις.

Με την παρ. 4 του ανωτέρω άρθρου, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το ν.4047/2012 (ΦΕΚ 31Α΄), υποκείμενος στο ειδικό τέλος ηλεκτροδοτούμενων δομημένων επιφανειών (Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.) είναι, για μεν το έτος 2011, ο κατά τη 17-9-2011 κύριος ή ο επικαρπωτής του ακινήτου, για δε το έτος 2012, ο κατά την 31-3-2012 κύριος ή επικαρπωτής αντίστοιχα.

Από τα επισυναπτόμενα στο έγγραφό σας, το αριθ………………… έγγραφο του Υπουργείου Εργασίας , Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και το πρωτόκολλο προσωρινής εγκατάστασης της Δ/νσης Τοπικής Αυτ/σης και Διοίκησης Μαγνησίας προκύπτει ότι δυνάμει της αριθ. Π2α/Γ.Π.32807/21-8-2013 απόφασης των Υπουργείων Υγείας και Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, στο δικαιούχο στεγαστικής αποκατάστασης με το πρόγραμμα Λαϊκής Κατοικίας διατίθεται μόνο η χρήση του ακινήτου και η κυριότητα του ακινήτου ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο. Επομένως ο δικαιούχος στεγαστικής αποκατάστασης με το πρόγραμμα Λαϊκής κατοικίας δεν είναι υπόχρεος στο ΕΕΤΗΔΕ.

Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες έχει επιβληθεί το ειδικό τέλος σε ακίνητα που ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο, ενώ αυτά απαλλάσσονται, ακολουθείται η διαδικασία που ορίζεται στην ΠΟΛ.1056/2.3.2012 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.

Συνεπώς, ο κύριος του ακινήτου μπορεί να απευθυνθεί στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., υποβάλλοντας αίτηση διαγραφής του τέλους, και προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά.



Η Προϊσταμένη της Δ/νσης
Μαρία Η. Μενούνου

TAXHEAVEN.GR | © 2026 Taxheaven | Ημ. εκτύπωσης: 11/10/2026 01:58